In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 728 din data de 26 noiembrie 2013 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3582/2013 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii.
Incepand cu data de 1 ianuarie 2014, administratiile judetene ale finantelor publice si Directia generala regionala a finantelor publice Bucuresti, prin Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii, administreaza contribuabilii mijlocii, persoane juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, care au domiciliul fiscal in raza teritoriala a judetelor sau a municipiului Bucuresti, inclusiv entitatile rezultate in urma divizarii ori a fuziunii cu alti contribuabili si sucursalele contribuabililor persoane juridice straine care isi desfasoara activitatea pe teritoriul Romaniei si indeplinesc criteriile de selectie prevazute in actul normativ.
Contribuabilii mijlocii sunt selectati potrivit urmatoarelor criterii de selectie:
Criteriul de baza, denumit si criteriul valoric agregat, este rezultatul agregarii a 2 indicatori, selectati din punct de vedere economic si bugetar in urmatoarele proportii:
– volumul obligatiilor fiscale datorate, declarate de catre contribuabili – 50%;
– cifra de afaceri raportata in situatiile financiare incheiate la data de 31 decembrie a anului anterior celui in care se efectueaza actualizarea – 50%.
Criteriul insolventei: sunt contribuabili cu domiciliul fiscal pe raza fiecarui judet, aflati sub incidenta Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, care au creante fiscale totale, respectiv creante fiscale inscrise la masa credala, cat si acumulate ulterior deschiderii procedurii insolventei, mai mari de 3 milioane lei.
Cuprinsul integral al Ordinului ANAF
nr. 3.582/2013
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<