Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Baroul Ilfov: Regulament pentru organizarea alegerilor organelor de conducere

I. Data adunarii generale elective

(1) Data adunarii generale de alegere a organelor baroului si modalitatea de vot, prin unul din mecanismele prevazute prin prezentul regulament, se stabilesc de consiliul baroului in luna ianuarie a anului in care aceasta trebuie sa aiba loc si se anunta prin afisare la sediul si la punctul/punctele de lucru ale baroului, precum si pe pagina web a acestuia..

(2) Procedura convocarii adunarii generale elective se face cu respectarea dispozitiilor legale. In convocarea pentru prima adunare generala electiva se va putea fixa ziua si ora pentru cea de-a doua adunare, daca cea dintai nu s-ar putea tine din cauza neintrunirii cvorumului de prezenta prevazut de Statutul profesiei de avocat (numit in continuare “Statut”). A doua adunare generala electiva nu se poate intruni in chiar ziua stabilita pentru prima adunare.

(3) Lipsa nejustificata a avocatului de la oricare din datele stabilite pentru tinerea adunarii generale elective constituie abatere disciplinara grava. Actiunea disciplinara va fi initiata de consiliul baroului in prima sa sedinta organizata dupa tinerea adunarii generale elective.

II. Conditii de participare

(1) Au dreptul de a participa la adunarea generala electiva avocatii care:
a. Sunt inscrisi in tabloul avocatilor baroului cu drept de exercitare a profesiei,
b. Nu se afla in situatii care atrag incompatibilitatea sau suspendarea dreptului de exercitiu al profesiei, si
c. Nu se afla in executarea unei sanctiuni disciplinare.

(2) Tabelul provizoriu al avocatilor cu drept de participare la adunarea generala electiva se intocmeste in baza tabloului avocatilor baroului cu drept de exercitare a profesiei si a evidentelor baroului, si se afiseaza in termen de 5 zile de la data anuntului prevazut la art. I alin. (1), in aceleasi modalitati.

(3) In termen de cel mult 10 zile de la data afisarii, prevazuta la alin. (2), avocatii care nu figureaza pe tabelul provizoriu al participantilor la adunarea electiva pot formula contestatii, in scris si cu alaturarea inscrisurilor relevante. Solutionarea contestatiilor este de competenta consiliului baroului.

(4) Dupa solutionarea contestatiilor, tabelul definitiv al avocatilor cu drept de participare la adunarea generala electiva se afiseaza, potrivit prevederilor alin. (2), la data prevazuta la art. IV alin. (9) pentru afisarea listei definitive a candidatilor. Intre data publicarii tabelului provizoriu si data publicarii tabelului definitiv al avocatilor cu drept de vot baroul poate opera in acest tabel orice revizuiri impuse de modificarea mentiunilor din Tabloul avocatilor baroului sau de rectificarea unor erori materiale, intervenite sau constatate intre aceste date.

III. Conditii pentru alegerea in organele baroului

(1) Adunarea generala electiva alege urmatoarele organe ale profesiei:
a. Consiliul baroului, compus dintr-un numar de membri proportional cu numarul membrilor baroului inscrisi in tabloul avocatilor cu drept de exercitare a profesiei, potrivit prevederilor art. 71 alin. (2) din Statut, precum si trei supleanti. Decanul si prodecanii se includ in numarul membrilor consiliului;
b. Decanul baroului;
c. Comisia de disciplina, compusa din trei membri, precum si un membru supleant;
d. Comisia de cenzori, compusa din trei membri, precum si un membru supleant.

(2) In afara conditiilor prevazute la art. II al prezentului regulament, candidatul pentru organele prevazute la alin. (1) trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii cumulative:
a. sa indeplineasca conditia de vechime prevazuta la art. 71 alin. (1), art. 72 alin. (1), art. 74 alin. (1) sau, respectiv, art. 269 alin. (2) ale Statutului;
b. sa nu fi fost lucrator sau colaborator al fostei Securitati;
c. sa aiba o reputatie nestirbita.

(3) Candidatii care nu intrunesc numarul necesar de voturi pentru a fi alesi in organele colective pentru care candideaza pot dobandi calitatea de membri supleanti in aceste organe, in ordinea descrescatoare a voturilor obtinute si in limita numarului de supleanti prevazut la alin. (1), daca accepta aceasta calitate.

