Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii a stabilit calendarul estimativ pentru procedura de ocupare a functiilor de conducere vacante de la Inalta Curte de Casatie si Justitie, perioada de depunere a candidaturilor fiind 17 iulie-19 august, iar 9 -10 septembrie analizarea acestora.
Potrivit site-ului, Sectia de judecatori a discutat joi, dupa suplimentarea ordinii de zi, nota Directiei resurse umane si organizare privind declansarea procedurii de ocupare a functiilor de conducere vacante de la ICCJ.
Astfel, in 17 iulie se vor publica, pe pagina de internet a CSM si a instantei supreme, functiile de conducere vacante de la ICCJ, iar in intervalul 17 iulie- 9 august, se pot depune candidaturile la Consiliul Superior al Magistraturii.
Potrivit calendarului, in perioada 19 august-4 septembrie va avea loc verificarea judecatorilor care si-au depus candidatura, de catre Consiliul National pentru Studierea Arhivelor Securitatii, daca au facut parte din serviciile de informatii inainte de 1990 sau au colaborat cu acestea, si comunicarea rezultatului verificarii. Pe 22 august se vor publica pe site proiectele de candidatura. In perioada 19 august-4 septembrie va avea loc verificarea, de catre Directia resurse umane si organizare, a inscrisurilor depuse la dosarele de candidatura si solicitarea completarii acestora, dupa caz; intre 4 si 6 septembrie se va elabora Nota Directiei resurse umane si se va organizare prezentarea candidaturilor si a documentelor atasate in sustinerea acestora.
In intervalul 9-10 septembrie va avea loc analizarea candidaturilor de catre Sectia pentru judecatori a Consiliului Superior al Magistraturii si formularea propunerilor de numire in functiile de conducere vacante de la Inalta Curte de Casatie si Justitie.
In septembrie, expira mandatul presedintelui ICCJ si al vicepresedintelui Rodica Aida Popa, ambele numite in functii in urma cu trei ani de presedintele Traian Basescu.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<