Este obligatorie auditarea situatiilor financiare pentru anul 2012 avand urmat.informatii:
- in anii 2008, 2009, 2010 am depasit limitele a 2 din criteriile prevazute la art. 3 alin.1 din OMFP 3055/2009 (s-a efectuat audit in fiecare an)
- in anul 2011 nu am mai depasit limitele prevazute la art. 3 alin. 1 din OMFP 3055/2009 (s-a efectuat audit);
- in anul 2012 nu depasim limitele prevazute la art. 3 alin. 1 din OMFP 3055/2009.
Raspuns: Conform art. 3 alin. 1 coroborat cu art. 5 alin. 1 din OMFP 3055/2009 sunt supuse auditarii situatiile financiare anuale dezvoltate intocmite de persoanele juridice care la data bilantului depasesc limitele a doua din cele trei criterii de marime (3.650.000 euro total active, 7.300.000 euro cifra de afaceri neta si 50 numar mediu de salariati in cursul exercitiului financiar).
Situatiile financiare prescurtate intocmite de celelalte persoane juridice sunt supuse doar verificarii (si nu auditarii), dupa cum se precizeaza la art. 5 alin. 3 din ordin. Potrivit alin. 4 al art. 5 persoanele juridice care au intocmit situatiile financiare anuale dezvoltate pot trece la intocmirea situatiilor financiare prescurtate numai daca in doua exercitii financiare consecutive nu depasesc limitele a doua dintre cele 3 criterii de marime.
In cazul prezentat, avand in vedere ca societatea nu a depasit in doua exercitii financiare consecutive (exercitiul financiar 2011 si exercitiul financiar 2012) limitele a doua din cele trei criterii de marime, rezulta ca pentru sfarsitul exercitiului financiar 2012 se va intocmi situatie financiara prescurtata.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<