(4) Potrivit prevederilor art. 56 lit. t) din Legea privind organizarea si exercitarea profesiei de avocat (numita in continuare “Lege”), alegerea prodecanului baroului este de competenta consiliului baroului. Baroul are un prodecan, ales prin vot secret, dintre membrii consiliului baroului in prima sedinta a acestuia organizata dupa tinerea adunarii generale elective, cu un cvorum de vot de jumatate plus unu din numarul membrilor consiliului.

(5) Presedintele comisiei de disciplina si presedintele comisiei de cenzori sunt alesi de membrii comisiilor respective, in conditiile prevazute la alin. (4).

IV. Candidaturi. Contestatii.

(1) Perioada de depunere a candidaturilor pentru organele baroului este intre a 40-a si a 30-a zi inaintea datei fixate pentru tinerea adunarii generale in prima convocare.

(2) Candidatii pentru organele baroului isi vor depune personal si in scris candidatura la secretariatul baroului, prin utilizarea formularului cuprins la Anexa 1 a prezentului regulament, insotita de documentatia prevazuta la alin. (3), sub sanctiunea neluarii in considerare a candidaturii.

(3) Candidatul va anexa formularului de candidatura urmatoarele inscrisuri:
a. curriculum vitae;
b. copie de pe polita de asigurare profesionala, incheiata pentru anul respectiv;
c. programul electoral (pentru candidatii la calitatea de decan si de membru in consiliul baroului).

(4) Un avocat poate candida pentru mai multe organe ale baroului.

(5) Lista candidaturilor depuse pentru toate organele baroului va fi afisata la sediul baroului si pe pagina web a acestuia in termen de 24 de ore de la incheierea perioadei prevazute la alin. (1). Anuntul cuprinzand lista candidaturilor va mentiona si data-limita de formulare si inregistrare la secretariatul baroului a contestatiilor la candidaturi.

(6) Sub sanctiunea decaderii din termen, orice avocat membru al baroului poate formula contestatie fata de oricare dintre candidaturile publicate, in termen de 5 (cinci) zile de la data publicarii candidaturilor.

(7) Contestatia se va depune personal si in scris la secretariatul baroului, sub sanctiunea neluarii in considerare.

(8) Contestatiile vor putea privi numai indeplinirea de catre candidat a conditiilor prevazute de Lege, Statut si de prezentul regulament.

(9) Consiliul baroului va verifica indeplinirea de catre candidati a conditiilor legale, statutare si regulamentare si va solutiona contestatiile la candidaturi in termen de 7 (sapte) zile de la incheierea perioadei de depunere a contestatiilor. Lista definitiva a candidatilor va fi afisata cu cel putin 12 zile inaintea datei fixate pentru tinerea adunarii generale in prima convocare, la sediul baroului si pe pagina web a acestuia.

V. Campania electorala

(1) Campania electorala incepe in ziua urmatoare afisarii listei definitive a candidaturilor declarate valabile. Campania electorala se incheie cu 2 (doua) zile inainte de data fixata pentru tinerea adunarii generale in prima convocare.

(2) Campania electorala se va desfasura prin orice mijloace de publicitate care sa nu contravina dispozitiilor legale generale cat si speciale.

VI. Buletinele de vot

(1) Buletinele de vot vor fi tiparite dupa afisarea listei definitive a candidatilor. Operatiunile de tiparire vor fi coordonate de o comisie desemnata de consiliul baroului, compusa din trei membri ai acestuia. Membrii comisiei nu vor putea sa fie soti, rude sau afini pana la gradul IV inclusiv cu vreunul dintre candidati sau avocati colaboratori in cadrul formei de exercitare a profesiei in care functioneaza vreunul dintre candidati.

(2) Imprimarea buletinelor se va efectua la o unitate autorizata de Imprimeria Nationala si agreata de consiliul baroului.

(3) Buletinele de vot vor fi tiparite pentru fiecare organ al baroului si vor corespunde numeric cu numarul avocatilor care, potrivit tabelului definitiv prevazut la art. II alin. (4), au dreptul de a participa la adunarea generala electiva. Acestea se vor diferentia prin culoare, dupa cum urmeaza: pentru decan - culoarea rosie, pentru consiliul baroului - culoarea albastra, pentru comisia de disciplina - culoarea galbena, pentru comisia de cenzori - culoarea verde.

