Dupa patru ani de la scandalul Dieselgate, incepe primul proces colectiv impotriva constructorului auto german Volkswagen (VW).
E de notat, insa, ca procesele colective sunt posibile in Germania doar de anul trecut. Federatia asociatiilor de consumatori din Germania (VZBV) reprezinta aproximativ 470.000 de reclamanti individuali. Seful acestei federatii a sustinut ca VW si-a pacalit clientii, iar "acum trebuie sa suporte consecintele".
Constructorul auto german arata ca nu au fost produse deloc pagube, intrucat clientii sai au beneficiat de masini sigure care au putut fi conduse.
Plangerea vizeaza vehiculele cu motoare diesel de tip EA 189, iar obiectivul este de a stabili ca cei care au achizitionat masini VW au fost in mod intentionat lezati in urma folosirii de catre producatorul auto a unui soft pentru a eluda standardele de emisii poluante, a informat recent VZBV. Institutia vrea sa obtina compensatii pentru proprietarii de masini diesel VW care nu sunt atat de prietenoase cu mediul cum sustinea grupul auto atunci cand consumatorii au facut achizitia.
Saptamana trecuta, procurorii germani i-au acuzat pe directorul general al Volkswagen, Herbert Diess, si presedintele Hans Dieter Poetsch, de manipularea bursei in privinta scandalului emisiilor.
Vezi si:
Cei doi, alaturi de fostul director general Martin Winterkorn, sunt acuzati ca in mod intentionat nu i-au informat la timp pe investitori de impactul financiar al scandalului. Din acest motiv, ei au influentat in mod necorespunzator pretul actiunilor companiei, a precizat Procuratura din Braunschweig.
Avocatul lui Diess sustine ca directorul general nu ar fi putut anticipa turbulentele de pe pietele financiare si si-a efectuat in continuare atributiile.
Winterkorn a demisionat la cateva zile dupa izbucnirea scandalului. In 2017, el le-a declarat autoritatilor ca nu a stiut mai devreme de manipularea emisiilor, relateaza Agerpres.
Memorator Gramatica Gimnaziu
Literatura romana Rezumatele textelor studiate in clasele V-VIII
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Dupa ce oficialii VW au recunoscut falsificarea rezultatele testelor antipoluare, actiunile grupului german au scazut la Bursa de la Frankfurt cu pana la 37%. Daca investitorii ar fi stiut din timp de manipularea emisiilor, ei ar fi putut sa-si vanda mai devreme actiunile sau nu ar fi facut achizitii, au argumentat reclamantii.
Pe plan global, Volkswagen a platit pentru implicarea in scandalul emisiilor aproximativ 30 de miliarde de euro (33,5 de miliarde de dolari). In mai, compania a anuntat ca a pus deoparte inca un miliard de euro (1,1 miliarde de dolari) pentru cheltuieli juridice.
Volkswagen face obiectul unor investigatii in mai multe tari, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
ARTICOLE SIMILARE
ARTICOLE SIMILARE