Alocatia pentru sustinerea familiei este o forma de sprijin pentru familiile cu venituri reduse care au in crestere si ingrijire copii in varsta de pana la 18 ani si care se acorda prin dispozitia primarului. Iata actele necesare!
Pentru obtinerea alocatiei pentru sustinerea familiei ne adresam Serviciului Public de Asistenta Sociala de pe raza caruia apartinem.
Cu toate astea, stabilirea dreptului la alocatie si a cuantumului acesteia se face prin dispozitie scrisa a primarului.
Acordarea alocatiei pentru sustinerea familiei are drept scop completarea veniturilor familiilor in vederea asigurarii unor conditii mai bune pentru cresterea si educarea copiilor, precum si stimularea frecventarii de catre copiii de varsta scolara, aflati in ingrijirea familiilor cu venituri reduse, a cursurilor unei forme de invatamant, organizate potrivit legii.
Plata alocatiei se realizeaza de catre agentiile teritoriale pe baza de mandat postal sau, dupa caz, in cont curent personal sau in cont de card. In cazul achitarii drepturilor la alocatie in cont curent personal sau cont de card, agentiile teritoriale efectueaza plata prin unitatile bancare, pe baza de borderou, cu plata unui comision bancar. Comisionul bancar nu poate fi mai mare de 0,1% din drepturile achitate si va fi stabilit, prin negociere, la nivel teritorial intre agentiile teritoriale si unitatile bancare.
De alocatia pentru sustinerea familiei beneficiaza familia:
- formata din sot, sotie si copiii aflati in intretinerea acestora, care locuiesc impreuna, denumita in continuare familie;
- formata din persoana singura si copiii aflati in intretinerea acesteia si care locuiesc impreuna cu aceasta, denumita in continuare familie monoparentala;
- formata din barbatul si femeia necasatoriti, cu copiii lor si ai fiecaruia dintre ei, care locuiesc si gospodaresc impreuna, daca aceasta se consemneaza in ancheta sociala.
Alocatia se acorda pe baza de cerere si declaratie pe propria raspundere insotita de actele doveditoare privind componenta familiei, veniturile acesteia si, dupa caz, privind frecventarea cursurilor scolare de catre copiii aflati in intretinere.
Atentie! La stabilirea veniturilor pe baza carora se acorda alocatia se iau in considerare toate veniturile pe care membrii familiei le realizeaza sau, dupa caz, le-au realizat in ultima luna inainte de solicitarea dreptului.
Actele necesare
Actele necesare pentru obtinerea alocatiei pentru sustinerea familiei sunt:
- cerere tip - Persoanele care nu au in plata un alt beneficiu social (ex. Alocatie pentru sustinerea familiei, ajutor pentru incalzire) completeaza Anexa nr. 1 la H.G. - Anexa nr. 1;
- cerere tip - Persoanele care primesc un alt beneficiu social (ex. Alocatie pentru sustinerea familiei, ajutor pentru incalzire) vor completa Anexa nr. 2 la H.G. - Anexa nr. 1a;
- livret familie - copie (se obine de la Serviciul de Stare Civila);
- certificat de nastere - Al titularului si ale celorlalti membri ai familiei (copie si original);
- certificat de casatorie - copie si original;
- adeverinta cu salariul net - Realizat de catre persoanele incadrate in munca + bonuri valorice.Se va depune adeverinta cu salariul net obtinut in luna anterioara depunerii cererii;
- adeverinta de venit ANAF;
- talon plata ajutor somaj;
- talon/adeverinta pensie - Pensie limita de varsta, de urmas, de handicap, alimentara, etc.;
- adeverinta elev* - Se va mentiona daca elevul frecventeaza cursurile scolare fara intrerupere si daca repeta sau nu anul scolar si numarul de absente daca este cazul;
- certificat atestare fiscala;
- alte acte doveditoare privind componenta familiei si veniturile realizate de membrii acesteia.
*In situatia in care unul dintre copii finalizeaza cursurile invatamantului general obligatoriu si nu a implinit varsta de 18 ani sau unul dintre copii repeta anul scolar din alte motive decat cele medicale ori absentele inregistrate si nemotivate depasesc numarul de 20/semestru, acesta este luat in calcul la stabilirea venitului mediu net lunar al familiei, dar este exclus din numarul de copii ai familiei avut in vedere la acordarea dreptului, iar alocatia se va acorda corespunzator numarului de copii din familie care indeplinesc conditiile prevazute de lege.
Dreptul la alocatie pentru sustinerea familiei poate fi solicitat odata cu cel de ajutor social acordat in conditiile art. 9 alin. (5^1) din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare, caz in care se completeaza acelasi formular de cerere. In situatia in care familia beneficiara de ajutor social conform Legii nr. 416/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, solicita ulterior stabilirii acestui drept si alocatia prevazuta de prezenta lege, aceasta se acorda luand in considerare documentele doveditoare depuse de titular pentru acordarea dreptului la ajutorul social privind componenta familiei si veniturile membrilor acesteia.
Alocatia pentru sustinerea familiei este o forma de sprijin cu destinatie speciala, acordata din bugetul de stat, si nu se ia in considerare la stabilirea obligatiilor legale de plata sau a altor beneficii de asistenta sociala si se supune executarii silite numai pentru recuperarea sumelor platite necuvenit cu acest titlu.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: In situatia in care exista un asociat si 2 administratori, pot presta servicii ambii administratori unul este si asociatul unic ce tin de obiectul de activitate al societatii transport alternativ-Bolt fara sa detina CIM sau contract de administrare?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am angajat o persoana cu contract de munca cu 8 ore, pe perioada nedeterminata, dar a venit doar o zi, nu a muncit doar i s-a prezentat ce are de facut apoi dupa masa a sunat ca nu mai vine ca a acceptat o alta oferta. In acest caz cum trebuie sa desfacem contractul angajatului? Pe perioada de proba? Suntem obligati sa-i platim persoanei ziua in care a fost la servici dar nu a lucrat?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem angajati care aduc concediu medical eliberat de diferiti medici, care se suprapun. Modul de calcul al acestor concedii medicale se platesc conform legislatiei in vigoare, adica primul concediu medical se plateste pana la data inceperii urmatorului. Intrebarea este: in declaratia 112, aceste concedii medicale trebuie sa apara ca si durata conform platii sau conform duratei care apare pe formularul de concediu medical eliberat de catre medic? Care este legislatia unde se precizeaza acest...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<