Consiliul Concurentei a sanctionat sapte companii active pe piata comercializarii produselor alimentare din Romania (retailerii Auchan, Cora si Carrefour si 4 furnizori ai acestora) cu amenzi in valoare totala de 87,713 milioane lei (circa 18,8 milioane euro) pentru fixarea preturilor, informeaza autoritatea pentru concurenta.
"Sanctiunile au fost aplicate in cadrul investigatiei privind fixarea preturilor intre retailerii Auchan, Cora si Carrefour si furnizorii acestora, in perioada 2010-2016. In urma investigatiei a fost sanctionata atat incalcarea regulilor nationale, cat si a regulilor europene de concurenta, pentru fixarea preturilor de revanzare (de raft) in cadrul promotiilor desfasurate de retaileri", se mentioneaza in comunicatul citat de Agerpres.
Astfel, Auchan Romania a fost sanctionata cu 36,563 milioane lei (7,84 milioane euro), Carrefour Romania cu 26,995 milioane lei (5,79 milioane euro), Romania Hypermarche (Cora) cu 12,41 milioane lei (2,66 milioane euro), Quadrant-Amroq Beverages (compania detine si Pepsi) cu 5,984 milioane lei (1,28 milioane euro), Star Foods EM cu 3,931 milioane lei (843.599 euro), Strauss Romania cu 1,786 milioane lei (383.236 euro) si Nelson Prod cu 43.113 lei (9.252 euro). Carrefour Romania SA a recunoscut fapta, beneficiind astfel de o reducere a amenzii.
Consiliul Concurentei a constatat ca in anumite cazuri preturile de vanzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piata prin raportul dintre cerere si oferta, ci furnizorul si retailer-ul stabileau un pret fix sau minim pentru revanzarea produselor catre consumatorul final. Aceasta practica conduce la preturi mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputand sa scada pretul sub limita stabilita cu furnizorul.
Amenzile aplicate de Consiliul Concurentei se vireaza integral catre bugetul de stat.
Companiile sanctionate pot ataca decizia autoritatii de concurenta la Curtea de Apel Bucuresti, in termen de 30 de zile de la publicarea deciziei.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Agenda Cadrului Didactic 2024-2025
Aceasta este a doua investigatie derulata de autoritatea de concurenta, finalizata cu sanctiuni, pe piata comercializarii de produse alimentare. In anul 2015, autoritatea de concurenta a sanctionat retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image si furnizorii acestora cu amenzi in valoare totala de aproximativ 35 milioane de euro pentru fixarea preturilor, in perioada 2005-2009. Amenzile au fost incasate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF). Unele companii sanctionate au contestat sanctiunile Autoritatii de Concurenta, procesele aflandu-se pe rolul instantelor.
"Consiliul Concurentei incurajeaza companiile implicate in intelegeri anticoncurentiale sa contacteze autoritatea de concurenta, sa isi recunoasca participarea la incalcare si sa furnizeze dovezi privind intelegerea respectiva. Procedand astfel, companiile pot beneficia de reduceri substantiale ale amenzilor sau chiar de imunitate totala", se subliniaza in comunicat.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
ARTICOLE SIMILARE
ARTICOLE SIMILARE