Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Stagiul si examenul pentru expert contabil, nivelul ratei dobanzii, formularului-tip de cerere unica de plata pe suprafata pentru anul 2011

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 142/25.02.2011

=================================================

*** HOTARAREA CORPUL EXPERTILOR CONTABILI SI CONTABILILOR AUTORIZATI DIN ROMANIA - CONSILIUL SUPERIOR Nr. 11/215/2011 pentru modificarea si completarea Regulamentului privind efectuarea stagiului si examenul de aptitudini in vederea accesului la calitatea de expert contabil si de contabil autorizat, aprobat prin Hotararea Consiliului superior al Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania nr. 00/33/2000

Firme interesate
Societatile care presteaza servicii de contabilitate, Corpul Expertilor Contabili

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Economic, consilier juridic, expert contabil, persoanele care au promovat examenul de admitere pentru accesul la profesia de expert contabil si de contabil autorizat

Index
Perioada de stagiu incepe la 1 ianuarie a anului urmator celui in care persoana a sustinut si promovat examenul de admitere. In acest scop:
Perioada de stagiu poate fi redusa cu aprobarea Biroului permanent al Consiliului superior al Corpului, dupa cum urmeaza:
a) cu 1/2 cand stagiarul are o vechime in activitati financiarcontabile de cel putin 20 de ani, din care cel putin jumatate in functii de conducere;
b) cu 1/3 cand stagiarul are o vechime in activitati financiarcontabile de cel putin 10 ani sau de cel putin 5 ani in functii de conducere in domeniul financiar-contabil.
Stagiarul trebuie sa faca dovada practicii in profesie cu documente privind evidenta muncii, contracte, adeverinte etc., precum si cu o lista a lucrarilor, operatiile financiar-contabile efectuate, cu perioadele corespunzatoare de timp.
Repartitia orelor de stagiu este comunicata de tutorele de stagiu directorului executiv al filialei in cadrul careia isi desfasoara stagiul, care se asigura ca prevederile alin. (1) au fost respectate.
Cand directorul executiv al filialei refuza sa isi dea acordul fie asupra numarului de ore, fie asupra repartitiei lor, litigiul este prezentat presedintelui consiliului filialei Corpului, care analizeaza si decide.
Acordarea si retragerea abilitarii sunt hotarate de Biroul permanent al Consiliul superior al Corpului dupa consultarea avizelor directorului executiv de filiala si a rapoartelor Directiei de specialitate din cadrul Corpului.
Stagiarul trebuie sa aduca la cunostinta directorului executiv al filialei Corpului, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire sau direct la registratura filialei, cu cel putin 15 zile inainte de inceperea stagiului, potrivit modelelor

din anexele nr. 3 si nr. 3a):
Stagiarul va sustine semestrial un test de evaluare, a carui promovabilitate ii va da dreptul sa continue stagiul; in caz de nepromovare, va trebui sa repete semestrul incheiat. Testul consta in rezolvarea in sala de examen a unor

exercitii, studii de caz sau probleme care sa ateste nivelul cunostintelor practice acumulate.
Testul semestrial se organizeaza si se desfasoara potrivit normelor aprobate de Biroul permanent al Consiliului superior al Corpului.
In cazul expertilor contabili, cel putin doua din 6 teste semestriale trebuie sa
Plata lectorilor formatori de stagiu se face in baza rapoartelor de activitate, potrivit metodologiei ce se aproba de Biroul permanent al Consiliului superior al Corpului.
Consiliul superior al Corpului desemneaza vicepresedintele care raspunde de Directia de specialitate a Corpului, care orienteaza si coordoneaza activitatea lectorilor de la nivelul filialelor Corpului.
Directia de specialitate organizeaza cel putin o data pe an o reuniune cu toti lectorii de stagiu, in care se analizeaza activitatea de stagiu in cadrul Corpului.
Activitatile desfasurate de stagiar, documentele si testele semestriale sunt consemnate si conservate intr-un dosar personal denumit Livret de stagiu (anexa nr. 10).
Lucrarile (testele) intocmite de stagiarii care efectueaza pregatirea in sistem colectiv se centralizeaza de catre directorul executiv al filialei sau de catre responsabilul de stagiu din cadrul filialei si se consemneaza in Registrul

matricol la rubrica "Teste", la semestrul corespunzator.
In termen de maximum 30 de zile, absolventul examenului de aptitudini are obligatia inscrierii in evidentele Corpului.
Semestrial, responsabilul de stagiu impreuna cu directorul executiv al filialei intocmesc un raport privind activitatea de stagiu, care trebuie sa contina informatiile din anexele nr. 15 si 16. Dupa analiza in consiliul filialei, raportul si

anexele se inainteaza Directiei de specialitate a Corpului pana la data de 25 iulie pentru semestrul I si pana la data de 25 ianuarie a anului urmator pentru intregul an incheiat.