(4) Pe buletinele de vot numele candidatilor validati vor fi inscrise si numerotate, unul sub altul, in ordine alfabetica.

(5) Buletinele de vot vor fi securizate prin inserierea si numerotarea lor, prin utilizarea unei hartii speciale sau a unor cerneluri speciale, prin aplicarea unei holograme ori printr-o combinatie a acestor metode de securizare.

(6) In cazul in care la prima convocare nu se intruneste cvorumul de prezenta, buletinele de vot vor fi distruse si vor fi tiparite noi buletine de vot pentru cea de-a doua convocare a adunarii generale elective. Buletinele de vot pentru cea de-a doua adunare vor cuprinde cel putin un element distinctiv fata de buletinele tiparite pentru prima adunare.

(7) Dovada numarului de buletine de vot tiparite, pentru fiecare organ in parte, se face cu comanda de tiparire si cu documentul de predare-primire incheiat intre unitatea care realizeaza tiparirea buletinelor de vot si reprezentantul comisiei prevazute la alin. (1). Documentul va fi prezentat adunarii generale elective, la inceperea sedintei de alegeri.

(8) Pana la data adunarii generale elective, buletinele de vot tiparite, impreuna cu documentele prevazute la alin. (7), vor fi pastrate, in plicuri sigilate, la sediul baroului, intr-un spatiu securizat la care va avea acces numai reprezentantul comisiei prevazuta la acelasi alineat.

VII. Procedura desfasurarii adunarii generale elective. Procedura alegerii organelor de conducere ale baroului.

(1) La data tinerii adunarii generale elective, la intrarea in incinta locului unde se tine aceasta, aparatul tehnico-administrativ al baroului va proceda la verificarea, in baza card-ului de identitate pentru avocat precum si a unui document de identitate valabil (carte/buletin de identitate, pasaport sau permis de conducere), a identitatii avocatilor care se prezinta la adunare si a dreptului acestora de a participa la adunarea generala electiva. Avocatii validati in urma acestei proceduri de verificare vor fi declarati prezenti si inregistrati ca atare in sistemul electronic de evidenta a participantilor la adunarea generala electiva. Personalul tehnico-administrativ al baroului va elibera fiecarui participant validat documentatia pentru adunarea generala electiva.

(2) Documentatia pentru adunarea generala electiva, prevazuta la alin. 1, va cuprinde si buletinele de vot.

(3) Lucrarile adunarii generale elective vor fi conduse de un prezidiu compus din decanul de varsta al avocatilor prezenti, care va conduce sedinta (numit in continuare “Presedintele de sedinta”), precum si din patru membri, dintre care unul va indeplini functia de secretar, alesi cu majoritate din randul participantilor la adunare. Secretarul prezidiului va fi asistat de un secretariat tehnic, desemnat de prezidiu si anuntat adunarii, compus din una pana la trei persoane din randul personalului tehnico-administrativ al baroului. Alegerea prezidiului adunarii este valabila indiferent daca se intruneste sau nu cvorumul de prezenta necesar pentru tinerea sedintei adunarii generale elective.

(4) In cazul nerealizarii cvorumului de prezenta necesar, presedintele de sedinta va anunta aceasta participantilor precum si faptul ca adunarea electiva se va intruni in cea de-a doua convocare la data publicata pentru aceasta.

(5) In cazul prevazut la alin. (4), aparatul tehnico-administrativ al baroului va colecta de la participanti buletinele de vot distribuite.

(6) In cazul realizarii cvorumului de prezenta, presedintele de sedinta va anunta caracterul statutar al adunarii generale elective si va comunica adunarii informatiile privind desfasurarea acesteia.

(7) Adunarea va desemna din randul participantilor, cu majoritate, comisia de numarare a voturilor (numita in continuare “Comisia de Votare”), compusa din cinci membri, dintre care unul va avea calitatea de Presedinte al acesteia. Membrii Comisiei de Votare nu vor putea sa fie soti, rude sau afini pana la gradul IV inclusiv cu vreunul dintre candidati sau avocati colaboratori in cadrul formei de exercitare a profesiei in care functioneaza vreunul dintre candidati.

