In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 728 din data de 26 noiembrie 2013 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3582/2013 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii.
Incepand cu data de 1 ianuarie 2014, administratiile judetene ale finantelor publice si Directia generala regionala a finantelor publice Bucuresti, prin Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii, administreaza contribuabilii mijlocii, persoane juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, care au domiciliul fiscal in raza teritoriala a judetelor sau a municipiului Bucuresti, inclusiv entitatile rezultate in urma divizarii ori a fuziunii cu alti contribuabili si sucursalele contribuabililor persoane juridice straine care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei si indeplinesc criteriile de selectie prevazute in actul normativ.
Contribuabilii mijlocii sunt selectati potrivit urmatoarelor criterii de selectie:
Criteriul de baza, denumit si criteriul valoric agregat, este rezultatul agregarii a 2 indicatori, selectati din punct de vedere economic si bugetar in urmatoarele proportii:
– volumul obligatiilor fiscale datorate, declarate de catre contribuabili – 50%;
– cifra de afaceri raportata in situatiile financiare incheiate la data de 31 decembrie a anului anterior celui in care se efectueaza actualizarea – 50%.
Criteriul insolventei: sunt contribuabili cu domiciliul fiscal pe raza fiecarui judet, aflati sub incidenta Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, care au creante fiscale totale, respectiv creante fiscale inscrise la masa credala, cat si acumulate ulterior deschiderii procedurii insolventei, mai mari de 3 milioane lei.
Cuprinsul integral al Ordinului ANAF
nr. 3.582/2013
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: O societate de contabilitate doreste sa incheie o conventie cadru privind efectuarea stagiului de practica in cadrul programelor de studii universitare. Va rugam sa ne ajutati cu raspuns la urmatoarele intrebari: 1. care este legislatia aplicabila? 2. exista vreo prevedere in legislatie privind perioada maxima pentru incheierea unei conventii de practica? 3. in cazul unui cotnrol ITM ce documente se solicita? care este abordarea organelor de control vis s vis de acest tip de contract? 4. orice...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: As dori sa stiu mai multe detalii cu privire la o speta. Firma are 39 de salariati, si undeva, in perioada urmatoare va trimite in afara tarii, intr-o tara UE sau NON UE inca nu este sigur, care, o echipa formata din 3 salariati care va efectua o lucrare pe o perioada de 2 sau 3 saptamani. Firma noastra ii va plati. Va rog sa imi spuneti daca salariatii vor trebui suspendati in Revisal, daca se face vreo modificare, daca trebuie declarat ceva, la ITM, daca trebuie intocmit vreun act aditional...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<