Ordonanta de Urgenta nr. 87/2010 prin care este eliminat impozitul minim a fost publicata joi, 30 septembrie in Monitorul Oficial. Consultantii de la compania Contexpert au explicat in ce consta impactul imediat al modificarilor: in primul rand, cheltuielile deductibile limitat nu vor putea fi deduse in trimestrul patru 2010. Alt efect: doua declaratii de impozit pe profit, necesare la sfarsitul acestui an.
Iata care este impactul asupra firmelor al eliminarii impozitului minim:
•cheltuielile deductibile limitat, cum sunt cheltuielile de protocol, cheltuielile sociale care nu pot fi deduse in prima perioada fiscala (ianuarie - septembrie) pentru ca limitele de deductibilitate nu permit acest lucru nu vor mai putea fi deduse in trimestrul IV, chiar daca rezultatele inregistrate in trimestrul IV ar permite acest lucru;
•pentru sponsorizarile acordate in trimestrul IV creditul fiscal se va calcula doar raportandu-se la cifra de afaceri a trimestrului IV si impozitul pe profit datorat pentru
acest trimestru;
•calcularea impozitului pe profit si depunerea de doua ori a declaratiilor de impozit pe profit. Mai concret:
- pentru perioada ianuarie - septembrie trebuie depusa declaratie de impozit pe profit (la fel ca si cea anaula) si trebuie platit impozitul pana pe 25 februarie 2011 (impozitul pe profit calculat in perioada respectiva se compara cu impozitul minim si se plateste diferenta intre cele doua)
- pentru perioada 1 octombrie - 31 decembrie se va face o declaratie de impozit pe profit distincta care se depune pana pe 25 februarie sau, dupa caz, pana pe 25 aprilie 2011.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Sub sanctiunea nulitatii absolute, nicio masura, cu exceptia celei prevazute la art. 248 alin. 1 lit. a, respectiv avertismentul scris, nu poate fi dispusa mai inainte de efectuarea unei cercetari disciplinare prealabile. Se sanctoneaza un salariat cu avertisment scris. Precizati daca este suficienta comunicarea deciziei de sanctionare, cu avertisment in acest caz, pe e-mail-ul de serviciu al salariatului. Mentionez ca e-mail-ul de serviciu este utilizat oficial pentru comunicari importante,...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul pensiei la limita de varsta in cei 40 de ani cu reducere de 5 ani, sunt inclusi anii pentru concediu crestere copii? Daca salariata are 40 de ani de munca 36 de ani munca 4 ani crestere copil = total 40 ani, poate iesi la pensie cu 5 ani mai devreme, 63-5 = 58 ani?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<