(8) Adunarea generala va alege, cu aceeasi majoritate, si o comisie de contestatii (numita in continuare “Comisia de Contestatii”), compusa din cinci membri, dintre care unul va avea calitatea de Presedinte al acesteia. Interdictiile prevazute la alin. (7) se aplica si membrilor Comisiei de Contestatii.

(9) Inainte de inceperea procedurii de votare, Comisia de Votare va proceda la anularea buletinelor de vot ramase nedistribuite, intocmind in acest sens un proces verbal si anuntand adunarea asupra numarului buletinelor de vot anulate.

(10) Prezidiul adunarii va stabili si comunica adunarii locul in care Comisia de Votare isi va desfasura activitatea, loc care va fi situat in aceeasi cladire cu sala in care se tine adunarea.

(11) Procedura de vot se desfasoara pana in momentul in care toti participantii prezenti si-au exercitat dreptul de vot. Cu luarea in considerare a numarului celor prezenti, prezidiul adunarii va putea fixa o ora-limita pentru finalizarea procedurii de votare.

(12) Votul se exprima in conformitate cu instructiunile transmise participantilor de catre presedintele adunarii si/sau cu cele tiparite pe formularele de vot.

(13) Votul “pentru” se exprima prin lasarea intacta a numelui candidatului iar votul “contra” prin taierea cu o linie orizontala a numelui candidatului. Buletinele de vot cuprinzand adaugiri sau orice alte mentiuni vor fi anulate.

(14) Sub sanctiunea anularii votului, nu va putea fi exprimat vot “pentru” pentru un numar de candidati mai mare decat numarul locurilor eligibile.

(15) Votarea se realizeaza personal si individual de catre participantii la adunare.

(16) Buletinele lor de vot se introduc in urnele special amenajate pentru aceasta, pentru fiecare organ al baroului fiind asigurata o urna distincta, sigilata cu un sigiliu purtand mentiunile baroului.

(17) La fiecare urna va fi prezenta cate o persoana din randul personalului tehnicoadministrativ al baroului (numita in continuare “operatorul urnei”). Operatorul urnei va permite introducerea de catre fiecare votant numai cate a unui vot in urna, in baza verificarii identitatii votantului cu tabelul alfabetic de prezenta a participantilor la adunare si a semnarii tabelului de catre participantul care a votat.

(18) La incheierea votarii, sub supravegherea membrilor prezidiului, operatorii urnelor vor transporta urnele la locul stabilit pentru functionarea Comisiei de Votare. In prezenta membrilor prezidiului si a membrilor Comisiei de Votare urnele vor fi desigilate si se va proceda la numararea buletinelor de vot, pe categorii de organe, comparandu-se numarul buletinelor de vot cu numarul votantilor care au semnat tabelele de vot si incheindu-se in acest sens un proces verbal semnat de Presedintele Comisiei de Votare, de operatorii urnelor si de presedintele de sedinta. Dupa aceasta membrii prezidiului vor parasi sala Comisiei de Votare.

(19) Pana la finalizarea activitatii Comisiei de Votare nicio persoana nu va putea avea acces, sub niciun motiv, in sala acesteia, iar membrii Comisiei de Votare nu vor putea parasi sala decat cu autorizarea Presedintelui Comisiei si fara a avea asupra lor buletine de vot si niciun alt document legat, direct sau indirect, de activitatea Comisiei de Votare. Pana la anuntarea rezultatelor finale ale alegerilor, este strict interzisa comunicarea de catre membrii Comisiei de Votare, pe orice cale, a constatarilor facute de acestia in procesul de numarare a voturilor. Presedintele de sedinta si ceilalti membri ai prezidiului vor lua masuri corespunzatoare pentru asigurarea respectarii celor de mai sus.

(20) Dupa incheierea procesului verbal prevazut la alin. (18) Comisia de Votare va trece la desfacerea buletinelor de vot si la analiza acestora, pe categorii de organe. In acest scop, Presedintele Comisiei de Votare va aloca fiecarui membru al Comisiei de Votare buletinele de vot colectate pentru un organ de conducere al baroului. La incheierea analizei buletinelor de vot, fiecare membru al comisiei va completa un proces-verbal in care va mentiona numarul total de buletine de vot colectate, numarul buletinelor de vot valabile, numarul buletinelor de vot anulate precum si, in ordine descrescatoare, numarul de voturi acordat fiecarui candidat in baza buletinelor de vot valabile. In caz de dubiu asupra valabilitatii unui vot, este obligatorie analiza acestuia de catre toti membrii Comisiei de Votare. Hotararea in acest sens se ia cu majoritatea membrilor Comisiei. Procesul verbal completat in urma analizei tuturor buletinelor de vot si a numararii voturilor la o categorie de organe se semneaza de respectivul membru al Comisiei de Votare si de Presedintele acesteia.

