"Avem o clauza de neconcurenta activata, dupa ce a incetat contractul de munca cu un angajat. Am dori, dupa ce s-au achitat deja 3 luni, sa renuntam la aceasta clauza de neconcurenta. In ce masura este posibil acest lucru? Cum trebuie sa procedam pentru a renunta la clauza de neconcurenta?"
Raspunsul expertilor PortalCodulMuncii.ro:
Asa cum se prevede in Codul Muncii republicat, la incheierea contractului individual de munca sau pe parcursul executarii acestuia, partile pot negocia si cuprinde in contract o clauza de neconcurenta prin care salariatul sa fie obligat ca dupa incetarea contractului sa nu presteze, in interes propriu sau al unui tert, o activitate care se afla in concurenta cu cea prestata la angajatorul sau, in schimbul unei indemnizatii de neconcurenta lunare pe care angajatorul se obliga sa o plateasca pe toata perioada de neconcurenta.
In consecinta, clauza de neconcurenta are la baza vointa partilor raportului de munca. Odata intervenit acordul dintre angajator si salariat in sensul introducerii in contractul individual de munca a clauzei de neconcurenta, aceasta devine obligatorie fata de partile raportului de munca, partile avand indatorirea respectarii obligatiilor astfel asumate prin consimtamantul lor.
Pentru a putea opera renuntarea unilaterala la clauza de neconcurenta este necesara o dispozitie legala derogatorie expresa in acest sens, or, cum dispozitiile Codului muncii nu prevad o asemenea posibilitate apreciem ca angajatorul nu poate renunta unilateral la clauza de neconcurenta.
Raspuns oferit de specialistii PortalCodulMuncii.ro
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<