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 145/28.02.2011
=================================================

*** ORDONANTA DE URGENTA A GUVERNULI Nr. 17/2011 privind administrarea creantelor bugetare reprezentand comisionul datorat, pana la data de 31 decembrie 2010, de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca, precum si

pentru modificarea si completarea unor acte normative in  domeniul sistemului asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca

Firme interesate
Act de interes general

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, consilier juridic, Directorul de Resurse umane, inspector din domeniul resurselor umane,inspector de munca, salariati

Index
Creantele reprezentand comisionul datorat pana la data de 31 decembrie 2010 de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca pentru pastrarea si completarea carnetelor de munca, respectiv pentru certificarea legalitatii

inregistrarilor efectuate in baza prevederilor Legii nr. 130/1999 privind unele masuri de protectie a persoanelor incadrate in munca, republicata, precum si obligatiile fiscale accesorii aferente, stabilite prin titluri de creanta si neachitate

pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se fac venit la bugetul de stat si au regim de creanta bugetara.
Administrarea creantelor bugetare prevazute la alin. (1) se efectueaza de catre inspectoratele teritoriale de munca, potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile

si completarile ulterioare, cu exceptia masurilor de executare silita.
Executarea silita a creantelor bugetare prevazute la alin. (1) se efectueaza de catre organele fiscale competente ale Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in temeiul inscrisurilor in care sunt individualizate creantele si care

reprezinta titluri executorii.
Inspectoratele teritoriale de munca vor preda organelor fiscale competente titlurile prevazute la alin. (3), neatacate in termenul legal si devenite executorii, ori, dupa caz, vor comunica dispozitivul hotararii judecatoresti irevocabile prin

care s-a solutionat contestatia formulata impotriva acestora.
Responsabilitatea pentru prescrierea pana la 31 decembrie 2010 a dreptului de a cere executarea silita pentru sumele reprezentand comisionul datorat de angajatori inspectoratelor teritoriale de munca, inclusiv dobanzile si

penalitatile de intarziere datorate, potrivit legii, apartine inspectoratelor teritoriale de munca.
Pentru creantele bugetare prevazute la alin. (1) al art. I datorate pana la data de 31 decembrie 2010, procedurile de executare silita aflate in derulare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta vor fi continuate de

Agentia Nationala de Administrare Fiscala si unitatile sale subordonate, care se subroga in drepturile si obligatiile Inspectiei Muncii si inspectoratelor teritoriale de munca, dupa caz, in calitate de creditor bugetar, si le succeda de

drept in aceasta calitate, actele indeplinite anterior ramanand valabile.
Pentru litigiile avand ca obiect contestatiile la executare silita, Agentia Nationala de Administrare Fiscala si unitatile sale subordonate se subroga in toate drepturile si obligatiile procesuale ale Inspectiei Muncii si inspectoratelor

teritoriale de munca, dupa caz, si dobandesc calitatea procesuala a acestora, in termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, in toate procesele si cererile aflate pe rolul instantelor judecatoresti,

indiferent de faza de judecata.
In cazul debitorilor aflati in procedura insolventei, inscrierea la masa credala pentru creantele prevazute la art. I alin. (1) se efectueaza de catre inspectoratele teritoriale de munca.
Declaratiile fiscale privind stabilirea comisionului datorat pentru perioadele anterioare datei de 31 decembrie 2010 se depun in continuare la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza teritoriala isi are sediul angajatorul care

datoreaza comisionul.

*** ORDINUL COMISIE NATIONALE A VALORILOR MOBILIARE Nr. 11/2011 pentru aprobarea Instructiunii nr. 3/2011 privind aplicarea Standardelor internationale de raportare financiara de catre entitatile autorizate, reglementate si

supravegheate de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare

Firme interesate
Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare, institutii care activeaza pe piata valorilor mobiliare

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, consilier juridic, broker de asigurare-reasigurare, speciliasti din domeniul finantelor publice, titularii de valori mobiliare

Index
Entitatile autorizate, reglementate si supravegheate de CNVM, respectiv societatile de servicii de investitii financiare, societatile de administrare a investitiilor, organismele de plasament colectiv, depozitari centrali, case de

compensare si operatori de piata/sistem, denumite in continuare entitati, au obligatia pentru exercitiile financiare ale anilor 2010 si 2011 de a intocmi, in scop informativ, in termen de 180 de zile de la incheierea exercitiului financiar,

un al doilea set de situatii financiare anuale in conformitate cu IFRS, obtinute prin retratarea informatiilor prezentate in situatiile financiare anuale intocmite in baza evidentei contabile organizate potrivit Reglementarilor contabile

conforme cu Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene aplicabile entitatilor autorizate, reglementate si supravegheate de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare, aprobate prin Ordinul Comisiei Nationale a Valorilor

Mobiliare nr. 75/2005, cu modificarile si completarile ulterioare.
Entitatile vor intocmi situatiile financiare mentionate la alin. (1) in conformitate cu IFRS adoptate potrivit procedurii prevazute la art. 6 alin. (2) din Regulamentul (CE) nr. 1.606/2002 al Parlamentului European si al Consiliului din 19

iulie 2002 privind aplicarea standardelor internationale de contabilitate.
Entitatile vor aplica prevederile prezentei instructiuni, dispozitiile Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, precum si alte dispozitii legale aplicabile.
Entitatile vor anexa la situatiile financiare anuale intocmite in conformitate cu IFRS un document al carui continut sa evidentieze diferentele dintre tratamentele contabile conform reglementarilor contabile mentionate la art. 2 alin. (1)

si tratamentele prevazute de IFRS, pentru fiecare element din structura situatiilor financiare, cu explicatiile aferente.
Situatiile financiare anuale intocmite in conformitate cu IFRS se publica pe site-ul propriu al entitatilor in termenul mentionat la art. 2 alin. (1) si sunt supuse auditului financiar, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
Situatiile financiare anuale intocmite in conformitate cu IFRS mentionate la alin. (2) sunt destinate exclusiv pentru a fi utilizate de entitatile respective, actionarii acestora si CNVM si nu pot fi invocate ca fundament al deciziei de

investitie.
Administratorii, respectiv directoratul, directorii economici, contabilii-sefi si orice alte persoane care au obligatia gestionarii entitatilor care intra sub incidenta prezentei instructiuni vor asigura masurile necesare pentru aplicarea

corespunzatoare a prevederilor acesteia.

*** ORDIN Nr. 45/2011  al ministrului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale privind aprobarea formularului-tip de cerere unica de plata pe suprafata pentru anul 2011

Firme interesate
Cele domeniul agricol, fermierii, persoane fizice precum si fermierii, persoane juridice, persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderilor familiale care completeaza formularul-tip de cerere unica de plata pe suprafata

Index
Formularul-tip de cerere unica de plata pe suprafata pentru anul 2011, completat de fermieri, se depune la centrele locale/judetene ale Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura in intervalul 1 martie-16 mai 2011 inclusiv.
In perioada 17 mai-10 iunie 2011 inclusiv, formularul-tip de cerere unica de plata pe suprafata pentru anul 2011 se poate depune cu o penalizare de 1% pentru fiecare zi lucratoare de intarziere aplicata la sumele la care ar fi avut

dreptul agricultorul in cazul in care cererea ar fi fost depusa in termenul stabilit, conform art. 23 alin. 1 din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.122/2009 din 30 noiembrie 2009 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CE)

nr. 73/2009 al Consiliului in ceea ce priveste ecoconditionalitatea, modularea si sistemul integrat de administrare si control in cadrul schemelor de ajutor direct pentru agricultori, prevazute de regulamentul respectiv, precum si de

aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.234/2007 al Consiliului in ceea ce priveste ecoconditionalitatea in cadrul schemei de ajutoare prevazute pentru sectorul vitivinicol, cu modificarile si completarile ulterioare.
Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura primeste, verifica, proceseaza cererile de plata si efectueaza platile catre fermier in contul bancar al acestuia, conform legislatiei.
Beneficiarii masurilor de reconversie/restructurare a plantatiilor viticole si defrisare a plantatiilor viticole au obligatia de a completa formularul-tip prevazut la art. 1, indiferent daca solicita plati directe sau nu, pentru toate suprafetele

agricole pe care le detin in exploatare.
Nedepunerea formularului-tip de cerere unica de plata pe suprafata pentru anul 2011 de catre beneficiarii prevazuti la alin. (1), in termenul prevazut la art. 2 alin. (1), determina aplicarea de sanctiuni in conformitate cu prevederile art.

70 alin. 5 din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.122/2009, cu modificarile si completarile ulterioare.
Cererile de plata pe suprafata depuse de catre beneficiarii masurilor de reconversie/restructurare a plantatiilor viticole si defrisare a plantatiilor viticole fac obiectul verificarilor efectuate de Agentia de Plati si Interventie pentru

Agricultura privind respectarea prevederilor art. 85t si 103z din Regulamentul (CE) nr. 1.234/2007 al Consiliului din 22 octombrie 2007 de instituire a unei organizari comune a pietelor agricole si privind dispozitii specifice referitoare la

anumite produse agricole ("Regulamentul unic OCP"), cu modificarile si completarile ulterioare.
Nerespectarea de catre beneficiarii mentionati la alin. (1) a bunelor conditii agricole si de mediu determina aplicarea de sanctiuni in conformitate cu prevederile art. 71 si 72 din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 1.122/2009, cu

modificarile si completarile ulterioare.
Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura este responsabila pentru tiparirea si difuzarea catre fermieri a formularului-tip de cerere unica de plata pe suprafata pentru anul 2011 pentru schemele de sprijin pe suprafata pentru anul

2011.
Formularul-tip de cerere unica de plata pe suprafata pentru anul 2011 va fi distribuit gratuit fermierilor.

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 146/28.02.2011
=================================================

*** ORDINUL COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR Nr. 4/2011 pentru punerea in aplicare a Normelor privind raportul actuarial

Firme interesate
Cele din domeniul asigurarilor si reasigurarilor

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, Directorul Economic, consilier juridic, specialisti financiari dein Administratia publica centrala, broker de asigurare-reasigurare, clientii societatilor deasigurare-reasigurare

Index
In conformitate cu prevederile art. 12^1 alin. (2) lit. g) din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurarilor, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele din prezentele norme, actuarul aflat

in relatii de munca cu un asigurator si desemnat de acesta are obligatia de a elabora, de a certifica si de a transmite Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor raportul actuarial anual.
Raportul actuarial va fi elaborat pe fiecare categorie de asigurari.
Raportul actuarial va purta urmatoarele denumiri:
a) Raport actuarial anual privind activitatea de asigurari de viata;
b) Raport actuarial anual privind activitatea de asigurari generale.
Raportul actuarial va fi structurat conform modelului prevazut in anexa care face parte integranta din prezentele norme.
Raportul actuarial va cuprinde cel putin urmatoarele elemente, in functie de categoria de asigurari pentru care se emite:
a) opinia actuarului cu privire la respectarea prevederilor legale in vigoare in ceea ce priveste calculul primelor de asigurare si al rezervelor tehnice, incluzand prezentarea oricaror situatii prevazute la art. 12^1 alin. (3)-(5) din Legea nr.

