Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Proiect: Registrul comertului are reguli noi

In temeiul dispozitiilor art. 6 din Legea nr. 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica, Ministerul Justitiei supune dezbaterii publice proiectul de ordin pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Oficiului National al registrului Comertului si a oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale  si referatul de aprobare.

Asa cum bine stiti, Oficiul National al Registrului Comertului functioneaza in subordinea Ministerului Justitiei ca institutie publica cu personalitate juridica, finantata integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Justitiei.

Oficiul National al Registrului Comertului are patrimoniu propriu, autonomie functionala si de decizie.

Oficiile registrului comertului de pe langa tribunale functioneaza in subordinea Oficiului National al Registrului Comertului si nu au personalitate juridica.

Oficiul National al Registrului Comertului are sediul in municipiul Bucuresti.
Oficiile registrului comertului de pe langa tribunale sunt organizate in fiecare judet.
 Oficiul National al Registrului Comertului, prin oficiile registrului comertului de pe langa tribunale, poate infiinta birouri teritoriale, iar in directa subordonare ghisee de furnizare a informatiilor inregistrate in registrul comertului, a caror organizare si functionare se stabilesc prin regulament aprobat prin decizie a directorului general al Oficiului National al Registrului Comertului.

Oficiul National al Registrului Comertului poate infiinta birouri teritoriale in strainatate in vederea indeplinirii functiilor reglementate prin prezentul regulament. In cadrul acestora isi desfasoara activitatea specialisti in consultanta si asistenta in constituirea si functionarea profesionistilor si sunt conduse de un coordonator. Statutul personalului si obligatiile acestuia se stabilesc prin regulament aprobat prin decizie a directorului general al Oficiului National al Registrului Comertului.

Principalele functii ale Oficiului National al Registrului Comertului si ale oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale

Principala functie a registrului comertului tinut de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale este aceea de inregistrare a tuturor persoanelor juridice supuse obligatiei de inregistrare, precum si a persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale care desfasoara activitati economice, cu sediul social/sediul profesional pe raza teritoriala a tribunalului.

Ca efect al inregistrarii persoanelor juridice, persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale care desfasoara activitati economice cu sediul social/sediul profesional pe raza tribunalului, prin registrul comertului se realizeaza evidenta datelor din documentele de inregistrare ale persoanelor supuse inregistrarii, arhiva oficiala a documentelor cu caracter constitutiv sau modificator ale acestora si a altor documente prevazute in mod expres de lege.

Prin registrul comertului se realizeaza publicitatea legala. Inregistrarile, datele si actele inregistrate sunt opozabile fata de terti de la data efectuarii lor ori de la publicarea in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, Partea a VII-a, sau, dupa caz, pe pagina de Internet/portalul de servicii ale Oficiului National al Registrului Comertului, in conditiile legii. In acest scop, daca legea nu prevede altfel, oficiile registrului comertului de pe langa tribunale intermediaza, la cererea si pe cheltuiala solicitantului, transmiterea spre publicare a inregistrarilor si actelor in Monitorul Oficial al Romaniei, Oficiul National al Registrului Comertului incheind in acest sens  cu Regia Autonoma "Monitorul Oficial" un protocol de colaborare.

Pe baza documentelor depuse de persoanele juridice si fizice supuse inregistrarii in registrul comertului, oficiile registrului comertului de pe langa tribunale au obligatia de a elibera, potrivit art.4 din Legea nr.26/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, la cererea persoanelor interesate si pe cheltuiala acestora, certificate constatatoare ca un anumit act sau fapt este sau nu este inregistrat in registrul comertului si copii certificate de pe inregistrarile efectuate si/sau de pe documentele depuse in sustinerea cererilor, precum si informatii privind datele inregistrate in registrul comertului, certificate constatatoare ale drepturilor de proprietate asupra activelor distribuite ca urmare a lichidarii societatilor in nume colectiv, societatilor in comandita simpla si societatilor cu raspundere limitata, cu respectarea dispozitiilor legale in materie.

Oficiile registrului comertului de pe langa tribunale emit, in conformitate cu dispozitiile Legii nr.359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, extrase de registru privind starea persoanei juridice referitoare la functionare, dizolvare, reorganizare, lichidare, insolventa, reorganizare judiciara, faliment sau suspendare temporara a activitatii.

Pentru a veni in sprijinul persoanelor fizice si juridice supuse inregistrarii in registrul comertului, in cadrul oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale functioneaza serviciile de asistenta pentru profesionisti, care au rolul de a asigura prestarea serviciilor de asistenta prevazute la art.35 din Legea nr.359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, anterior depunerii cererilor de inregistrare.

Oficiul National al Registrului Comertului publica Buletinul Procedurilor de Insolventa, in format electronic si/sau hartie, in conditiile legii.

In scopul asigurarii transparentei, sigurantei si predictibilitatii mediului de afaceri, Oficiul National al Registrului Comertului poate sa elaboreze si sa publice ghiduri de informare cu privire la formalitatile necesare in vederea efectuarii inregistrarilor in registrul comertului si a celorlalte functii ale sale, culegeri de practica judiciara in domeniul de activitate, precum si altele asemenea. Oficiul National al Registrului Comertului publica date statistice, informatii privind inregistrari efectuate in registrul comertului, pe diverse criterii, si asigura informarea asupra cererilor de inregistrare depuse la oficiile registrului comertului de pe langa tribunale prin intermediul portalului de servicii.

