Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2020 

Guvernul ofera certificate de situatie de urgenta (CSU) afacerilor afectate de coronavirus

Guvernul va oferi certificate de situatie de urgenta afacerilor care sunt afectate de epidemia Covid-19 cauzata de coronavirusul SARS-CoV-2. Acestea vor putea fi folosite pentru obtinere de facilitati fiscale de la stat sau renegocierea de contracte.

Certificatele de Situatie de Urgenta (CSU) vor putea fi folosite pentru a gira forta majora sau cazul fortuit. Sunt o modalitate oficiala prin care se atesta ca noua situatie de criza in care ne aflam a afectat buna functionarea a companiei.

Actul care marcheaza aparitia CSU stabileste si o limita pentru pierderile care califica o firma la obtinerea CSU. Explicam in detaliu mai jos.

Nu uitati! Romania se afla in stare de urgenta pentru 30 de zile

Cum se solicita certificatul de situatie de urgenta (CSU)? 

Solicitarea eliberarii Certificatelor de Situatie de Urgenta (CSU) se va face exclusiv prin intermediul mijloacelor electronice, respectiv prin intermediul platformei http://prevenire.gov.ro/, platforma care va contine o sectiune dedicata in acest scop.

In cadrul platformei, solicitantul va completa informatii referitoare la: datele de identificare ale operatorului economic, datele de contact ale acestuia, motivul solicitarii Certificatului de Situatie de Urgenta, justificarea nevoii acestuia, precum si date referitoare la situatiile financiare.

Sunt necesare o serie de documente care vor trebui incarcate in site, dupa cum urmeaza: 

  • Certificatul Unic de Inregistrare;
  • CI Administrator/ Administratori/ Reprezentant Legal;
  • balanta contabila certificata, pe luna in care s-a observat o scadere a incasarilor cu un procent de minim 40% fata de perioada similara a anului precedent solicitarii, impreuna cu balanta contabila la care face referire in raportare;
  • o declaratie pe propria raspundere, prin care, solicitantul isi asuma pe deplin ca cele declarate, precum si documentele incarcate, sunt veridice, respectiv faptul ca scaderea a fost cauzata de aparitia situatiei de urgenta, pe care o prezinta, respectiv certificatul constatator eliberat de catre Oficiul National al Registrului Comertului.

 

In situatia in care nu se observa o scadere a cifrei de afaceri, cu un procent de minimum 40%, din documentele precizate mai sus, dar operatorul este in dificultate, prin prisma aparitiei situatiei de urgenta (ex. transportatorii sau restaurantele), acesta va furniza suplimentar alte documente justificative in acest sens.

Un model de completare a cererii pe proprie raspundere privind asumarea informatiilor si a documentelor furnizate, se va regasi pe site-ul http://prevenire.gov.ro/. La momentul redactarii articolului, acest model nu este disponibil.

Toate documentele incarcate in aplicatia electronica, vor fi semnate electronic de catre reprezentantul legal al operatorului sau de catre imputernicitul acestuia, caz in care se va incarca in aplicatie si imputernicirea.

CSU va fi acordat in baza unei decizii eliberata de o Comisie de Analiza a cererilor de eliberare a documentului mentionat.

Atentie! Certificatul de Situatie de Urgenta (CSU) se elibereaza doar pentru operatorii economici care au activitatea principala in unul din sectoarele:

  • transport;
  • turism; 
  • horeca;
  • organizari de evenimente;
  • publicitate;
  • invatamant privat si activitati adiacente;
  • industria confectiilor; 
  • incaltaminte si pielariei; 
  • servicii destinate populatiei.

 

In cazul in care operatorul se incadreaza la criteriile mentionate mai sus, Comisiile de Analiza a cererilor de eliberare a CSU vor realiza o verificare formala, de existenta a documentelor incarcate de solicitant in cadrul platformei, vor genera CSU si il vor transmite via email prin intermediul aplicatiei, intr-un termen de maxim 5 zile lucratoare.

Pentru operatorii economici care nu pot demonstra pierderile fata de anul precedent, Comisiile de Analiza a cererilor de eliberare a CSU vor verifica documentele furnizate si vor stabili existenta situatiei de urgenta, urmand a transmite solicitantului un raspuns privind acordarea CSU, intr-un termen ce poate depasi perioada de maxim 5 zile lucratoare, dar nu mai mult de maximum 20 de zile lucratoare.

Acordarea CSU se realizeaza doar pe perioada institurii starii de urgenta decretata de Presedintele Romaniei. In momentul de fata, aceasta expira pe 14 aprilie, dar poate fi prelungita. Certificatul de Situatie de Urgenta (CSU), insa, este valabil pe toata perioada anului acordarii.

Folosirea CSU
Certificatul de situatie de urgenta (CSU) poate fi folosit in relatiile cu terti si va atesta faptul ca operatorul economic a avut activitatea economica afectata in contextul pandemiei SARS–CoV-2.

Prin intermediul CSU, operatorii economici pot beneficia de facilitati de natura fiscala, oferite de catre institutiile administratiei publice centrale sau locale.

Certificatul de situatie de urgenta (CSU) poate fi folosit in renegocierea anumitor contracte sau in orice relatie cu alti operatori economici.

Certificatul de situatie de urgenta (CSU) poate fi folosit in relatia cu institutiile financiar-bancare si de leasing sau cu orice alte institutii publice.

Important! Codurile CAEN eligibile vor fi stabilite in curand prin Ordin al ministrului Economiei, asadar va trebui sa asteptam publicarea sa.

de Florin Amariei

Data aparitiei: 19 Martie 2020
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Guvernul ofera certificate de situatie de urgenta (CSU) afacerilor afectate de coronavirus":
Rating:

Nota: 4.82 din 5 din 11 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2020 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016