Dieselgate continua si acum in instanta. O decizie importanta a fost luata de curand de cea mai inalta instanta de drept comun din Germania care a decis ca Volkswagen (VW) va trebui sa plateasca despagubiri unui client care a achizitionat un model second hand al marcii. Aceasta hotarare stabileste un precedent important.
Aceasta este una dintre cele peste 60.000 de astfel de procese intentate de clientii companiei germane.
Herbert Gilbert, 65 de ani, un reclamant din landul Rhineland-Palatinate a incercat sa obtina de la Volkswagen intreaga suma de 31.500 de euro pe care el a platit-o in 2014 pentru a achizitiona un automobil second hand Volkswagen Sharan. Un an mai tarziu, in luna septembrie 2015, a izbucnit scandalul Dieselgate dupa ce Volkswagen a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Prin echiparea automobilelor sale cu un software capabil sa falsifice rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, Volkswagen a "inselat cu buna stiinta si sistematic, timp de mai multi ani, autoritatile, intr-o optica de profitabilitate", a apreciat judecatorul Stephan Seiters. In aceste conditii, cei care au cumparat autovehicule implicate in scandalul Dieselgate au dreptul, in principiu, sa primeasca despagubiri, a decis cea mai inalta instanta de drept comun din Germania.
Volkswagen, constructor auto german, detine marcile Seat, Skoda, Scania, MAN, Audi, Porsche, Bentley, Lamborghini si Bugatti.
Suma totala pe care compania va trebui sa o achite drept despagubire acum nu va fi insa egala cu cea achitata de client, intrucat intervin anumite date legate de depreciere care vor fi luate in calcul. Principalul aspect care va determina stabilirea sumei de plata catre clientul afectat de Dieselgate va fi numarul de kilometri parcursi.
In luna februarie a acestui an, Volkswagen AG a ajuns la un acord cu Federatia Asociatiilor de Consumatori din Germania (VZBV) si a acceptat sa plateasca 830 de milioane de euro pentru a evita un proces colectiv. Cei 830 milioane de euro vor fi impartiti intre cei aproximativ 260.000 de soferi care au dat VW in judecata. Suma exacta va depinde de model si de anul de fabricatie al masinii.
Anterior, Volkswagen a ajuns la intelegeri in valoare de 25 de miliarde de dolari in SUA si alte tari.
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Teste rezolvate la limba si literatura romana clasa a VIII-a
Agenda Cadrului Didactic 2024-2025
Dieselgate a inceput in septembrie 2015, odata cu avertismentul Agentiei pentru Protectia Mediului din SUA (EPA). Ancheta a dezvaluit faptul ca timp de sase ani VW a folosit un soft prin care a insela testele cu privire la emisii.
Aproape 11.000.000 de masini au fost afectate de aceasta dezvaluire a inselaciunii VW, in timp ce in Romania RAR a refuzat sa mai elibereze documente de inregistrare pentru motoarele diesel Euro 5.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri