Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Raportul Comisiei Europeane pentru Eficienta Justitiei

Procesul de evaluare desfasurat de CEPEJ ( Comisia Europeana pentru Eficienta Justitiei) stabileste principiile de lucru si alegerile metodologice utilizate in acest exercitiu si introduce datele generale demografice si economice.

Comisia Europeana pentru Eficienta Justitiei
Comisia Europeana pentru Eficienta Justitiei (CEPEJ) a fost infiintata de catre Comitetul de Ministri al Consiliului Europei in septembrie 2002 si este insarcinata, in primul rand, cu propunerea de solutii concrete, adecvate pentru utilizarea de catre statele membre ale Consiliului Europei pentru:

* promovarea punerii efective in aplicare a instrumentelor ale Consiliului Europei, utilizate pentru organizarea justitiei (normativ "serviciu client dupa vanzare");
* asigurarea ca politicile publice in ceea ce priveste instantele tin seama de nevoile justitiabililor; si
* asistenta pentru degrevarea Curtii Europene a Drepturilor Omului, prin oferirea de solutii eficiente statelor inainte de solicitarea Curtii si prevenirea incalcarii articolului 6 din Conventia Europeana a Drepturilor Omului.

CEPEJ este astazi un organism unic pentru toate statele europene, alcatuit din experti calificati din 47 de state membre ale Consiliului Europei, in scopul evaluarii eficientei sistemelor judiciare si pentru a propune instrumente practice si masuri pentru functionarea unui serviciu din ce in ce mai eficient catre cetateni.

Potrivit Statutului sau, CEPEJ trebuie "(a) sa examineze rezultatele obtinute de diferitele sisteme judiciare (...) prin utilizarea, printre altele, de criterii statistice comune si mijloace de evaluare, (b) sa defineasca problemele si domeniile pentru posibile imbunatatiri si schimb de opinii cu privire la functionarea sistemelor judiciare, (c) sa identifice modalitati concrete de imbunatatire a masurarii si functionarii sistemelor judiciare ale statelor membre, avand in vedere nevoile lor specifice ". CEPEJ va indeplini aceste sarcini, de exemplu, prin: "(a) identificarea si dezvoltarea de indicatori, colectarea si analizarea cifrelor cantitative si calitative, precum si definirea masurilor si mijloacelor de evaluare, si (b) intocmirea de rapoarte, statistici, cele mai bune anchete de sondaje, linii directoare, planuri de actiune, opinii si comentarii generale ".

Statutul subliniaza, prin urmare, compararea sistemelor judiciare si schimbul de cunostinte cu privire la modul in care acestea functioneaza. Scopul acestei comparatii este mai larg decat "doar" eficienta in sens restrans: se subliniaza, de asemenea, calitatea si eficacitatea justitiei.

Pentru a indeplini aceste sarcini, CEPEJ a intreprins un proces periodic pentru evaluarea sistemelor judiciare ale statelor membre ale Consiliului Europei.

Schema pentru evaluarea sistemelor judiciare
In comparatie cu exercitiul precedent (Editia din 2010 a Raportului, bazat pe date din 2008), CEPEJ a dorit sa stabileasca sistemul menit sa adune, de la statele membre, informatii calitative si cantitative cu privire la functionarea de zi cu zi a sistemelor judiciare.

Scopul principal al mentinerii unei astfel de consistente a fost sa se asigure colectarea de date omogene de la un exercitiu la altul, permitand astfel comparatii in timp, pe baza compilarii si analizei seriilor statistice initiale (a se vedea mai jos). Prin urmare, sistemul de evaluare folosit pentru acest ciclu curent1 ramane foarte similar cu cel utilizat pentru ciclul 2008-2010.

Doar cateva intrebari au fost fie clarificate, fie completate, in scopul luarii in considerare a noi probleme de interes, cum ar fi problemele legate de egalitatea intre femei si barbati in cadrul sistemului judiciar sau utilizarea de video-conferinte in instantele de judecata. In plus, nota explicativa2 a fost completata pentru a minimiza pe cat posibil dificultatile de interpretare si pentru a facilita o intelegere comuna a intrebarilor de catre toti corespondentii nationali, permitand, prin urmare, garantarea caracterului uniform al datelor colectate si prelucrate. Pentru a raspunde la fiecare intrebare, a fost recomandata o lectura atenta a notei explicative, tuturor corespondentilor nationali.

Schema pentru intelegerea sistemului judiciar a fost proiectata si utilizata de catre CEPEJ pe baza principiilor identificate in Rezolutia Res (2002) 12, care constituie CEPEJ, precum si rezolutiile si recomandarile relevante de la Consiliul Europei in domeniul eficientei si corectitudinii justitiei.

Schema de evaluare a fost revizuita de catre CEPEJ la cea de-a 16-a reuniune plenara (decembrie 2010). Schema si nota explicativa au fost prezentate statelor membre in mai 2011, in scopul de a primi date noi la sfarsitul anului 2011, utilizand versiunea electronica a acestui sistem, ce permite fiecarui corespondent national sa acceseze un site Internet securizat pentru a transfera raspunsurile la Secretariatul CEPEJ.

Sursa CSM

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 25 Martie 2013
Votati articolul "Raportul Comisiei Europeane pentru Eficienta Justitiei":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016