Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

CJUE: Ungaria a incalcat dreptul UE privind calitatea aerului inconjurator

CJUE: Ungaria a incalcat dreptul UE privind calitatea aerului inconjurator
Curtea de Justitie a Uniunii Europene (CJUE) a decis ca Ungaria a incalcat dreptul UE privind calitatea aerului inconjurator. Valoarea particulelor PM10 a fost depasita in mod constant. 

Considerand ca Ungaria nu si-a indeplinit mai multe obligatii care decurg din Directiva privind calitatea aerului inconjurator, Comisia a introdus o actiune in constatarea neindeplinirii obligatiilor impotriva acestui stat membru in fata Curtii de Justitie. In concret, Comisia reproseaza Ungariei ca a depasit, in mod sistematic si persistent, valoarea-limita zilnica stabilita pentru particulele PM10, pe de o parte, de la 1 ianuarie 2005, in regiunea Budapesta si in valea Sajó, precum si, pe de alta parte, de la 11 iunie 2011 (cu exceptia anului 2014), in regiunea Pécs, si aceasta pana in anul 2017 in cele trei zone in cauza. In plus, Comisia solicita Curtii sa constate o neindeplinire a obligatiilor de la 11 iunie 2010, in masura in care Ungaria nu si-ar fi indeplinit obligatia de a asigura ca perioada de depasire a valorii-limita in cauza sa fie cat mai scurta cu putinta. 

Prin hotararea pronuntata astazi, Curtea aminteste, in primul rand, ca depasirea valorii-limita stabilite pentru particulele PM10 in aerul inconjurator este in sine suficienta pentru constata o neindeplinire a obligatiilor pe acest temei. Or, este evident ca, intre anul 2005 si anul 2017 inclusiv, desi s-a putut constata o tendinta partiala de scadere, evidentiata de datele colectate, valoarealimita zilnica stabilita pentru particulele PM10 a fost depasita in mod regulat in zonele in cauza si ca, din acest motiv, aceste depasiri trebuie considerate sistematice si persistente. 

In ceea ce priveste argumentul dedus de Ungaria din impactul pretins considerabil al poluarii transfrontaliere asupra calitatii aerului in zonele in cauza, Curtea arata ca legiuitorul Uniunii a stabilit valorile-limita aplicabile luand pe deplin in considerare aceasta imprejurare. In orice caz, particularitatile topografice si climatice deosebit de defavorabile dispersarii poluantilor pe care le-ar putea prezenta zonele in cauza nu sunt de natura sa exonereze Ungaria de raspunderea pentru depasirea valorilor-limita stabilite pentru particulele PM10. Dimpotriva, aceste particularitati constituie elemente care trebuie luate in considerare in cadrul planurilor pentru calitatea aerului pe care aceste stat membru este obligat, in temeiul directivei, sa le elaboreze pentru aceste zone pentru a atinge, cat mai repede posibil, valoarea-limita in caz de depasire a acesteia.

Curtea aminteste apoi ca, desi faptul ca un stat membru depaseste valorile-limita stabilite pentru particulele PM10 nu este in sine suficient pentru a considera ca acest stat membru nu si-a indeplinit obligatiile care ii revin, potrivit directivei, de a elabora planuri pentru calitatea aerului care prevad masuri corespunzatoare si de a include, in aceste planuri, un continut minim de informatii, acesta trebuie, totusi, sa asigure ca perioada de depasire este cat mai scurta cu putinta. 

In acest context, Curtea constata ca Ungaria a adoptat planuri pentru calitatea aerului precum si diferite masuri destinate imbunatatirii calitatii aerului. Cu toate acestea, pe de o parte, aceste planuri nu contin o indicatie precisa privind imbunatatirea planificata a calitatii aerului si termenul preconizat pentru atingerea obiectivelor vizate. In plus, masurile in cauza nu mentioneaza data la care va fi asigurata respectarea valorii-limita zilnice stabilite pentru particulele PM10 in zonele in cauza si prevad, uneori, o durata de punere in aplicare care se poate intinde pe mai multi ani dupa intrarea in vigoare a valorilor-limita stabilite pentru particulele PM10.

Prin urmare, Curtea constata ca Ungaria nu a adoptat in mod vadit in timp util masurile corespunzatoare care permit sa asigure ca perioada de depasire a valorilor-limita stabilite pentru particulele PM10 sa fie cat mai scurta cu putinta in zonele in cauza. Astfel, depasirea valorii-limita zilnice stabilite pentru particulele PM10 a ramas sistematica si persistenta timp de sase si, respectiv, opt ani in aceste zone. 

In aceste conditii, Curtea constata neindeplinirea obligatiilor de catre Ungaria cu privire atat la depasirea valorii-limita zilnice stabilite pentru particulele PM10 in zonele in cauza, cat si in ceea ce priveste obligatia de a asigura ca perioada acestei depasiri sa fie cat mai scurta cu putinta.

O actiune in constatarea neindeplinirii obligatiilor, care este indreptata impotriva unui stat membru care nu isi respecta obligatiile care decurg din dreptul Uniunii, poate fi formulata de catre Comisie sau de catre un alt stat membru. In cazul in care Curtea de Justitie constata neindeplinirea obligatiilor, statul membru in cauza trebuie sa se conformeze de indata hotararii pronuntate. In cazul in care considera ca statul membru nu s-a conformat hotararii, Comisia poate introduce o noua actiune prin care sa solicite aplicarea unor sanctiuni pecuniare. 

Florin Amariei
de Florin Amariei
Redactor

Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie.  In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.  

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 24 Februarie 2021
Votati articolul "CJUE: Ungaria a incalcat dreptul UE privind calitatea aerului inconjurator":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016