32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, care s-au intamplat in cadrul perioadei pentru care a fost emis raportul actuarial;
b) opinia actuarului cu privire la adecvarea nivelului primelor de asigurare, rezervelor tehnice si a capitalurilor proprii, incluzand prezentarea analizelor detaliate care au stat la baza fundamentarii opiniei;
c) descrierea tehnica a tuturor produselor de asigurare, incluzand toate detaliile tehnice ale produselor de asigurare practicate de catre asigurator necesare efectuarii calculului primelor si rezervelor tehnice, precum si prezentarea

tuturor optiunilor si garantiilor contractelor de asigurare;
d) prezentarea datelor/tabelelor statistice, precum si a tabelelor de mortalitate/morbiditate utilizate in calculul primelor si rezervelor tehnice pentru fiecare produs de asigurare. Aceste informatii vor fi prezentate fie pe suport hartie, fie

pe suport electronic, mentionandu-se referintele corespunzatoare din punctul de vedere al utilizarii datelor/tabelelor in cadrul calculului matematic asociat pentru fiecare tarif de prima si pentru fiecare tip de rezerva tehnica;
e) prezentarea criteriilor de stabilire a primelor pentru fiecare produs de asigurare, incluzand comisioane si cheltuieli incluse in prima. In cazul in care in stabilirea tarifelor de prima practicate de asigurator au fost utilizate metode de

calcul actuariale/statistice, acestea vor fi prezentate in mod detaliat, cu definirea tuturor termenilor/factorilor luati in considerare. In cazul in care in stabilirea tarifelor de prima practicate de asigurator nu au fost utilizate metode de

calcul actuariale/statistice, se va prezenta o analiza detaliata privind adecvarea nivelului primelor de asigurare;
f) structura pe tip de active a fiecarui program investitional, randamente investitionale, structura costurilor, precum si modul de calcul al pretului unitatii pentru fiecare program investitional, pentru asigurarile de viata si anuitati care

sunt legate de fonduri de investitii;
g) prezentarea dobanzilor tehnice garantate pentru fiecare produs de asigurare practicat si adecvarea lor in conformitate cu politica investitionala a asiguratorului, incluzand prezentarea unei analize comparative intre ratele dobanzilor

tehnice garantate si randamentele prezente/viitoare ale activelor admise sa acopere rezervele tehnice;
h) descrierea modului de calcul al sumelor de rascumparare, restituiri de prime si al sumelor asigurate reduse pentru fiecare produs de asigurare;
i) descrierea modului de calcul al beneficiilor obtinute din investirea activelor admise sa acopere rezervele tehnice, precum si a modului in care acestea sunt distribuite asiguratilor, pentru produsele de asigurare care ofera asiguratilor

aceste drepturi;
j) descrierea modului de calcul in cazul unor reduceri de prime acordate asiguratilor, pentru fiecare produs de asigurare care ofera asiguratilor acest drept;
k) prezentarea detaliata a metodologiilor de calcul al rezervelor tehnice pentru fiecare tip de rezerva tehnica si pentru fiecare tip de produs de asigurare/clasa de asigurare, cu definirea tuturor termenilor/factorilor luati in considerare,

mentionarea datelor la care aceste metodologii au fost aprobate de catre conducerea asiguratorului, respectiv a termenelor de cand acestea au fost aplicate in mod consecvent. In cazul in care in cadrul perioadei pentru care se

realizeaza raportul actuarial a fost modificata o anumita metodologie de calcul al rezervelor tehnice, se va prezenta analiza care a stat la baza fundamentarii luarii acestei masuri;
l) descrierea modului de calcul al cheltuielilor de achizitie reportate pentru fiecare tip de produs de asigurare;
m) descrierea tehnica a tratatelor de reasigurare in vigoare si prezentarea primelor cedate si a comisioanelor din reasigurare;
n) prezentarea detaliata a metodologiilor de calcul al rezervelor tehnice cedate in reasigurare, respectiv formulele de calcul al rezervelor tehnice nete de reasigurare pentru fiecare tip de rezerva tehnica si pentru fiecare tip de produs

de asigurare/clasa de asigurare, in conformitate cu tratatele de reasigurare in vigoare, cu definirea tuturor termenilor/factorilor luati in considerare;
o) descrierea tipurilor de active pe care asiguratorul le utilizeaza in acoperirea rezervelor tehnice, gradul lor de dispersie, precum si randamentul investitional obtinut in perioada analizata, informatii despre evaluarea activelor, metoda

aleasa, active asupra carora s-au creat sarcini, incluzand prezentarea unei analize referitoare la controlul activelor admise sa acopere rezervele tehnice brute;
p) analiza gradului de adecvare a capitalurilor si a solvabilitatii asiguratorului.
Raportul actuarial, semnat de catre actuarul asiguratorului si stampilat, se transmite Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor in termen de pana la 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar pentru care se face analiza.
Raportul actuarial pentru anul 2010 va fi transmis in conformitate cu prevederile prezentelor norme.

Sanctiuni!
Nerespectarea prevederilor prezentelor norme constituie contraventie si se sanctioneaza conform prevederilor art. 39 din Legea nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare si anume cu:
a) avertisment scris;
b) limitarea operatiunilor;
c) amenda aplicabila: asiguratorilor/reasiguratorilor, de la 5.000 lei la 100.000 lei; intermediarilor in asigurari si/sau in reasigurari, de la 2.500 lei la 50.000 lei; agentilor de asigurare, persoane fizice, subagentilor si agentilor de

asigurare subordonati, persoane fizice, de la 500 lei la 1.000 lei; conducatorilor entitatilor care organizeaza cursuri de calificare, pregatire si perfectionare profesionala, de la 1.000 lei la 10.000 lei; membrilor consiliului de administratie

si/sau directoratului si/sau ai consiliului de supraveghere, ai conducerii executive, ai conducatorilor activitatilor de asigurari de viata si de asigurari generale, in cazul asiguratorilor cu activitate compozita, ai persoanelor desemnate in

functii de conducere specifice domeniului asigurarilor, care vor fi stabilite prin norme emise in aplicarea prezentei legi, conducatorului sau, dupa caz, conducerii executive a intermediarilor in asigurari si/sau in reasigurari, persoane