(21) In baza proceselor verbale individuale, pe categorii de organe, prevazute la alin. (20), se intocmeste un proces-verbal centralizator, cuprinzand rezultatul votului pentru toate organele baroului, semnat de Presedintele si membrii Comisiei de Votare.

(22) Procesul-verbal centralizator se inmaneaza presedintelui de sedinta, impreuna cu buletinele de vot, pe categorii de organe, introduse in plicuri sigilate si semnate de membrii Comisiei de Votare.

VIII. Validarea rezultatelor alegerilor. Contestatii.

(1) In cazul in care nu vor constata neregularitati, Presedintele adunarii si membrii prezidiului vor valida procesul-verbal centralizator cuprinzand rezultatul alegerilor, prevazut la art. VII alin. (22).

(2) Dupa validarea rezultatului alegerilor, Presedintele adunarii il va comunica participantilor la adunare, fiind declarati castigatori candidatii care intrunesc cele mai multe voturi pentru fiecare din functiile eligibile.

(3) Daca, in urma voturilor exprimate, un candidat va obtine mai multe functii, va fi validat pentru una singura, in urmatoarea ordine:
a. decan
b. consilier
c. membru al comisiei de cenzori
d. membru al comisiei de disciplina

(4) Cu exceptia functiei de decan, candidatii care se vor situa pe locurile neeligibile vor fi declarati consilieri supleanti, daca accepta aceasta calitate.
 
(5) Rezultatele alegerilor vor fi publicate prin afisare la sediul baroului si prin postare pe pagina web a acestuia.

(6) Contestatiile impotriva rezultatelor numararii voturilor se vor depune in prima zi lucratoare subsecventa datei alegerilor, pana la ora 16,00, si vor fi solutionate in termen de 48 de ore de catre Comisia de Contestatii. Comisia de Contestatii hotaraste cu majoritatea membrilor sai.

(7) Hotararea pronuntata de Comisia de Contestatii va fi publicata in modalitatile prevazute la alin. (5).

IX. Pastrarea buletinelor de vot si a proceselor verbale ale adunarii generale elective

(1) Consiliul baroului este obligat sa pastreze, in conditii de securitate, buletinele continand voturile exprimate la adunarea generala electiva, timp de 4 (patru) ani de la data publicarii hotararii Comisiei de Contestatii, prevazuta la art. VIII alin. (7).

(2) In aceleasi conditii se vor pastra si procesele verbale ale adunarii generale elective.

X. Incetarea prematura a mandatului

(1) In cazul in care mandatul unui candidat ales inceteaza, indiferent de motiv, mai inainte de expirarea mandatului acestuia, se va proceda dupa cum urmeaza:
a. pentru functia de decan se vor organiza alegeri anticipate in termen de 60 de zile de la data constatarii de catre consiliul baroului a incetarii mandatului
b. pentru orice alta functie, functia vacanta va fi ocupata de candidatul aflat pe primul loc neeligibil.

(2) Mandatul acordat in conditiile prevazute la alin. (1) dureaza pana la data expirarii mandatul acordat initial.

XI. Votul electronic

(1) Consiliul baroului poate decide ca votul pe baza de buletine de vot tiparite sa fie inlocuit cu votul electronic.

(2) Votul electronic trebuie sa asigure ca:
a. votantul poate vota numai o singura data pentru o categorie de candidati,
b. in cadrul unei categorii de candidati, votantul nu poate vota mai multi candidati decat locuri eligibile, si ca
c. votul exprimat in aceste conditii este secret.

