Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Regulamentul de organizare si functionare a Autoritatii Nationale pentru Cetatenie. Proiectul a fost pus in dezbatere publica

Regulamentul de organizare si functionare a Autoritatii Nationale pentru Cetatenie. Proiectul a fost pus in dezbatere publica
Ministerul Justitiei a lansat in dezbatere publica Proiectul de Ordin al ministrului justitiei pentru aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Autoritatii Nationale pentru Cetatenie.

Potrivit Ministerului Justitiei, proiectul aduce modificari si completari ale atributiilor compartimentelor din structura organizatorica a Autoritatii Nationate pentru Cetatenie (ANC), in vederea implementarii noilor modificari legislative ale actelor normative specifice domeniului de activitate, precum si recomandarilor formulate in urma actiunilor de verificare a activitatii institutiei. Consulta AICI proiectul.

Printre modificarile mentionate se numara:

1. modificarile si completarile aduse Legii cetateniei romane nr. 21/1991 prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 37/2015 (aprobata prin Legea nr. 330/2015), Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 65/2017 si Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 82/2021;

2. modificarea art. 12 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 5/2010 pentru infiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Cetatenie prin Legea nr. 161/2015, prin care a fost eliminata din structura de personal a ANC, categoria profesionala a functionaritor publici cu statut special, reglementata, la momentul respectiv, de Legea nr. 293/2004 privind Statutul functionarilor publici cu statut special din Administratia Nationala a Penitenciarelor, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

3. abrogarea Legii nr. 188/1999 privind Statutut functionaritor publici, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 365 din 29 mai 2007, cu modificarile si completarile ulterioare si intrarea in vigoare a O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile utterioare, ce contine prevederi referitoare la statutul functionarilor publici, la personalul contractual din administratia publica, precum si la asigurarea evidentei personalului platit din fonduri publice;

3. abrogarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 946/2005 pentru aprobarea Codului controlului intern/managerial, cuprinzand standardele de control intern/managerial la entitatile publice si pentru dezvoltarea sistemelor de control intern/managerial, republicat, cu modificarile ulterioare, in prezent fiind in vigoare Ordinul Secretariatului General al Guvernului nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entitatilor publice;

4. abrogarea/modificarea/completarea unor acte normative specifice domeniului financiar­ -contabil;
    
5. adoptarea de catre Parlamentul European si Consiliu a Regulamentului (UE)/2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date (Regulamentul General privind Protectia Datelor), de directa aplicabilitate in toate statele membre ale Uniunii Europene incepand cu data de 25 mai 2018;

6. Recomandarile formulate prin Raportul de audit intern nr. 10/10609/24.04.2017 intocmit in urma misiunii de audit derulata la ANC in cursul anului 2017, cu tema "Evaluarea activitatii privind acordarea, redobandirea, renuntarea si retragerea cetateniei romane", privind actualizarea Regulamentului de organizare si functionare a Autoritatii Nationate pentru Cetatenie, aprobat prin Ordinut ministrului justitiei nr. 745/2014, prin transpunerea prevederilor Legii 21/1991 a cetateniei romane;

7. Recomandarile Curtii de Conturi cuprinse in Raportul de audit pentru actiunea „Eficacitatea procesului de informatizare a activitatii curente la institutii publice".

8. Concluziile si recomandarile formulate in nota de constatare nr. 5409 din 27.08.2021 intocmita de catre echipa de control din cadrul Corpului de control al prim-ministrului, inregistrata cu nr. 40876/ANC/10.09.2021. Astfel, a fost avuta in vedere implementarea practica a situatiitor reglementate de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 37/2015 pentru modificarea si completarea Legii cetateniei romane nr. 21/1991 si de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 65/2017 pentru modificarea si completarea Legii cetateniei romane nr. 21/1991, prin stabilirea clara a atributiilor fiecarui compartiment din cadrul Directiei secretariatul tehnic al Comisiei pentru cetatenie care procedeaza la aducerea acestora la indeplinire:

• stabilirea atributiilor necesar a fi indeplinite in procedura de acordare a cetateniei romane cetatenilor straini sau persoanelor fara cetatenie care au contribuit in mod semnificativ la pastrarea si promovarea cutturii, civilizatiei si spiritualitatii romanesti sau care pot contribui in mod semnificativ la promovarea imaginii Romaniei prin performante deosebite in domeniul sportului;