juridice si membrilor Consiliului director al Fondului, de la 2.500 lei la 50.000 lei.
c^1) anularea votului exprimat sau suspendarea temporara a dreptului de vot al actionarilor semnificativi;
c^2) amenda aplicabila oricarei persoane care utilizeaza denumirile de asigurator, reasigurator, broker de asigurare si/sau de reasigurare, agent de asigurare sau de reasigurare, subagent sau agent de asigurare subordonat sau

derivatele acestora, fara a avea autorizatie emisa sau fara a fi inregistrata la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, de la 10.000 lei pana la 100.000 lei, pentru persoanele juridice, si de la 5.000 lei la 10.000 lei, pentru persoanele

fizice;
c^3) interzicerea liberei alocari a activelor din Romania ale unui asigurator/reasigurator;
d) interzicerea temporara sau definitiva a exercitarii activitatii de asigurare si/sau de reasigurare, partiala sau totala, pentru asiguratori si/sau reasiguratori, pentru una sau mai multe categorii de asigurari, iar pentru brokerii de

asigurare si/sau de reasigurare, interzicerea temporara sau definitiva a activitatii definite la art. 2 lit. C pct. 56 si 57;
e) retragerea autorizatiei asiguratorilor, reasiguratorilor sau brokerilor de asigurare si/sau de reasigurare, retragerea aprobarii pentru persoanele semnificative ale asiguratorilor, reasiguratorilor, brokerilor de asigurare si/sau de

reasigurare si, dupa caz, retragerea avizului, pentru membrii Consiliului director al Fondului de protectie a victimelor strazii, revocarea unui membru sau a intregului Consiliu director al Fondului, revocarea aprobarii acordate entitatilor

care organizeaza cursuri de calificare, pregatire si perfectionare profesionala si/sau lectorilor, dispunerea catre asiguratori, reasiguratori si brokeri de asigurare/reasigurare a radierii agentilor de asigurare, persoane fizice sau juridice, a

subagentilor, a agentilor de asigurare subordonati sau a asistentilor in brokeraj din registrele speciale in care acestia au fost inregistrati, precum si retragerea aprobarii pentru entitatile si/sau persoanele mentionate la art. 5 lit. h^3).

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 149/01.03.2011
=================================================

*** CIRCULARA A BANCII NATIONALE A ROMANIEI Nr. 9/2011 privind nivelul ratei dobanzii de referinta a Bancii Nationale a Romaniei valabil in luna martie 2011

Firme interesate
Act de interes general

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Economic, consilier juridic, specialisti financiari din Administratia publica centrala, cetateni, functionari bancari

Index
Pentru luna martie 2011, nivelul ratei dobanzii de referinta a Bancii Nationale a Romaniei este de 6,25 % pe an.

=================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 150/01.03.2011
=================================================

*** HOTARAREA GUVERNULUI Nr. 150/2011  pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, precum si pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr.  870/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc

Firme interesate
Act de interes general


Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, consilier juridic, specialisti financiari din Administratia publica centrala, contribuabili, inspector din domeniul recuperarii creantelor bugetare

Index
Cota de 5% reprezentand rezerva prevazuta la art. 22 alin. (1) lit. a) din Codul fiscal se aplica asupra diferentei dintre totalul veniturilor, din care se scad veniturile neimpozabile, si totalul cheltuielilor, din care se scad cheltuielile cu

impozitul pe profit si cheltuielile aferente veniturilor neimpozabile, inregistrate in contabilitate. Rezerva se calculeaza cumulat de la inceputul anului si este deductibila la calculul profitului impozabil trimestrial sau anual, dupa caz. In

veniturile neimpozabile care se scad la determinarea bazei de calcul pentru rezerva sunt incluse veniturile prevazute la art. 20 din Codul fiscal, cu exceptia celor prevazute la lit. c). Rezervele astfel constituite se completeaza sau se

diminueaza in functie de nivelul profitului contabil din perioada de calcul. De asemenea, majorarea sau diminuarea rezervelor astfel constituite se efectueaza si in functie de nivelul capitalului social subscris si varsat sau al

patrimoniului. In situatia in care, ca urmare a efectuarii unor operatiuni de reorganizare, prevazute de lege, rezerva legala a persoanei juridice beneficiare depaseste a cincea parte din capitalul social sau din patrimoniul social, dupa

caz, diminuarea rezervei legale, la nivelul prevazut de lege, nu este obligatorie.
In aplicarea prevederilor art. 34 alin. (16) si (17) din Codul fiscal, contribuabilii obligati la plata trimestriala a impozitului pe profit depun declaratia privind impozitul pe profit pentru cele doua perioade ale anului 2010 numai daca, pana

la data de 1 octombrie 2010, au datorat impozit minim cel putin intr-un trimestru. Contribuabilii care, in perioada 1 ianuarie-30 septembrie 2010, ca urmare a efectuarii comparatiei impozitului pe profit cu impozitul minim, au datorat, in

cele 3 trimestre, impozit pe profit depun declaratia privind impozitul pe profit pentru intreg anul 2010.
Pentru aplicarea prevederilor art. 34 alin. (16) si (17) din Codul fiscal, contribuabilii prevazuti la art. 34 alin. (1) lit. a) si alin. (5) din Codul fiscal calculeaza in Registrul de evidenta fiscala impozitul pe profit pentru perioada 1 ianuarie-30

septembrie 2010, in vederea efectuarii comparatiei cu impozitul minim recalculat in mod corespunzator pentru aceasta perioada. In cazul in care, in urma efectuarii comparatiei impozitului pe profit cu impozitul minim pentru perioada

1 ianuarie-30 septembrie 2010, impozitul minim este mai mare decat impozitul pe profit, acesti contribuabili depun declaratia privind impozitul pe profit pentru cele doua perioade ale anului 2010. In cazul in care, in urma efectuarii

comparatiei impozitului pe profit cu impozitul minim pentru perioada 1 ianuarie-30 septembrie 2010, impozitul minim este mai mic decat impozitul pe profit, acesti contribuabili depun declaratia privind impozitul pe profit pentru intreg

anul 2010.
Contribuabilii care depun declaratia privind impozitul pe profit pentru cele doua perioade ale anului 2010 vor avea in vedere urmatoarele:
a) pentru perioada 1 ianuarie-30 septembrie 2010, prin exceptie de la prevederile art. 34 alin. (1), (5) si (11) si ale art. 35 alin. (1) din Codul fiscal, depunerea declaratiei privind impozitul pe profit si plata impozitului pe profit datorat din

definitivarea impunerii se efectueaza pana la data de 25 februarie 2011;
b) pentru perioada 1 octombrie-31 decembrie 2010, contribuabilii depun declaratia privind impozitul pe profit si platesc impozitul pe profit datorat potrivit prevederilor art. 34 alin. (1), (5) si (11) si ale art. 35 alin. (1) din Codul fiscal,

respectiv:
- pana la data de 25 februarie 2011, contribuabilii care definitiveaza perioada 1 octombrie-31 decembrie 2010 pana la aceasta data, situatie in care, pentru trimestrul IV, prin declaratia 100 nu se declara impozitul pe profit;
- pana la data de 25 aprilie 2011, situatie in care sunt aplicabile prevederile art. 34 alin. (10) din Codul fiscal, respectiv, pentru trimestrul IV, prin declaratia 100 se declara impozitul pe profit la nivelului impozitului calculat si evidentiat

pentru trimestrul III 2010.
In aplicarea prevederilor art. 34 alin. (16) si (17) din Codul fiscal, pentru determinarea profitului impozabil aferent perioadei 1 ianuarie-30 septembrie 2010, respectiv 1 octombrie-31 decembrie 2010, se vor avea in vedere urmatoarele:
a) cheltuielile deductibile limitat se stabilesc in functie de baza de calcul corespunzatoare, aferenta fiecarei perioade, sumele deductibile determinate pentru fiecare perioada fiind definitive;
b) pentru aplicarea prevederilor titlului VI «Taxa pe valoarea adaugata» referitoare la colectarea taxei aferente depasirii plafonului pentru cheltuielile de protocol, taxa colectata se calculeaza asupra depasirii plafonului aferent fiecarei

perioade, prin insumarea acestora;
c) pentru determinarea limitei fiscale a cheltuielilor prevazute la art. 21 alin. (3) lit. j) si k) si la art. 21 alin. (4) lit. s) din Codul fiscal, in situatia in care limita de 400 euro, 250 euro, respectiv 4.000 euro nu este depasita in perioada 1

ianuarie-30 septembrie 2010, in perioada 1 octombrie-31 decembrie 2010 limitele respective se vor determina ca diferenta intre 400 euro, 250 euro, respectiv 4.000 euro si limitele pana la care cheltuielile respective au fost deduse in

perioada 1 ianuarie-30 septembrie 2010;
d) provizioanele fiscale se deduc la calculul profitului impozabil in fiecare perioada daca sunt indeplinite conditiile prevazute la art. 22 din Codul fiscal;
e) limita de deducere a rezervei legale se stabileste in functie de baza de calcul corespunzatoare, aferenta fiecarei perioade, sumele deductibile determinate pentru fiecare perioada fiind definitive;
f) gradul de indatorare potrivit prevederilor art. 23 din Codul fiscal se determina luand in calcul capitalul imprumutat si capitalul propriu aferente fiecarei perioade, astfel:
- pentru perioada 1 ianuarie-30 septembrie 2010, gradul de indatorare se determina ca raport intre capitalul imprumutat si capitalul propriu, ca medie a valorilor existente la inceputul anului si sfarsitul acestei perioade;
- pentru perioada 1 octombrie-31 decembrie 2010, gradul de indatorare se determina ca raport intre capitalul imprumutat si capitalul propriu, ca medie a valorilor existente la inceputul si sfarsitul acestei perioade;
g) in aplicarea prevederilor art. 31 din Codul fiscal, veniturile si cheltuielile realizate in anul 2010 de o persoana juridica romana prin intermediul unui sediu permanent situat intr-un stat strain se vor lua in calcul la determinarea

profitului impozabil aferent perioadei 1 octombrie-31 decembrie 2010, prin inscrierea veniturilor si cheltuielilor la rd. 11, respectiv rd. 12 in declaratia privind impozitul pe profit aferenta acestei perioade;
h) in aplicarea prevederilor art. 19^2 din Codul fiscal, pentru perioada 1 octombrie-31 decembrie 2010, profitul investit in aceasta perioada reprezinta soldul contului de profit si pierdere, respectiv profitul contabil cumulat de la inceputul

anului, din care se scade suma profitului investit anterior pentru care s-a aplicat facilitatea. Scutirea de impozit pe profit aferenta investitiilor realizate se acorda in limita impozitului pe profit datorat pentru perioada 1 octombrie-31

decembrie 2010.
In aplicarea prevederilor art. 34 alin. (18) din Codul fiscal, pierderea fiscala aferenta perioadei 1 ianuarie-30 septembrie 2010 se recupereaza din profiturile impozabile obtinute in urmatorii 7 ani consecutivi, potrivit art. 26 din Codul

fiscal, perioada 1 octombrie-31 decembrie 2010 fiind considerata primul an de recuperare a pierderii fiscale.
Pierderea fiscala aferenta perioadei 1 octombrie-31 decembrie 2010 se recupereaza potrivit art. 26, respectiv art. 32 din Codul fiscal, din profiturile obtinute in urmatorii 7 ani consecutivi, respectiv 5 ani consecutivi in cazul pierderilor

realizate prin intermediul unui sediu permanent situat intr-un stat strain.
Pierderea fiscala inregistrata in anii anteriori anului 2010 se recupereaza potrivit prevederilor art. 26, respectiv art. 32 din Codul fiscal, anul 2010 fiind considerat un singur an fiscal in sensul celor 5 ani, respectiv 7 ani consecutivi.
In aplicarea prevederilor art. 36 alin. (3) din Codul fiscal, pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale, impozitul pe dividende aferent se plateste pana la data de 25

ianuarie a anului urmator. Pentru dividendele distribuite si platite pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale, impozitul pe dividende se plateste pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care se

plateste dividendul.
Intra sub incidenta prevederilor art. 36 alin. (4) din Codul fiscal si dividendele distribuite si platite dupa data de 1 ianuarie 2007, chiar daca acestea sunt distribuite din profiturile nerepartizate ale exercitiilor financiare anterioare anului

2007, in masura in care beneficiarul indeplineste aceste conditii.
In sensul prevederilor art. 36 alin. (4) din Codul fiscal, conditia privitoare la perioada de detinere a participatiei minime are in vedere o perioada de 2 ani consecutivi, impliniti la data platii dividendelor. In situatia in care la data platii

dividendului pentru care a fost retinut si platit impozitul pe dividende, in conformitate cu prevederile art. 36 alin. (3) din Codul fiscal, persoana juridica romana beneficiara indeplineste conditiile stabilite prin prevederile art. 36 alin. (4)

din Codul fiscal, persoana juridica romana care plateste dividendul poate solicita restituirea impozitului, in conditiile prevazute de Codul de procedura fiscala.
In sensul art. 49 din Codul fiscal, pentru contribuabilii care realizeaza venituri comerciale si desfasoara activitati cuprinse in nomenclatorul stabilit de directiile generale ale finantelor publice teritoriale, venitul net se determina pe baza

de norme anuale de venit. Pentru determinarea venitului net anual se aplica criteriile specifice de corectie asupra normei de venit. La stabilirea normelor anuale de venit de catre directiile generale ale finantelor publice teritoriale si a

municipiului Bucuresti vor fi consultate consiliile judetene/Consiliul General al Municipiului Bucuresti, dupa caz.
Prin ordin al ministrului finantelor publice se vor stabili activitatile din Clasificarea activitatilor din economia nationala - CAEN, actualizata prin ordinul presedintelui Institutului National de Statistica nr. 337/2007, care genereaza venituri

comerciale in sensul art. 49 din Codul fiscal, care stau la baza elaborarii nomenclatorului de catre directiile generale ale finantelor publice teritoriale si a municipiului Bucuresti.
In situatia in care un contribuabil desfasoara aceeasi activitate in doua sau mai multe locuri diferite pentru care venitul net se determina pe baza normelor anuale de venit, stabilirea venitului net anual se efectueaza prin insumarea

nivelului normelor de venit, corectate potrivit criteriilor specifice de la fiecare loc de desfasurare a activitatii.
In cazul in care un contribuabil desfasoara mai multe activitati pentru care venitul net se determina pe baza normelor de venit, stabilirea venitului net anual se efectueaza prin insumarea nivelului normelor de venit de la locul

desfasurarii fiecarei activitati, corectate potrivit criteriilor specifice.
Norma anuala de venit pentru fiecare activitate de la locul desfasurarii acesteia nu poate fi mai mica decat salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, in vigoare la momentul stabilirii acesteia, inmultit cu 12.
In cazul in care activitatea se desfasoara in cadrul unei asocieri fara personalitate juridica, norma anuala de venit corespunzatoare fiecarui asociat din cadrul asocierii nu poate fi mai mica decat salariul de baza minim brut pe tara

garantat in plata, in vigoare la momentul stabilirii acesteia, inmultit cu 12.
Pentru determinarea venitului net anual al fiecarui membru asociat se aplica criteriile specifice de corectie asupra normei de venit.
Declaratiile privind venitul realizat sunt documentele prin care contribuabilii declara veniturile si cheltuielile deductibile efectuate in scopul realizarii veniturilor, pe fiecare categorie de venit si pe fiecare sursa, in vederea stabilirii de

catre organul fiscal a platilor anticipate.
Declaratiile privind venitul realizat se depun de contribuabilii care realizeaza, individual sau dintr-o forma de asociere, venituri din activitati independente, venituri din cedarea folosintei bunurilor si venituri din activitati agricole pentru

care venitul net se determina in sistem real.
Fac exceptie de la depunerea declaratiei privind venitul realizat contribuabilii prevazuti la art. 63 alin. (2) din Codul fiscal si cei care obtin venituri potrivit prevederilor art. 52 alin. (1) lit. a)-e) din Codul fiscal si care au optat pentru

impunerea veniturilor potrivit prevederilor art. 52^1 din Codul fiscal, pentru care impozitul retinut este final.
Declaratiile privind venitul realizat se depun, in intervalul 1 ianuarie-15 mai inclusiv al anului urmator celui de realizare a venitului, la organul fiscal competent, definit potrivit legislatiei in materie.
Pentru veniturile realizate dintr-o forma de asociere, venitul declarat va fi venitul net/pierderea distribuit/distribuita din asociere.
Contribuabilii care realizeaza venituri din strainatate impozabile in Romania au obligatia sa declare in Romania veniturile respective pana la data de 15 mai inclusiv a anului urmator celui de realizare a venitului.
Contribuabilii care inceteaza sa mai aiba domiciliul fiscal in Romania vor depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala isi au domiciliul fiscal o declaratie privind venitul realizat.
Declaratiile vor cuprinde veniturile si cheltuielile aferente anului fiscal curent, pentru perioada in care contribuabilii au avut domiciliul in Romania.
Calcularea creditului fiscal extern se face de catre organul fiscal competent, separat pe fiecare sursa de venit. In situatia in care contribuabilul in cauza obtine venituri din strainatate din mai multe state cu care Romania are incheiate