(3) Votarea prin mijloace electronice este admisibila numai daca au acces la acest sistem de votare si avocatii care nu dispun de tehnica de calcul sau nu detin cunostintele necesare exercitarii unui astfel de vot. Se va considera ca aceste cerinte sunt indeplinite daca la sediul baroului si/sau la un punct de lucru al acestuia este organizat un centru de votare electronica, dotat cu cel putin doua calculatoare racordate la serverul pe care este instalat programul informatic de votare, si daca la acest centru functioneaza, pe intreaga durata prevazuta pentru votare, mentionata la alin. (5), operatori care sa acorde asistenta tehnica votantilor pentru exercitarea votului pe aceasta cale. Asistenta oferita de operatori se va limita strict la explicarea modului de exprimare a votului electronic, votarea urmand a se realiza de votant in conditii de confidentialitate.

(4) Odata cu anuntarea recurgerii la sistemul de vot electronic, consiliul baroului va publica:
a. descrierea functionarii sistemului de vot electronic,
b. toate informatiile necesare votantilor pentru inscrierea in acest sistem,
c. instructiunile pentru exercitarea de catre acestia a votului pe aceasta cale, precum si
d. indicarea locului/locurilor unde este amplasat un centru de votare electronica, in conditiile prevazute la alin. (3).

(5) Prin derogare de la cerintele prevazute prin prezentul regulament privind votarea pe baza buletinelor de vot, votarea prin mijloace electronice nu necesita prezenta votantilor la locul stabilit pentru intrunirea adunarii generale elective. Votarea electronica va fi realizata in intervalul orar 8.00 – 20.00 in ziua fixata pentru alegeri.

(6) Cerintele prevazute de Lege si Statut privind cvorumul de prezenta se mentin. Determinarea cvorumului va fi realizata la incheierea procedurii de votare electronica, in acest caz cvorumul de prezenta fiind considerat a fi numarul total al celor care au votat in sistem electronic. In cazul nerealizarii cvorumului de prezenta, dispozitiile privind reconvocarea adunarii elective raman aplicabile. Anuntul privind nerealizarea cvorumului de prezenta va fi publicat in modalitatile prevazute la art. VIII alin. (5) si va mentiona ca se va proceda la cea de-a doua convocare, care va avea loc la data publicata pentru aceasta prin anuntul pentru prima convocare.

(7) La a doua convocare votul va fi realizat tot pe cale electronica, cu respectarea acelorasi conditii de la prima convocare.

(8) Prevederile art. VIII alin. (5) – (7) se aplica prin asemanare.

(9) Consiliul baroului va putea decide si ca intrunirea adunarii generale elective sa aiba loc in conditiile prevazute la art. VII din prezentul regulament, dar ca votul sa fie exercitat de participanti in sistem electronic la locul tinerii adunarii, cu prezenta unui consultant tehnic care sa asigure functionarea corespunzatoare a sistemului de vot. In acest caz, prevederile art. VI, art. VII alin. (2), (5), (9), (10), (13), (16) – (22), art. VIII alin. (1) si art. IX nu sunt aplicabile. Rolul Comisiei de Votare, prevazuta la art. VII alin. (7), se va limita la verificarea respectarii procedurilor tehnice de realizare a votarii in sistem electronic. In absenta constatarii vreunei neregularitati, Presedintele Comisiei de Votare va certifica, prin semnatura, tabelul centralizator cuprinzand rezultatul alegerilor in sistem electronic, tiparit de consultantul tehnic, pe care il va inmana, spre validare, Presedintelui adunarii si membrilor prezidiului.

XII. Dispozitii finale si tranzitorii

(1) La desfasurarea adunarii generale elective pot participa, in calitate de observatori, cu aprobarea consiliului baroului, reprezentanti ai mass-media si ai organizatiilor nonguvernamentale interesate, pe baza unor scrisori de acreditare transmise baroului cu cel putin trei zile inaintea adunarii generale.

(2) Data celei dintai adunarii generale elective a Baroului Ilfov se fixeaza pentru data de 17 martie 2012, ora 9.00, in prima convocare, iar in cazul in care cvorumul de prezenta nu este intrunit, pentru data de 24 martie 2012, ora 9.00, in a doua convocare. Locul tinerii Adunarii Generale va fi comunicat in termen legal. Perioada de depunere a candidaturilor pentru organele baroului este 6 februarie - 16 februarie 2012. Organizarea si convocarea adunarii generale, verificarea candidaturilor si solutionarea contestatiilor la acestea vor fi realizate de Comisia pentru punerea in functiune a Baroului Ilfov, ce functioneaza sub autoritatea Comisiei Permanente a U.N.B.R. Prezidiul adunarii generale elective va fi compus din Presedintele U.N.B.R., in calitate de Presedinte de sedinta si din cei patru membri ai Comisiei pentru punerea in functiune a Baroului Ilfov, dintre care unul va indeplini functia de secretar. Secretariatul tehnic al adunarii generale elective va fi desemnat de Presedintele U.N.B.R. din randul personalului tehnicoadministrativ al U.N.B.R. Comisia de Votare si Comisia de Contestatii vor fi alese de participantii la adunare cu respectarea prevederilor prezentului regulament.

(3) Prin derogare de la prevederile art. II alin. (2) – (4), tabelul definitiv al avocatilor cu drept de participare la adunarea generala de alegere a primelor organe de conducere ale Baroului Ilfov va fi intocmit exclusiv in baza datelor cuprinse in Tabloul definitiv al avocatilor cu drept de exercitare a profesiei din cadrul Baroului Ilfov, aprobat de Comisia Permanenta a U.N.B.R., cu mentiunile existente la data de 2 martie 2012.

(4) Pentru alegerea primelor organe de conducere ale Baroului Ilfov va fi utilizat votul electronic, care va fi exercitat la locul tinerii adunarii generale elective prevazut la alin. (2), in conditiile prevazute la art. XI alin. (9). In acest scop, la locul tinerii adunarii generale va fi amplasat un numar de cel putin 5 calculatoare si va fi asigurata asistenta din partea unui consultant tehnic, care ii va instrui pe votanti asupra modului de exercitare a votului pe aceasta cale.

(5) Conditia vechimii in acelasi barou, prevazuta la art. 74 alin. (1), teza a II-a din Statutul profesiei de avocat pentru alegerea in functia de decan, se aplica cu incepere de la data de 17 ianuarie 2017.

(6) Potrivit prevederilor art. 68 alin. (6) din Statutul profesiei de avocat, prezentul Regulament se afiseaza, cu cel putin 60 de zile anterior datei tinerii Adunarii Generale (in prima convocare), la sediul Baroului Ilfov din Bucuresti, Calea Mosilor nr. 88, sectorul 3, si pe pagina web a acestuia (www.barou-ilfov.ro) si ramane definitiv in termen de 15 zile de la data afisarii.

(7) Prezentul regulament a fost adoptat de Comisia Permanenta a Uniunii Nationale a Barourilor din Romania la data de 13 ianuarie 2012.

Presedintele Uniunii Nationale a Barourilor din Romania
av. dr. Gheorghe Florea


ANEXA 1

Am primit originalul astazi,
data de _________________
_____________________________
(semnatura si stampila secretariatului baroului)*

Catre,
Baroul Ilfov

Subsemnatul:
Avocat __________________________________________________________________(prenume, nume),
avocat definitiv, membru al Baroului Ilfov, in termenul prevazut de Regulamentul pentru organizarea alegerilor organelor de conducere ale Baroului Ilfov, depun prezentul

FORMULAR DE CANDIDATURÄ‚
prin care imi anunt candidatura pentru calitatea de
_____________________________________________________________________________
(a se completa, dupa caz: decan, membru in consiliul baroului, membru in comisia de disciplina, membru in comisia de cenzori)

Declar pe proprie raspundere, cunoscand prevederile legii penale privind falsul in declaratii, ca indeplinesc toate conditiile pentru a fi ales in organul de conducere pentru care candidez, prevazute de Legea privind organizarea si exercitarea profesiei de avocat, de Statutul profesiei de avocat si de Regulamentul pentru organizarea alegerilor organelor de conducere ale Baroului Ilfov si ca am cunostinta de indatoririle si responsabilitatile aferente calitatii pentru care candidez, pe care ma oblig a le indeplini corespunzator in cazul in care voi fi ales.

Am depus prezentul formular in dublu exemplar, dintre care unul, purtand viza de primire a secretariatului baroului, mi-a fost restituit.

Semnatura,
* Viza de primire se aplica pe ambele exemplare ale formularului
Data aparitiei: 18 Ianuarie 2012
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Baroul Ilfov: Regulament pentru organizarea alegerilor organelor de conducere":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016