Investigatiile nu s-au oprit in scandalul Dieselgate.
Martin Winterkorn, fostul director general al companiei Volkswagen, a fost pus sub acuzare pentru conspiratie si introducere in eroare a autoritatilor de reglementare in scandalul manipularii testelor de poluare ale autoturismelor diesel.
Pana in momentul de fata, compania nu a transmis niciun mesaj privind informatiile aparute in presa.
Cu toate ca Martin Winterkorn a fost inculpat inca din luna martie, anuntul a fost transmis publicului joi.
In urma scandalului Dieselgate din Statele Unite, Martin Winterkorn a demisionat imediat din pozitia de director general al Volkswagen in anul 2015.
Conform declaratiilor oferite de catre Procuratura din Detroit, Winterkorn nu va fi retinut de catre autoritati. Cercetarea si judecarea se vor face in continuare mentinand starea de libertate. Investigatorii au pus sub acuzare pana in momentul de fata noua persoane, din care doua persoane si-au recunoscut vinovatia. Un fost director al Audi, cetatean italian, asteapta in Germania pentru a fi extradat in SUA.
Citeste si:
Alti sase directori ai Volkswagen se afla in prezent in Germania si sunt acuzati ca evita sa se prezinte autoritatilor din SUA. Cum Germania nu obisnuieste sa-si extradeze cetatenii, exista sansele ca acestia sa fie judecati in lipsa pana la noi modificari.
Fise distractive pentru gradinita
Literatura romana Rezumatele textelor studiate in clasele V-VIII
Teste distractive pentru clasa pregatitoare
Portal Codul Muncii
Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca in perioada 2005 — 2015 a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 500.000 in SUA) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Pana acum, grupul auto a confirmat ca numai in SUA a manipulat rezultatele privind poluarea cu oxid de azot, in conditiile in care testele din America de Nord sunt mai riguroase decat cele din Europa.
Presedintele Hans Dieter Poetsch a explicat ca in 2005 inginerii nu au reusit sa gaseasca solutii tehnice privind emisiile de oxid de azot din SUA care sa sa incadreze in bugetul companiei si au venit cu acel soft care permitea masinilor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor, dar nu si in timpul operatiunilor normale.
Citeste si:
'Nu vorbim de o unica greseala ci de un intreg lant de erori care nu a fost intrerupt nici un moment', a afirmat oficialul VW.
Acesta nu a precizat daca modelele VW comercializate inainte de 2009 au manipulat testele din SUA. Grupul german a vandut unele modele diesel pe piata americana in perioada 2005 — 2006 dar a suspendat vanzarile in 2007 si 2008 dupa ce Agentia pentru Protectia Mediului din SUA (EPA) a introdus standarde de poluare mai stricte.
Acesta a adaugat ca pentru restabilirea increderii in companie si pentru a preveni repetarea unui astfel de scandal, Volkswagen va institui un nou tip de testare pentru toate vehiculele sale, mai transparent si mai riguros.
Matthias Mueller a dat asigurari ca situatia financiara a grupului este suficient de solida si nu ia in considerare vanzarea unor active pentru a face fata costurilor.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 marci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi si Bugatti, dar si camioanele MAN si Scania.
S-ar putea sa te intereseze si: Procura privind cumpararea unui autovehicul
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri