Pe site-ul Consiliului Superior al Magistraturii a fost dat publicitatii comunicatul de presa privind aplicarea legislatiei referitoare la ordinul de protectie.
Conform comunicatului, in perioada 12.05.2012 - 31.03.2014, pe rolul judecatorilor din Romania au fost inregistrate 3.629 de cauze. Acesteau au avut ca obiect emiterea ordinului de protectie, iar la instantele de control judiciar s-au inregistrat 676 astfel de cauze.
"Cele mai multe s-au inregistrat la judecatoriile din Bucuresti, respectiv un numar de 515 dosare, iar cele mai putine la judecatoriile din Judetul Caras-Severin, respectiv un numar de 6 dosare.", se precizeaza in cadrul anuntului.
"Inspectia Judiciara a constatat ca dispozitiile legale in materie sunt respectate de judecatori. Totusi, exista si unele deficiente cu privire la celeritatea solutionarii cererilor de emitere a ordinelor de protectie, a motivarii solutiei si a comunicarii ordinelor de protectie catre structurile din Politia Romana pentru a fi puse in executare. Pentru inlaturarea acestora, Sectia pentru judecatori a Consiliului a dispus luarea masurilor administrative care se impun de catre presedintii de instante si intensificarea activitatii de invatament profesional tematic.", se precizeaza in cadrul comunicatului de presa privind aplicarea legislaitie referitoare la ordinul de protectie.
Mai mult, in cadrul comunicatului se precizeaza faptul ca in temeiul Legii nr. 217/2003 pentru prevenirea si combaterea violentei in familie, ordinul de protectie asigura masuri provizorii, de maxim 6 luni, in ceea ce priveste actele de violenta comise asupra unui membru al familiei.
Spre exemplu, discutam despre evacuarea agresorului din locuinta, reintegrarea victimei in locuinta, interdictia pentru agresor de a se apropia de vitima.
Mai mult, comunicatul CSM informeaza ca cererea se solutioneaza de catre judecatoria de pe raza teritoriala in care isi are domiciliul sau resedinta victima, in regim de urgenta.
sursa: Consiliul Superior al Magistraturii
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rugam sa ne clarificati aspectele ce tin de durata contractului de munca cu timp partial in cazul cumului de functii. Avem un angajat cu CIM norma intreaga - 8 ore si se doreste incheierea unui CIM cu timp partial pe o alta functie. Ne interesaza durata zilnica a timpului de munca pentru cel de al doilea CIM.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Se poate intocmi un CIM in care sa fie facuta mentiunea ca angajatul isi desfasoara activitatea atat de la biroul angajatorului cat si de la distanta? Fara a se specifica nimic altceva? Va rog sa-mi spuneti cum ar trebui corectat contractul atasat, din toate punctele de vedere, pentru a fi conform cu legislatia in vigoare. Va rog totodata sa argumentati si cu baza legala.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Daca un angajat nu este considerat apt dpdv medical de catre medicul de medicina muncii in urma controlului periodic, care sunt pasii de urmat? in baza carui art. din Codul muncii ii putem desface CIM-ul? Suntem obligati sa-i oferim alte posturi pentru care ar putea fi apt dpdv medical?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<