Iata care sunt actele necesare in cazul unui control ANAF!
Inspectia fiscala reprezinta activitatea ce are ca obiect verificarea legalitatii si conformitatii declaratiilor fiscale, corectitudinii si exactitatii indeplinirii obligatiilor in legatura cu stabilirea obligatiilor fiscale de catre contribuabil/platitor, respectarii prevederilor legislatiei fiscale si contabile, verificarea sau stabilirea, dupa caz, a bazelor de impozitare si a situatiilor de fapt aferente, stabilirea diferentelor de obligatii fiscale principale.
Inspectia fiscala se exercita asupra oricaror persoane si entitati, indiferent de forma lor de organizare, la contribuabili, cat si la platitori, adica acelei persoane care, in numele contribuabilului, are obligatia de a plati sau de a retine si de a plati ori de a colecta si plati, dupa caz, impozite, taxe si contributii sociale. De asemenea, platitor este considerat si sediul secundar obligat sa se inregistreze fiscal ca platitor de salarii si de venituri asimilate salariilor.
In scopul efectuarii inspectiei fiscale, organul de inspectie fiscala procedeaza la:
- examinarea documentelor aflate in dosarul fiscal al contribuabilului/platitorului;
- verificarea concordantei dintre datele din declaratiile fiscale cu cele din evidenta contabila si fiscala a contribuabilului/platitorului;
- analiza si evaluarea informatiilor fiscale, in vederea confruntarii declaratiilor fiscale cu informatiile proprii sau din alte surse si, dupa caz, a descoperirii de elemente noi relevante pentru aplicarea legislatiei fiscale;
- verificarea, constatarea si investigarea fiscala a actelor si faptelor rezultand din activitatea contribuabilului/ platitorului supus inspectiei sau altor persoane privind legalitatea si conformitatea declaratiilor fiscale, corectitudinea si exactitatea indeplinirii obligatiilor prevazute de legislatia fiscala si contabila;
- solicitarea de informatii de la terti;
- verificarea locurilor unde se realizeaza activitati generatoare de venituri impozabile ori unde se afla bunurile impozabile;
- solicitarea de explicatii scrise de la reprezentantul legal al contribuabilului/platitorului sau imputernicitul acestuia ori de cate ori acestea sunt necesare in timpul inspectiei fiscale, pentru clarificarea si definitivarea constatarilor;
- informarea reprezentantului legal al contribuabilului/platitorului sau a imputernicitului acestuia, dupa caz, cu privire la constatarile inspectiei fiscale, precum si discutarea acestora;
- stabilirea corecta a bazei de impunere, a diferentelor datorate in plus sau in minus, dupa caz, fata de obligatia fiscala principala declarata de catre contribuabil/platitor si/sau stabilita, dupa caz, de organul fiscal;
- sanctionarea potrivit legii a faptelor reprezentand incalcari ale legislatiei fiscale si contabile constatate si dispunerea de masuri pentru prevenirea si combaterea abaterilor de la prevederile legislatiei fiscale si contabile;
- dispunerea masurilor asiguratorii in conditiile legii;
- aplicarea de sigilii asupra bunurilor, intocmind in acest sens proces-verbal.
ANAF a dat deja STARTUL controalelor in 2022!
Domeniile controlate prioritar anul acesta sunt cele din zone cu risc fiscal mare: munca la negru/gri, optimizari fiscale, preturi de transfer, TVA, produse cu risc fiscal ridicat (legume, fructe, bauturi alcoolice, constructii, produse minerale, imbracaminte, incaltaminte) etc.
Stiati ca 7 miliarde de euro raman anual neincasati in Romania din TVA? Principalele cauze: sunt: frauda, evaziunea fiscala, insolventa. In aceasta situatie, obiectivul ANAF este sa creasca cat mai mult colectarea TVA. Cum? Prin si mai multe controale!
Principalele domenii vizate: constructii, auto SH, imobiliare, comert, preturi de transfer. Mare atentie la controalele pe TVA care au in vedere: tranzactiile intracomunitare, achizitiile de servicii – documentele justificative care sustin prestarea efectiva a serviciilor!, serviciile achizitionate de la nerezidenti pentru care se aplica taxare inversa, cheltuielile deductibile/nedeductibile, ajustarea TVA pentru creante neincasate - strategie de recuperare a TVA de la bugetul de stat.
Mai bine fiti pregatit pentru tot felul de contestari!
Singura metoda de a da inspectorului ANAF replica imposibil de demolat implica 2 lucruri esentiale pe care ar trebui sa stapaniti la perfectie:
Cu aceste 2 arme infailibile, nimeni nu va poate clinti! Niciun inspector ANAF!
Rentrop&Straton va sare acum in ajutor oferindu-va modelele documentelor justificative pe care NU le reglementeaza NIMENI si NIMIC! Dar LE CER toti inspectorii fiscali!
Lucrarea
Documente (suplimentare) obligatorii in caz de control va ofera acum colectia de acte si documente justificative pe care niciun inspector nu se asteapta sa le prezentati ca argument indestructibil in favoarea dvs.! Dar ei le cer si-si freaca mainile cu satisfactie cand saracul contribuabil ridica din umeri a neputinta!
Preventia e cea mai buna. Fiti permanent informat!
Comandati acum lucrarea dvs.! Contine zeci de modele de acte justificative editabile, intocmite de specialisti fiscali atent cunoscatori ai legii! Va ajuta sa:
- detineti documentele care demonstreaza legalitatea actiunilor dvs., justifica total realitatea inregistrarilor dvs. fiscal-contabile si corectitudinea obligatiilor fiscale livrate statului;
- va securizati actiunile;
- evitati amenzile sau ajustarile stabilite de inspectorii fiscali veniti in control;
- va economisesc timpul, banii si energia.
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<