conventii de evitare a dublei impuneri, creditul extern admis a fi dedus din impozitul datorat in Romania se va calcula, potrivit procedurii prevazute mai sus, pentru fiecare sursa de venit si pe fiecare tara.
cazul veniturilor prevazute la art. 41 lit. b), d), e), g) si h) din Codul fiscal, creditul fiscal extern se acorda pentru fiecare venit similar din Romania. Creditul fiscal extern pentru veniturile din statul cu care Romania are incheiata

conventie de evitare a dublei impuneri, a caror impunere in Romania este finala, se va acorda astfel:
a) in situatia in care in strainatate cota de impozit este mai mare decat cea prevazuta in titlul III din Codul fiscal pentru un venit similar, creditul fiscal extern este limitat la impozitul pe venit calculat, aplicandu-se cota prevazuta in

acest titlu;
b) in situatia in care cota de impozit este mai mica in strainatate decat cota de impozit pentru un venit similar din Romania, creditul fiscal extern este calculat la nivelul impozitului platit in strainatate, iar impozitul anual ramas de

achitat in Romania se calculeaza ca diferenta intre impozitul pe venit calculat aplicandu-se cota de impozit prevazuta la titlul III din Codul fiscal si impozitul pe venit platit in strainatate pentru venitul realizat in strainatate.
Pentru veniturile prevazute la art. 41 lit. b), d), e), g) si h) din Codul fiscal, creditul fiscal se acorda potrivit prevederilor pct. 205.
Pentru aplicarea prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri in cazul castigurilor din transferul valorilor mobiliare in cazul societatilor inchise si din transferul partilor sociale, certificatul de rezidenta fiscala sau documentul

prevazut la pct. 13 alin. (1) prezentat de nerezident se depune la reprezentantul lui fiscal/imputernicitul desemnat in Romania pentru indeplinirea obligatiilor fiscale si declarative. O copie a certificatului de rezidenta fiscala sau a

documentului prevazut la pct. 13 alin. (1), legalizata si tradusa de organul autorizat din Romania, se va depune si la societatea ale carei valori mobiliare/parti sociale sunt transferate.
Pentru aplicarea prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri in cazul persoanelor fizice nerezidente care obtin castiguri din transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor

inchise, certificatul de rezidenta fiscala sau documentul prevazut la pct. 13 alin. (1) se depune la reprezentantul fiscal/imputernicitul desemnat in Romania pentru indeplinirea obligatiilor fiscale si declarative. O copie a certificatului de

rezidenta fiscala sau a documentului prevazut la pct. 13 alin. (1), legalizata si tradusa de organul autorizat din Romania, se va anexa la declaratia de impunere, respectiv la declaratia de venit.
Pentru aplicarea prevederilor conventiilor de evitare a dublei impuneri in cazul castigurilor din transferul titlurilor de participare obtinute de o persoana juridica nerezidenta, atunci cand acest castig este generat de transferul titlurilor de

participare, certificatul de rezidenta fiscala sau documentul prevazut la pct. 13 alin. (1) prezentat de nerezident se depune la reprezentantul lui fiscal/imputernicitul desemnat in Romania pentru indeplinirea obligatiilor fiscale si

declarative. O copie a certificatului de rezidenta fiscala sau a documentului prevazut la pct. 13 alin. (1), legalizata si tradusa de organul autorizat din Romania, se va depune si la societatea ale carei titluri de participare sunt

transferate.
In scopul aplicarii prevederilor art. 157 alin. (4) din Codul fiscal, organele vamale nu vor solicita plata taxei pe valoarea adaugata pentru importuri de bunuri persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 care au

obtinut certificat de amanare de la plata, in conditiile stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice.
Incepand cu data de 1 ianuarie 2013, organele vamale nu vor solicita plata taxei pe valoarea adaugata pentru importuri de bunuri persoanelor care fac dovada ca sunt inregistrate in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal. Nu

se aplica aceste prevederi in cazul persoanelor care sunt inregistrate in scopuri de TVA pentru achizitii intracomunitare conform art. 153^1 din Codul fiscal, care fac plata taxei in conformitate cu prevederile art. 157 alin. (3) din Codul

fiscal.
In cursul perioadei fiscale, importatorii inregistrati in scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal care au obtinut certificat de amanare de la plata, in conditiile stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice, reflecta taxa pe

valoarea adaugata aferenta acestor importuri in jurnalele pentru cumparari pe baza declaratiei vamale de import sau, dupa caz, a documentului pentru regularizarea situatiei emis de autoritatea vamala. Contabil, taxa aferenta

importului se inregistreaza concomitent atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila. In decontul de taxa pe valoarea adaugata, taxa se evidentiaza atat ca taxa colectata, cat si ca taxa deductibila, in limitele si in conditiile

prevazute la art. 145-147^1 din Codul fiscal.
Data aparitiei: 04 Martie 2011
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Stagiul si examenul pentru expert contabil, nivelul ratei dobanzii, formularului-tip de cerere unica de plata pe suprafata pentru anul 2011":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2019 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016