Oficiile registrului comertului de pe langa tribunale asigura transmiterea datelor in vederea inregistrarii fiscale a contribuabililor si obtinerii codului unic de inregistrare de la Ministerul Finantelor Publice, precum si a informatiilor din cazierul fiscal, in conditiile legii.

Oficiile registrului comertului de pe langa tribunale elibereaza certificate constatatoare, anexa la certificatul de inregistrare si certificatul de inscriere de mentiuni, dupa caz, in baza declaratiilor-tip pe propria raspundere, conform Legii nr.359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, si asigura transmiterea acestora catre autoritatile publice competente.

Oficiul National al Registrului Comertului are atributiile care ii revin potrivit dispozitiilor Legii nr.26/1990 privind registrul comertului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr.31/1990 privind societatile, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr.359/2004 privind simplificarea formalitatilor la inregistrarea in registrul comertului a persoanelor fizice, asociatiilor familiale si persoanelor juridice, inregistrarea fiscala a acestora, precum si la autorizarea functionarii persoanelor juridice, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, cu modificarile ulterioare, ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.91/2013 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa ale Ordinului ministrului justitiei nr.2.594/C/2008 pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de tinere a registrelor comertului, de efectuare a inregistrarilor si de eliberare a informatiilor, precum si cele stabilite prin alte acte normative cu incidenta in domeniul sau de activitate, dupa cum urmeaza :

a) tine registrul central al comertului pentru persoanele juridice, persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale care desfasoara activitati economice, prin centralizarea tuturor inregistrarilor operate in registrul comertului de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale si comunicate, electronic si automat, Oficiului National al Registrului Comertului;
b) tine cataloagele firmelor si emblemelor;
c) obtine si tine evidenta acordurilor Secretariatului General al Guvernului sau, dupa caz, ale prefectului judetului, respectiv al municipiului Bucuresti, in circumscriptia teritoriala in care solicitantul si-a stabilit sediul social, privind folosirea firmei in conformitate cu prevederile art.39 din Legea nr.26/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) asigura organizarea in cadrul oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale a activitatii de asistenta acordata persoanelor juridice si persoanelor fizice supuse inregistrarii;
e) asigura indrumarea metodologica unitara la nivel national;
f) asigura eliberarea de certificate constatatoare, copii certificate, extrase de registru, informatii din registrul comertului si certificate constatatoare ale drepturilor de proprietate asupra activelor distribuite ca urmare a lichidarii societatilor in nume colectiv, societatilor in comandita simpla si societatilor cu raspundere limitata, inclusiv prin servicii on-line;
g) asigura coordonarea activitatii de indrumare si reprezentare legala;
h) asigura proiectarea, realizarea, implementarea si intretinerea sistemului informatic integrat al Oficiului National al Registrului Comertului si oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale;
i) asigura proiectarea formularelor tipizate utilizate in activitatea registrului comertului;
j) editeaza Buletinul procedurilor de insolventa in care se publica citatiile, comunicarile instantelor de judecata, hotararile judecatoresti, convocarile si notificarile actelor de procedura efectuate de instantele judecatoresti si practicienilor in insolventa, conform dispozitiilor legale in vigoare; furnizeaza Buletinul procedurilor de insolventa pe baza de abonament si individual, informatii din Buletinul procedurilor de insolventa, copii ale Buletinului procedurilor de insolventa si copii certificate de pe actele publicate; asigura informarea statistica;
k) asigura administrarea hard si soft a retelelor locale de calculatoare/alte echipamente, dupa caz, si a comunicatiilor cu oficiile registrului comertului de pe langa tribunale;
l) asigura accesul solicitantilor la formularele-tip utilizate in activitate;
m) coordoneaza activitatea in domeniul bugetar si financiar-contabil;
n) organizeaza si coordoneaza activitatea de administrare si gestionare a patrimoniului oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale si a Oficiului National al Registrului Comertului;
o) organizeaza si coordoneaza activitatea de resurse umane, formare profesionala si evaluare a salariatilor Oficiului National al Registrului Comertului si a oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale;
p) supravegheaza si asigura persoanelor interesate liberul acces la informatiile de interes public conform legislatiei in vigoare;
q) organizeaza si coordoneaza activitatile de control intern managerial;
r) organizeaza si coordoneaza activitatile de securitate si sanatate in munca, situatii de urgenta;
s) fundamenteaza si propune, spre aprobare, taxele si tarifele percepute de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale si de Oficiul National al Registrului Comertului pentru operatiunile si serviciile prestate;
t) asigura continuitatea aprovizionarii cu mijloace fixe, obiecte de inventar si materiale consumabile specifice activitatii oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale si a Oficiului National al Registrului Comertului;
u) asigura si realizeaza auditul si controlul activitatii Oficiului National al Registrului Comertului si al oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale;
v) conduce, coordoneaza si controleaza activitatea desfasurata de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale;

Click aici pentru cuprinsul integral al Proiectului
Data aparitiei: 26 Noiembrie 2013
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Proiect: Registrul comertului are reguli noi":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016