Conform dispozitiilor art. 251 si urm., se poate solicita constatarea nulitatatii unei fuziuni pe cale judecatoreasca, doar daca nu a fost supusa unui control judiciar, in conformitate cu art.37, sau daca hatararea uneia dintre adunarile generale care au votat proiectul fuziunii este nula sau anulabila.
Termenul de prescriptie pentru declansarea procedurii de anulare si de declaratie a nulitatii fuziunii este de 6 luni de la data la care fuziunea a devenit efectiva, adica a fost inregistrata in Registrul Comertului.
Daca nu exista motive de nulitate ci doar de indreptare a unor neregularitati ce ar putea conduce la nulitatea fuziunii, instanta competenta va acorda societatilor implicate, un termen pentru rectificarea acestor neregularitati.
Hotararea definitiva de declarare a nulitatii unei fuziuni va fi inaintata din oficiu de catre instanta Oficiilor Registrului Comertului de la sediile societatilor implicate in fuziunea respectiva.
In cazul declararii nulitatii unei fuziuni, societatile participante la fuziunea respectiva raspund solidar pentru obligatiile societatii absorbante, angajate in perioada cuprinsa intre momentul in care fuziunea a devenit efectiva si momentul declararii nulitatii acesteia.
In cazul societatilor organizate potrivit sistemului dualist, obligatiile administratorilor revin directoratului, respectiv membrilor acestuia.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: As dori sa aflu care sunt conditiile ce trebuie indeplinite pentru ca un cetatean roman sa fie delegat sau detasat in Elvetia la o alta societate. In mod specific: Care este perioada maxima permisa pentru delegare/detasare? Cine este responsabil pentru plata salariului si in ce moneda se efectueaza aceasta plata? Ce documente sunt necesare pentru a formaliza detasarea/delegarea? Cine suporta costurile pentru cazare? Cine acopera cheltuielile de transport? Va rugam sa ne furnizati aceste...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Administratorul doreste sa schimbe sistemul de evidenta/pontaj privind prezenta angajatilor la locul de munca. Este vorba de un sistem inchis, o tableta pe care angajatul va semna la intrarea in incinta societatii, in acelasi timp se va face si o poza a angajatului; la fel se va intampla la iesirea din unitate a angajatului la sfarsitul programului de lucru. Informatiile mentionate se vor pastra pana la sfarsitul lunii sau cel mult 2 saptamani dupa, cand persoana desemnata cu centralizarea si...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<