• reglementarea atributillor rezultate din implementarea posibilitatii legate a persoanelor care prin cerere au solicitat mentinerea domiciliului in strainatate de a depune juramantul de credinta si in tara, la sediul ANC;

• reglementarea activitatilor aferente atributiilor privind procedura de eliberare a adeverintei de renuntare la cetatenia romana;
   
• stabilirea atributiilor specifice fiecarui compartiment in procesul de dobandire a cetateniei romane de catre copiii minori nascuti din parinti cetateni straini sau fara cetatenie ori de catre copilul adoptat in situatia in care adoptia se face de catre sotul cetatean roman al parintelui firesc sau adoptiv, cetatean strain.

Extras din proiect


SECTIUNEA 1
 Comisia pentru cetatenie
 

ART. 8
(1) Comisia pentru cetatenie, entitate fara personalitate juridica, verifica indeplinirea conditiilor prevazute de lege pentru acordarea, redobandirea, renuntarea sau retragerea cetateniei romane.
 
(2) Membrii Comisiei pentru cetatenie si presedintele acesteia se numesc prin ordin al ministrului justitiei, pentru un mandat de 2 ani, si pot fi revocati pe toata durata mandatului prin ordin al ministrului justitiei.

(3) Numarul membrilor Comisiei pentru cetatenie se stabileste anual prin ordin al ministrului justitiei.
 
(4) Comisia pentru cetatenie are activitate permanenta si este formata din personal de specialitate juridica asimilat judecatorilor si procurorilor din cadrul Autoritatii, unul dintre membri avand calitatea de presedinte.
 
(5) Lucrarile Comisiei pentru cetatenie nu sunt publice, acestea se desfasoara in prezenta a cel putin 3 membri si sunt prezidate de presedinte, iar in lipsa acestuia, de catre un membru desemnat de acesta.
 
(6) Cererile de acordare, de redobandire a cetateniei romane sau de renuntare la cetatenia romana, precum si sesizarile de retragere a cetateniei romane se adreseaza Comisiei pentru cetatenie si se inregistreaza la compartimentele de specialitate din cadrul Directiei secretariatul tehnic al Comisiei pentru cetatenie.

(7) Lista actelor necesare care trebuie depuse o data cu cererile privind acordarea, redobandirea sau renuntarea la cetatenia romana este stabilita prin Regulamentul Comisiei pentru cetatenie aprobat prin ordin al presedintelui Autoritatii.
 
(8) Comisia pentru cetatenie se intruneste in plen, trimestrial sau ori de cate ori este necesar, pentru a analiza activitatea desfasurata si pentru a dezbate problemele identificate cu ocazia solutionarii cererilor privind cetatenia romana, in vederea unificarii practicii acesteia, precum si pentru a formula propuneri in vederea imbunatatirii activitatii, care vor fi inaintate presedintelui Autoritatii.
 
(9) Comisia pentu cetatenie propune presedintelui Autoritatii aprobarea sau, dupa caz, respingerea cererilor de acordare, redobandire, renuntare sau retragere a cetateniei romane.
 
(10) Indeplinirea sau, dupa caz, neindeplinirea conditiilor legale pentru acordarea, redobandirea, renuntarea sau retragerea cetateniei romane, se constata printr-un raport motivat, care se adopta de Comisia pentru cetatenie cu votul majoritatii celor prezenti. In caz de paritate, votul presedintelui Comisiei pentru cetatenie sau al inlocuitorului acestuia este decisiv.

(11) In cazul cererilor de acordare a cetateniei romane formulate potrivit art. 81 din Legea nr. 21/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Comisia pentru cetatenie constata indeplinirea sau neindeplinirea conditiilor pentru acordarea cetateniei romane printr-un raport motivat elaborat cu luarea in considerare a punctului de vedere al Ministerului Afacerilor Externe, precum si a celorlalte documente necesare solutionarii cererii, prevazute de lege.

Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 15 Iunie 2022
Votati articolul "Regulamentul de organizare si functionare a Autoritatii Nationale pentru Cetatenie. Proiectul a fost pus in dezbatere publica":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI