Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Cum si unde se inregistreaza accidentele de munca

 

Atentie: Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 la 4.000 de lei nerespectarea reglementarilor de securitate si sanatate in munca privind evidenta accidentelor de munca, conform art. 39 alin. (8) lit. a) din Legea nr. 319/2006.

O problema importanta o reprezinta stabilirea persoanei juridice care inregistreaza evenimentul. Pentru aceasta, criteriul principal utilizat il constituie raportul de munca avut cu victima.

1. Angajatorul va inregistra accidentele de munca in Registrul unic de evidenta a accidenttilor in munca, in baza procesului-verbal de cercetare.

Modelul pentru Registrul unic de evidenta a accidentatilor in munca se regaseste in anexa 15 la Normele Metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si
sanatatii in munca, aprobate prin HG nr. 1425/2006 si publicate in M.Of. nr 882 din 30.10.2006.

Accidentele de munca produse la sediile secundare aflate pe raza altui judet decat cel unde este declarat sediul social se vor inregistra la sediul social, cu exceptia
cazului in care sediul secundar are personalitate juridica.

Enciclopedia juridica: Ghidul juristului eficient
Enciclopedia juridica: Ghidul juristului eficient

Vezi detalii

Noul Cod fiscal si Normele de Aplicare 2016 - format tiparit
Noul Cod fiscal si Normele de Aplicare 2016 - format tiparit

Vezi detalii

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2016 -
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2016 -

Vezi detalii

2. Accidentul de munca produs in timpul prestarii unor servicii pe baza de contract, comanda sau alte forme legale incheiate in unitatea unui angajator, alta decat cea la care este incadrata victima, se inregistreaza potrivit clauzelor prevazute in acest sens in documentele incheiate.

Atentie: In situatia in care documentul incheiat nu prevede clauze in acest sens, clauzele nu sunt suficient de acoperitoare pentru toate situatiile sau clauzele sunt contrare prevederilor normelor legale, accidentul de munca se inregistreaza de catre angajatorul care, in urma cercetarii, a fost gasit raspunzator de producerea accidentului.

3. Accidentul de munca produs in timpul prestarii unor servicii pe baza de comanda, la domiciliul clientului, se inregistreaza de catre angajatorul la care este sau a fost angajata victima.

4. Accidentul de munca suferit de o persoana aflata in indeplinirea indatoririlor de serviciu in unitatea altui angajator se inregistreaza de catre angajatorul care, in urma cercetarii, a fost gasit raspunzator de producerea accidentului.

5. Accidentul de munca suferit in timpul stagiului de practica profesionala de catre elevi, studenti, ucenici si someri in perioada de reconversie profesionala se inregistreaza de catre angajatorul la care se efectueaza practica sau reconversia profesionala.

6. Accidentul de munca suferit de o persoana in cadrul activitatilor cultural-sportive, in timpul si din cauza indeplinirii acestor activitati, se inregistreaza de catre institutia sau
angajatorul care a organizat actiunea respectiva.

7. In cazul accidentului de munca produs ca urmare a unei actiuni intreprinse de o persoana, din proprie initiativa, pentru salvarea de vieti omenesti sau pentru prevenirea ori
inlaturarea unui pericol grav si iminent ce ameninta avutul public sau privat in afara intreprinderii si/sau unitatii unui angajator si care nu are nicio legatura cu acesta, inregistrarea se face in conditiile prevazute de lege.

8. Accidentul de munca de traseu se inregistreaza de catre angajatorul la care este angajata victima sau, dupa caz, de angajatorul care, in urma cercetarii, a fost gasit raspunzator de producerea accidentului.

9. Accidentul de munca de circulatie se inregistreaza de catre angajatorul la care este angajata victima sau, dupa caz, de angajatorul care, in
urma cercetarii, a fost gasit raspunzator de producerea accidentului.

10. Accidentul produs in afara unitatii, ca urmare a neluarii unor masuri de securitate de catre un alt angajator, se inregistreaza de catre angajatorul angajatorul care, in urma cercetarii, a fost gasit raspunzator de producerea accidentului.

11. Accidentul de munca suferit de:

- insotitorii de incarcaturi,
- personalul de posta de la vagoanele C.F.R.,
- angajati ai unor angajatori care, potrivit legii, sunt obligati sa delege insotitori pentru astfel de incarcaturi, pe mijloace de transport ce nu le apartin,

se va inregistra de catre angajatorul raspunzator de organizarea activitatii care a avut ca urmare producerea accidentului sau, dupa caz, in conditiile clauzelor prevazute in documentele incheiate.

12. Disparitia unei persoane in conditiile unui accident de munca si in imprejurari care indreptatesc presupunerea decesului acesteia se inregistreaza ca accident mortal, dupa ramanerea definitiva si irevocabila a hotararii judecatoresti, conform prevederilor legale, prin care este declarat decesul. Angajatorul la care a fost angajata persoana disparuta va comunica, imediat, numarul si data hotararii judecatoresti la inspectoratul teritorial de munca.

Pentru toate situatiile neluate in considerare de legislatia in vigoare cu privire la inregistrarea accidentelor de munca, inspectoratul teritorial de munca sau Inspectia Muncii vor stabili modul de inregistrare a accidentului in cauza.

Data aparitiei: 26 Octombrie 2010
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Cum si unde se inregistreaza accidentele de munca":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Revin cu o alta intrebare

Intrebare: Va multumesc pentru raspunsul dvs . Mai am o intrebare :se refera la doua colege. Au aceeasi situatie cu a mea,respectiv sint beneficiare a unei legi speciale si casa de pensii nu aplica calculul indcemnizatiei la cistigul salarial mediu brut. Ele in luna februarie 2013 au chemat in judecata casa de pensii pt a li se recalcula indemnzatia pt anii 2011-2012. Pt 2013 n-au cerut pt ca la momentul depunerii actiunii inca nu se aprobase cistigul salarial mediu pe anul 2013. Acum doresc sa faca acest lucru si pt cea din 2013. . Pentru actiunea depusa in care au cerut recalculare pt anii 2011-2012 inca nu au primit termen si nici intimpinare din partea piritei. Cum le indrumati sa faca? Sa depuna pt 2013 o actiune separata si apoi se vor conexa dosarele? sau la cererea deja depusa sa faca o actiunea de modificare si sa solicite recalcularea si pt 2013 asa cum au cerut pt 2011-2012?

Raspuns: Nu consider ca este nevoie sa depuna o cerere separata, este suficient sa formuleze o completare de ... [citeste tot raspunsul aici...]

©2016 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice