Clauza de neconcurenta reprezinta un subiect des intalnit in dreptul muncii. Foarte des, in jurul acestui subiect se consolideaza numeroase dosare de litigii de munca.
In materialul pe care vi-l prezentam astazi vom clarifica masura in care se poate, de comun acord, sa se renunte la aplicarea clauzei de neconcurenta dupa incetarea contractului de munca si achitarea a 4 indemnizatii lunare, drept exemplu.
Se poate? Nu se poate? Discutam despre o decizie 100% legala sau despre consecinte juridice negative pentru angajator?
Conform expertilor, in Codul muncii se prevede faptul ca la la incheierea contractului individual de munca sau pe parcursul executarii acestuia, partile pot negocia si cuprinde in contract o clauza de neconcurenta prin care salariatul sa fie obligat ca dupa incetarea contractului sa nu presteze, in interes propriu sau al unui tert, o activitate care se afla in concurenta cu cea prestata la angajatorul sau, in schimbul unei indemnizatii de neconcurenta lunare pe care angajatorul se obliga sa o plateasca pe toata perioada de neconcurenta.
Tinand cont de aceste prevederi, intelegem ca la baza clauzei de neconcurenta sta vointa partilor raportului de munca. Odata intervenit acordul dintre angajator si salariat in sensul introducerii in contractul individual de munca a clauzei de neconcurenta, aceasta devine obligatorie fata de partile raportului de munca, partile avand indatorirea respectarii obligatiilor astfel asumate.
Devenind element al contractului individual de munca, renuntarea la clauza de concurenta se va putea realiza numai in modul in care aceasta obligatie a luat nastere fata de parti, adica prin acordul partilor.
Raspuns furnizat de specialistii PortalCodulMuncii.ro
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<