Avand in vedere necesitatea:
- implementarii masurilor anticriza initiate de Guvernul Romaniei pentru accelerarea gradului de absorbtie a fondurilor externe nerambursabile destinate Romaniei si utilizarea eficienta a acestora;
- adoptarii unor masuri de sprijin pentru asigurarea unei bune gestiuni financiare a fondurilor europene, atat de catre beneficiari, cat si de catre autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene, prin introducerea unor masuri de prevenire a aparitiei neregulilor in gestionarea fondurilor europene ( in special a celor privind conflictele de interese) in absenta carora - in contextul procesului continuu de selectie a proiectelor - exista riscul permanent al finantarii unor proiecte/contracte a caror contravaloare nu va putea fi solicitata/rambursata de Comisia Europeana;
- implementarii principiului proportionalitatii, in absenta caruia au fost deja si pot fi in continuare stabilite debite excesive in sarcina beneficiarilor fondurilor europene, inclusiv a institutiilor publice finantate de la bugetul de stat;
- introducerii in cadrul national de reglementare, a unor prevederi care sa asigure posibilitatea aplicarii legislatiei in domeniul neregulilor si pentru proiecte finantate din alte instrumente de finantare post-aderare, cum este Facilitatea Schengen, sau din Mecanismul Financiar SEE si din alte programe finantate de donatorii publici
internationali, in cadrul carora s-au identificat posibile nereguli, a caror constatare si recuperare nu poate fi efectuata in prezent;
- finalizarii cat mai urgente a procedurilor de constatare si recuperare de la debitori a sumelor reprezentand corectii financiare stabilite, in conformitate cu prevederile reglementarilor comunitare, ca urmare a constatarii unor nereguli de sistem sau ca urmare a identificarii unor nereguli in aplicarea de catre beneficiarii publicii a
prevederilor legale privind achizitiile publice, in scopul evitarii blocajului implementarii proiectelor de investitii, inclusiv a celor majore, finantate prin instrumente structurale,
intrucat toate aceste aspecte vizeaza interesul public si constituie situatii urgente si extraordinare a caror reglementare nu mai poate fi amanata,
in temeiul art.115, alin.(4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta
Click aici pentru a citi integral textul de Ordonanta de Urgenta
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Contractul colectiv de munca al societatii expira la data de 11.04.2025. Va rog sa ma ajutati cu pasii de urmat pentru documentatia de pregatit care urmeaza sa fie depusa la ITM si daca se poate care sunt documentele care trebuie sa se regaseasca in dosarul de depunere al contractului colectiv de munca. Exista o data limita la care trebuie depusa documentatia la ITM sau trebuie sa ne incadram pana pe data de 11.04.2025?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu calcularea sarcina si lauziei, Cum e corect salariul calculat pe luna februarie? Data intrare in concediul de maternitate: 01.01.2025 SALARIU BRUT -LUNA 1-6 4950LEI IUL.2024-DEC.2024 TOTAL SALARII BRUTE 29700. MEDIE ZILNICA 230.23 INDEMNIZATIE ZILNICA 195.7, SUMA PRIMITA PE LUNA IANUARIE 2642, PE LUNA FEBRUARIE 2935 SAU Salariu brut de calculeaza aug.2024-Ian.2025, aug.2024 4950 sep.2024 4950 oct.2024 4950 nov.2024 4950 dec.2024 4950 ian.2025 3523 venit baza 28273,...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<