Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Apelul public al presedintelui CSM catre judecatori si procurori

" APELUL PUBLIC AL PRESEDINTELUI CONSILIULUI SUPERIOR AL MAGISTRATURII CATRE JUDECATORI SI PROCURORI, PRIVIND ACTUALA STARE DE LUCRURI LEGATA DE INECHITATILE EXISTENTE IN SISTEMUL DE SALARIZARE A MAGISTRATILOR SI DE RISCUL SUBFINANTARII SISTEMULUI JUDICIAR.


 

 

 

Stimati colegi,

Consiliul Superior al Magistraturii constata o agravare fara precedent, in ultima perioada, a riscului destabilizarii echilibrului si functionalitatii sistemului judiciar, pe de o parte ca urmare a perpetuarii si accentuarii inechitatilor si situatiilor discriminatorii legate de salarizarea judecatorilor si procurorilor, precum si a personalului auxiliar de specialitate din cadrul instantelor si parchetelor, iar, pe de alta parte, a intensificarii atacurilor publice vizand statutul magistratilor, care au generat o crestere exponentiala a numarului de iesiri din sistem.

In plus, recenta diminuare a bugetelor principalilor ordonatori de credite pentru instante si parchete, respectiv Ministerul Justitiei si Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, amplifica riscurile legate de perturbarea grava a activitatii judiciare, prin subfinantarea acestora, in special in contextul in care nici bugetele initial aprobate nu asigurau intr-o masura satisfacatoare necesitatile legate de functionarea sistemului. De asemenea, principalele institutii de formare specializata pentru personalul din justitie, Institutul National al Magistraturii si Scoala Nationala de Grefieri, responsabile in cea mai inalta masura pentru crearea premiselor necesare cresterii calitatii actului de justitie, vor fi puse la randul lor, prin rectificarea negativa a bugetului Consiliului, in situatia de a-si diminua activitatea, in conditiile in care deja programele de formare ale acestora erau puse in regim de „avarie”.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
valabila 48h


Numeroase instante si parchete, precum si asociatii profesionale, s-au adresat in ultimele zile Consiliului Superior al Magistraturii semnaland efectele negative extreme pe care toti factorii mentionati mai sus il pot produce, sau il produc deja, asupra activitatii lor curente si asupra posibilitatii de a asigura respectarea drepturilor si intereselor legitime ale milioanelor de cetateni care se adreseaza in fiecare an justitiei.

In aceste conditii, Consiliul Superior al Magistraturii a dorit sa adopte o pozitie de echilibru, mizand pe faptul ca prin discutarea tuturor acestor probleme, cu obiectivitate, dar si cu fermitate, atat in interiorul sistemului judiciar, dar si in raporturile cu celelalte puteri ale statului, vor putea fi identificate cele mai adecvate modalitati de rezolvare a acestor vulnerabilitati extreme cu care se confrunta sistemul judiciar.
Adoptarea acestei atitudini de echilibru, bazata pe faptul ca justitia are nevoie, poate mai mult ca oricand, de calm si stabilitate, nu inseamna insa ca pozitia Consiliului Superior al Magistraturii nu ramane extrem de ferma in ceea ce priveste apararea independentei sistemului judiciar, care presupune, in mod absolut, asigurarea stabilitatii si securitatii financiare a acestuia.

Sistemul judiciar in ansamblu nu poate fi independent si functional daca nu se asigura resursele financiare necesare functionarii acestuia. Nici un judecator sau procuror nu isi poate indeplini functia cu care a fost investit daca nu beneficiaza de un statut sigur si stabil, inclusiv sub aspect financiar, daca remuneratia pe care o primeste pentru munca depusa, in conditii dintre cele mai grele, nu este considerata o stare de normalitate, ci, in mod total nejustificat, ca un privilegiu, facandu-se abstractie de volumul de munca, de responsabilitatea implicata si de incompatibilitatile si interdictiile carora magistratul este tinut sa li se supuna.
Celelalte doua puteri ale statului sa inteleaga si sa-si asume ca se impune tratarea justitiei ca o prioritate nationala si dincolo de nivelul declaratiilor, prin alocatii bugetare adecvate si norme concrete.

Consiliul Superior al Magistraturii reafirma ca se impune o solutie imediata pentru corectarea inechitatilor legate de salarizarea in sistemul judiciar, intr-un stat de drept fiind inadmisibila ignorarea, in continuare, a deciziilor cu efect general-obligatoriu pronuntate de Inalta Curte de Casatie si Justitie, pe calea recursurilor in interesul legii, privind unele drepturi cuvenite judecatorilor, procurorilor si personalului auxiliar de specialitate din cadrul instantelor si parchetelor. De asemenea, se impune, mai ales din partea reprezentantilor puterii publice, obligati prin Constitutie sa apere si sa respecte ordinea de drept, precum si suprematia legii, o schimbare de atitudine fata de modul in care se raporteaza la aceasta situatie. Drepturile obtinute de personalul judiciar pe unica modalitate legitima disponibila intr-un stat democratic, respectiv prin actiuni in justitie, reprezinta arierate ca urmare a anilor in care aceste persoane au fost private abuziv de aceste drepturi, astfel incat solicitarea punerii in executare a titlurilor executorii astfel obtinute nu este numai legala, dar si legitima.

