Marin Anton, fostul secretar de stat si vicepresedinte al Consiliului Tehnico - Economic din Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, a fost trimis in judecata de catre procurorii Directiei Nationale Anticoruptie pentru luare de mita, conform agentiei agerpres.
"Procurorii din cadrul Directiei Nationale Anticoruptie - Sectia de combatere a infractiunilor asimilate infractiunilor de coruptie au dispus trimiterea in judecata, in stare de libertate, a lui Marin Anton, la data faptei secretar de stat si vicepresedinte al Consiliului Tehnico - Economic in cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, ce avea in coordonare activitatea Companiei Nationale \'Aeroportul International Henri Coanda-Bucuresti\' SA Otopeni, pentru luare de mita, si a lui Mihai Adrian Ionescu, la data faptei director general adjunct al Directiei de Coordonare si Monitorizare Autostrazi din cadrul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri din Romania SA (la acea data) si fost consilier al ministrului Transporturilor si Infrastructurii, pentru complicitate la luare de mita", se arata in sursa precizata mai sus.
Procurorii anticoruptie noteaza in rechizitoriul transmis instantei ca in anul 2009 se afla in derulare un contract de modernizare a Aeroportului International Henri Coanda, in cadrul caruia, in executarea actului aditional numarul 9/07.12.2007, incepuse proiectarea unui nou terminal, iar statutul tarii noastre de membru al UE, precum si perspectiva aderarii la spatiul Schengen impunea o reactualizare a obiectivului de investitii, concomitent cu aprobarea, la nivelul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii a unor indicatori tehnico-economici actualizati.
"Compania internationala care avea de executat lucrarile la noul terminal predase proiectul si intreaga documentatie catre beneficiar - Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti (CNAIB) la finalul anului 2008 si urma ca aceasta din urma sa se ocupe de obtinerea avizelor si aprobarilor necesare demararii lucrarilor. Cu toate ca CNAIB a inaintat solicitarea de aprobare a noilor indicatori tehnico-economici inca de la inceputul lunii februarie 2009, pana in luna iunie 2009, la nivelul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii nu se luase inca vreo decizie, iar din cauza lipsei de finantare, lucrarile pe santierul Otopeni stagnau."
In aceste imprejurari, arata anchetatorii, in perioada iunie - noiembrie 2009, Marin Anton ar fi acceptat promisiunea si ar fi primit dupa aceea de la reprezentantul filialei din Romania a companiei internationale, care avea in executare contractul de modernizare la Aeroportul Otopeni (martor in cauza), suma totala de 22.760.654 lei (aproximativ 5,3 milioane euro la cursul de schimb din acea perioada), ce reprezenta un comision de 3,5% din valoarea cu care urma sa se suplimenteze contractul de executie a lucrarilor.
"Banii respectivi au fost primiti de Marin Anton pentru a aviza, in perioada 15 iunie - 17 iulie 2009, documentatia privind obiectivul de investitii \'Dezvoltare si Modernizare Aeroport International Bucuresti - Otopeni (...)\', nota de fundamentare si proiectul de hotarare de guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici reactualizati ai obiectivului de investitii mentionat mai sus, precum si aprobarea continuarii lucrarilor si a finantarii obiectivului respectiv", se mentioneaza intr-un comunicat DNA.
In urma acestor demersuri, proiectul de hotarare de guvern ar fi fost adoptat, fiind emisa Hotararea de Guvern nr. 852/2009, act administrativ necesar pentru incheierea actului aditional numarul 10 din data de 21.08.2009 la contractul din data de 30.04.1992 pentru Dezvoltarea si Modernizarea Aeroportului International Bucuresti - Otopeni, avand ca parti Compania Nationala Aeroportul International Henri Coanda - Bucuresti si societatea omului de afaceri.
Banii ar fi fost primiti de Marin Anton prin intermediul unei societati comerciale unde acesta avea calitatea de asociat.
"Marin Anton a beneficiat de ajutorul lui Adrian Mihai Ionescu, care, in luna iunie 2009, cu ocazia unei intalniri pe care acesta din urma a avut-o cu reprezentantul companiei internationale, i-a specificat acestuia "pretentiile" primului inculpat, precum si modalitatea de remitere a banilor. Astfel, intre compania internationala si societatea controlata de inculpatul Anton Marin a fost incheiat un contract de subantrepriza, suma de 22.760.654 lei fiind achitata prin transfer bancar, in perioada 23 iulie - 20 noiembrie 2009, si reprezenta contravaloarea unor lucrari de organizare santier care nu au fost executate in realitate", mai precizeaza procurorii DNA.
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Pachet Teste REZOLVATE pentru reusita la examenul de titularizare in invatamantul prescolar - EDUCATORI 2 culegeri
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Suma de bani obtinuta a fost folosita in interesul firmei unde inculpatul Anton Marin era asociat.
Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului Bucuresti, cu propunere de a se mentine masurile asiguratorii dispuse in cauza.
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri