O societate comerciala realizeaza peste 50% din venituri din inchirieri; ca activitati secundare are mentionat si codul CAEN 7022 activitati de consultanta pentru afaceri si management si factureaza pentru aceasta activitate aproximativ 20% din venituri.
Ce fel de impozit este obligata sa plateasca: impozit pe profit sau impozit pe veniturile microintreprinderilor?
Raspuns: Incepand cu anul 2010 de cand a fost reglementata noua forma a impozitului pe venitul datorat de microintreprinderi, conform titlului al VI^1 din Codul fiscal, s-a renuntat la procentul de 50% venituri din activitati de consultanta si management, iar societatea ce a realizat astfel de venituri nu a putut sa fie microintreprindere.
Astfel, in opinia noastra nu pot sa fie impozitate ca microintreprindere, cu impozit pe venit de 3%, societatile ce obtin venitituri din consultanta si management, indiferent de ponderea veniturilor in total venituri. Aceste societati sunt supuse impozitului pe profit.
Prin urmare la analiza exceptiei stabilite de art. 112^2 alin. (6) din Codul fiscal, trebuie sa tineti cont chiar de definita microintreprinderii, conform art. 112^1 din Codul fiscal, ce stabileste ca nu poate fi microintreprindere societatea ce obtine venituri din consultanta si management.
In acest context, daca la data de 31 decembrie 2012 societatea dvs este platitoare de impozit pe profit, nu va incadrati la prevederea de la pct. 38 din OG 8/2013, pentru modificarea formei de impozitare si nu veti modifica vectorul fiscal, societatea ramanand in continuare platitoare de impozit pe profit.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<