Pe de alta parte, actuala stare de lucruri probeaza necesitatea respectarii optiunii formulate de mai bine de 3 ani de catre puterea legislativa, ca administrarea bugetului instantelor judecatoresti sa iasa din sfera de dispozitie a puterii executive, prin trecerea acestor atributii in competenta unui organ cu completa autonomie fata de acesta, fie el Inalta Curte de Casatie si Justitie, cum prevede la acest moment Legea nr.304/2004, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, fie Consiliul Superior al Magistraturii, data fiind natura sa juridica si faptul ca ar fi astfel complinite atributiile actuale ale acestuia. Oricare ar fi solutia adoptata, nu este acceptabila prelungirea in continuare, prin prorogari succesive ale datei limita impuse de lege pentru acest transfer de atributii.

Toate aceste aspecte s-au aflat neincetat in atentia Consiliului Superior al Magistraturii, in ultimele zile, acestea fiind ridicate atat in cadrul dezbaterilor purtate cu ministrul justitiei, in cadrul sedintei de Plen desfasurata la data de 7 aprilie 2009, cat si in cadrul mai multor intalniri ale conducerii Consiliului cu factori de decizii in domeniu.

Consiliul Superior al Magistraturii asigura colegii judecatori si procurori ca nu considera si nu va trata drept „negociabile” aspectele expuse privind garantarea statutului judecatorilor si procurorilor, asigurarea unei salarizari adecvate si nediscriminatorii in sistemul judiciar, precum si asigurarea stabilitatii si securitatii necesare bunei desfasurari a activitatii justitiei.
In aceeasi masura insa, Consiliul Superior al Magistraturii considera ca situatia actuala poate fi rezolvata numai prin apelarea la calm si ratiune, valori specifice activitatii judiciare, iar escaladarea acestei situatii nu este benefica pentru nici unul dintre factorii implicati si este in detrimentul milioanelor de cetateni pe care justitia ii deserveste.

Ca urmare, Consiliul Superior al Magistraturii isi manifesta deplina disponibilitate de a identifica cele mai adecvate modalitati de rezolvare a dificultatilor amintite, alaturi de reprezentantii celorlalte puteri ale statului si de cei ai corpului judecatorilor si procurorilor, tinand cont atat de situatia generala financiar-economica, cat si de necesitatea realizarii functiei sociale esentiale a justitiei.

In acest scop, Consiliul Superior al Magistraturii va centraliza toate documentele transmise de catre instante si parchete, aspectele ridicate urmand a fi discutate la intalnirea cu reprezentantii asociatiilor profesionale ale judecatorilor si procurorilor, programata pentru miercuri, 22 aprilie 2009 si apoi puse in dezbatere in cadrul sedintei Plenului Consiliului Superior al Magistraturii din data de 23 aprilie 2009.

Fie ca Sarbatoarea Pastelui sa ne aduca tuturor lumina in suflet si linistea necesara gasirii celor mai bune solutii,

Presedintele
Consiliului Superior al Magistraturii,

judecator Viorel Virgil Andreies"

Data aparitiei: 17 Aprilie 2009
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Apelul public al presedintelui CSM catre judecatori si procurori":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Neacordarea ajutorului de incalzire, --Contencios administrativ

Intrebare: Primarul a taiat ajutorul de incalzire pe sezonul rece din cauza ca nu am contract semnat cu furnizorul de energie termica. Pana acum este OK , caci si el trebuie sa faca ordine in oras. Problema este ca nu am fost anuntat din timp, eu am fost instiintat de catre furnizor de energie termica ca nu primim ajutorul de incalzire, in 14 decembrie 2012. Eu credeam ca vor sa ne forteze prin aceasta adresa fara nr de inregistrare ca sa semnam contractul., stiind faptul ca nu el este organul competent care trebuie sa ma anunta. Eu am cerut primarului sa motiveze in scris de ce mi sa taiat ajutorul. Dispozitia motivata a primarului am primit numai in data de 05.03.2013 , dupa mai multe cereri depuse. Dispozitiile lui pentru luniile noiembrie , decembrie 2012 si ianuarie 2013 au fost facute si semnate de el in data de 27 februarie 2013. Aceste dispozitii trebuia sa primim pana la data de 15 noiembrie 2012, conform art.17 alin. 5) din OUG 70/2011. Caci atunci aveam timp sa semnez contractul pana la data de 20. noi. 2012 si puteam primii ajutorul si pt luna noiembrie. Atunci asi fii semnat contractul (cu care nu sunt de acord)ca sa nu risc neacordarea ajutorului. dar in martie 2013 nu credeam ca merita sa semnez contractul ca sa primesc o luna ajutorul. Am cerut primarului revovcarea acestor dispozitii pe care a refuzat. Tot acest primar in anul 2011 a acordat ajutorul de incalzire inainte de alegeri , si atunci aveam contractul nesemnat. Am vreo sansa sa castig un proces vs primarie? Sa obtin de la ei contravaloarea ajutorului de incalzire pt luniile noi-feb? Reparatii pt daune morale provocate ( in decembrie 2012 trebuia sa platesc integral factura energiei termice micsorand astfel bugetul pt cadouri de craciun - pt copil de 5 si 9 ani , si revelion-) (primaria a vandut furnizarea energiei termice catre un SRL in 2010. asa mi se pare ca curtea de conturi inca nu a finalizat urmarirea pt acest transfer, sunt anumite puncte din contract pe care nu vor sa corecteze si eu nu vreau sa semnez, dar facturile platesc.) Mersi Citeste mai mult: http://www.avocatnet.ro/content/forum|displayTopicPage/topicID_363946/Eu-vs-Primarie-Contencios-administrativ.html#ixzz2TBUAEcd0 Follow us: Avocatnetro on Facebook

Raspuns: 1.Domnule Suciu, chiar daca nu era afisat niciunde in mod expres, era logic ca nu puteti beneficia d... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016