Comisia Europeana avand in vedere Tratatul privind functionarea Uniunii Europene, avand in vedere Regulamentul (CEE) nr. 2913/92 al Consiliului din 12 octombrie 1992 de instituire a Codului Vamal Comunitar ( 1 ), in special articolul 247, intrucat:
(1) Regulamentul (UE) nr. 430/2010 al Comisiei din 20 mai 2010 de modificare a Regulamentului (CEE) nr. 2454/93 de stabilire a unor dispozitii de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 2913/92 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar ( 2 ) a eliminat obligatia de a prezenta o declaratie sumara de iesire pentru marfurile care urmeaza a fi incorporate ca piese sau ca accesorii in nave sau aeronave, carburantii, lubrifiantii si gazele necesare functionarii navelor sau aeronavelor, produsele alimentare si alte produse destinate consumului sau vanzarii la bord. Prin urmare, anexa 30a la Regulamentul (CEE) nr. 2454/93 al Comisiei ( 3 ) ar trebui adaptata in consecinta.
(2) In conformitate cu anexa 30a la Regulamentul (CEE) nr. 2454/93, informatiile privind destinatarul sunt obligatorii intr-o declaratie sumara de iesire. Cu toate acestea, in cazul in care marfurile sunt transportate cu conosament negociabil, adica „un conosament la ordin andosat in alb”, destinatarul este necunoscut. In acest caz, ar trebui folosit un cod specific pentru a indica ca datele destinatarului nu sunt cunoscute.
(3) Regulamentul (CE) nr. 1917/2000 al Comisiei din 7 septembrie 2000 de stabilire a unor dispozitii de aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1172/95 al Consiliului privind statistica de comert exterior ( 4 ) a fost inlocuit prin Regulamentul (UE) nr. 113/2010 al Comisiei din 9 februarie 2010 de punere in aplicare a Regulamentului (CE) nr. 471/2009 al Parlamentului European si al Consiliului privind statisticile comunitare privind comertul exterior cu tarile terte, in ceea ce priveste schimburile comerciale vizate, definitia datelor, elaborarea statisticilor de comert pe caracteristici de intreprindere si in functie de moneda de facturare, precum si marfurile sau miscarile specifice ( 5 ). Prin urmare, este necesara adaptarea anexelor 37 si 38 la Regulamentul (CEE) nr. 2454/93.
Aici integral Regulamentul de Punere in Aplicare (UE) Nr. 756/2012 al Comisiei din 20 august 2012 de modificare a Regulamentului (CEE) nr. 2454/93 de stabilire a unor dispozitii de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 2913/92 al Consiliului de instituire a Codului Vamal Comunitar
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Este posibil ca intr-o companie sa existe mai multe proceduri evaluare, in functie de specificul activitatii salariatilor? Ma refer aici la situatia multinationalelor, in care angajatii entitatii din Romania au raportare si in cadrul celorlalte entitati din grup, iar acestea vor sa ii evalueze dupa propriile criterii si proceduri. Cum ar putea un angajator din Romania sa gestioneze o astfel de situatie? Poate avea incluse in Regulamentul Intern 5 proceduri de evaluare? Nu ar crea discriminari...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Salariatii nostri au program de munca intre orele 09:00 - 17:00. Oricand in acest interval ei pot sa isi ia pauza de masa de 30 de minute. Pe condica de prezenta, la intrare apare ora 09:00 si la iesire 17:00. Pe pontaj apar 8 ore de munca lucrate. In acest caz, am putea avea probleme cu ITM ca nu acordam pauza salariatilor, sau ca ii pontam cu 8h cand de fapt se lucreaza 7,5 ore? Cum ar trebui sa procedam sa ne ferim de eventuale amenzi?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem speta urmatoare: un fost angajat, cu nelamuriri legate de anumite aspecte salariale, solicita a-i fi trimise RI si CCM la nivel de unitate. Fiind fost angajat, consideram ca aceste documente privesc doar angajatii actuali, astfel nu se justifica transmiterea acestor documente. 1. Care este parerea dvs, in aceasta speta? Este justificata abordarea noastra? 2. Iar in ceea ce priveste aspectele salariale, daca pe fisa de lichidare este mentionat un venit necuvenit, este suficient pentru a fi...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<