A fost lansat in dezbatere publica proiectul de lege privind organismele de plasament colectiv in valori mobiliare si societatile de administrare a investitiilor
Art. 1 (1) Prezenta lege reglementeaza infiintarea si functionarea organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare si a societatilor de administrare a investitiilor. (Directiva 2009/65/CE - art.1 (1))
(2) Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare, denumita in continuare C.N.V.M., este autoritatea competenta care aplica prevederile prezentei legi, prin exercitarea prerogativelor stabilite in statutul sau si prin Legea nr. 297/2004 privind piata de capital, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Legea nr.297/2004. (Directiva 2010/78/UE – art. 11 para.(31) si Directiva 2009/65/CE – art. 97 (2))
Art. 2 (1) Organismele de plasament colectiv in valori mobiliare, denumite in continuare O.P.C.V.M. sunt fondurile deschise de investitii si societatile de investitii, care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) au ca unic scop efectuarea de investitii colective, plasand resursele banesti in instrumente financiare lichide la care se face referire in art.82 alin.(1), si operand pe principiul diversificarii riscului si administrarii prudentiale;
b) titlurile de participare sunt, la cererea detinatorilor, rascumparabile continuu din activele respectivelor organisme. Activitatea O.P.C.V.M. de a se asigura ca valoarea titlurilor sale de participare pe o piata nu variaza semnificativ in raport cu valoarea activului net unitar, poate fi considerata echivalenta a operatiunii de rascumparare. (Directiva 2009/65/CE - art.1(2) para.(1))
(2) O.P.C.V.M. pot fi constituite din mai multe compartimente de investitii. (Directiva 2009/65/CE - art.1 (2) para.(2))
(3) O.P.C.V.M. sunt infiintate fie sub forma de fonduri deschise de investitii, pe baza de contract civil, fie sub forma de societati de investitii, prin act constitutiv. (Directiva 2009/65/CE - art.1 (3) para.(1))
(4) Titlurile de participare ale O.P.C.V.M. sunt unitati de fond sau actiuni emise de O.P.C.V.M., in functie de modul de constituire al acestora. (Directiva 2009/65/CE - art.1 (3) para.(2))
(5) Societatile de investitii care isi plaseaza activele, prin intermediul filialelor, cu preponderenta altfel decat in valori mobiliare, nu sunt reglementate de prezenta lege. (Directiva 2009/65/CE - art.1 (4))
(6) O.P.C.V.M. nu se pot transforma in alte tipuri de organisme de plasament colectiv. (Directiva 2009/65/CE - art.1 (5))
(7) Orice organism de plasament colectiv se poate transforma intr-un O.P.C.V.M., cu respectarea prevederilor prezentei legi si a reglementarilor emise de C.N.V.M.
Cititi aici tot
continutul proiectului
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Care este procedura legala ca un angajator sa recupereze banii din fondul FNUASS? cererile au fost depuse la Casa de Sanatate in anul 2022...In cat timp, se stinge/prescrie obligatia celor de la Casa de Sanatate de a a restutui banii catre angajator? Este vorba despre concedii medicale cu cod indemnizatie 08.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Un angajat, dupa perioada maxima de concediu medical, ajunge la comisie medicala pentru pensionare anticipata. Cand se incheie contractul de munca? la momentul eliberarii deciziei de catre comisia medicala de pensionare anticipata sau la momentul eliberarii deciziei de pensionare pe caz de boala?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am avut o Intreprindere Individuala intre perioada 01.08.2023 si 30.08.2024. Pentru anul 2023 am realizat venituri impozabile in valoare de 28.000, iar pentru anul 2024 37.000. Pentru anul 2023 am platit numai impozit si sanatate, si pentru 2024 tot impozit si sanatate. CAS-ul ar fi trebuit platit in situatia de fata, tinund cont, ca nici un an nu a fost intreaga?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<