Aceasta modalitate de inchidere a procedurii de mediere are in vedere denuntarea contractului de mediere.
Potrivit art. 60 din Legea 192/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, in orice faza a procedurii de mediere, oricare dintre partile aflate in conflict are dreptul de a denunta contractul de mediere, incunostintand, in scris, cealalta parte si mediatorul.
Mediatorul ia act de denuntarea unilaterala a contractului de mediere si, in cel mult 48 de ore de la data primirii incunostintarii, intocmeste un proces-verbal de inchidere a procedurii de mediere.
Daca una dintre partile aflate in conflict nu se mai prezinta la mediere, fara a denunta contractul de mediere in conditiile alin. (1), mediatorul este obligat sa faca toate demersurile necesare pentru a stabili intentia reala a partii respective si, dupa caz, va continua sau va inchide procedura de mediere.
Ca si in celelalte cazuri, la inchiderea procedurii de mediere mediatorul va intocmi un proces-verbal care se semneaza de catre parti, personal sau prin reprezentant, si de mediator. Partile primesc cate un exemplar original al procesului verbal.
Sursa: Manualul Mediatorului de Succes
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Conform prevederilor art. 78 alin. 22-24 din Legea nr. 448/2006 privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, companiile cu peste 50 de angajati au obligatia de a prezenta catre Autoritatea Nationala pentru Protectia Drepturilor Persoanelor cu Dizabilitati si Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca o cerere scrisa, precum si dovada transmiterii acesteia catre organizatiile nonguvernamentale de la alin. 22, pentru a comunica posturile vacante adecvate ocuparii de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem o salariata nascuta in februarie 1959, pentru care am inchis contractul de munca la data de 21.06.2023, conform art. 56 alin. 1 lit. c. I-am facut un nou contract pe durata determinata de un an, pe care l-am prelungit pentru inca un an, pana la data de 31.08.2025. Putem sa mai prelungim contractul acestei salariate si, daca da, pentru cat timp?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Referitor la fondul de handicap, am primit raspunsul anterior de la dvs, in care ne-ati transmis ca incepand cu acest an, angajtorii care au posturi vacante adecvate ocuparii de catre persoanele cu dizabilitati trebuie sa solicit printr-o cerere sprijinul ONG urilor care presteaza asfel de servicii. Intrebarea este, daca nu avem posturi vacante potrivite pentru angajarea persoanelor cu dizabilitati, trebuie sa facem dovada ca nu avem? Pentru angajatii cu handicap de anul trecut, inteleg ca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<