Avand in vedere necesitatea:
- implementarii masurilor anticriza initiate de Guvernul Romaniei pentru accelerarea gradului de absorbtie a fondurilor externe nerambursabile destinate Romaniei si utilizarea eficienta a acestora;
- adoptarii unor masuri de sprijin pentru asigurarea unei bune gestiuni financiare a fondurilor europene, atat de catre beneficiari, cat si de catre autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene, prin introducerea unor masuri de prevenire a aparitiei neregulilor in gestionarea fondurilor europene ( in special a celor privind conflictele de interese) in absenta carora - in contextul procesului continuu de selectie a proiectelor - exista riscul permanent al finantarii unor proiecte/contracte a caror contravaloare nu va putea fi solicitata/rambursata de Comisia Europeana;
- implementarii principiului proportionalitatii, in absenta caruia au fost deja si pot fi in continuare stabilite debite excesive in sarcina beneficiarilor fondurilor europene, inclusiv a institutiilor publice finantate de la bugetul de stat;
- introducerii in cadrul national de reglementare, a unor prevederi care sa asigure posibilitatea aplicarii legislatiei in domeniul neregulilor si pentru proiecte finantate din alte instrumente de finantare post-aderare, cum este Facilitatea Schengen, sau din Mecanismul Financiar SEE si din alte programe finantate de donatorii publici
internationali, in cadrul carora s-au identificat posibile nereguli, a caror constatare si recuperare nu poate fi efectuata in prezent;
- finalizarii cat mai urgente a procedurilor de constatare si recuperare de la debitori a sumelor reprezentand corectii financiare stabilite, in conformitate cu prevederile reglementarilor comunitare, ca urmare a constatarii unor nereguli de sistem sau ca urmare a identificarii unor nereguli in aplicarea de catre beneficiarii publicii a
prevederilor legale privind achizitiile publice, in scopul evitarii blocajului implementarii proiectelor de investitii, inclusiv a celor majore, finantate prin instrumente structurale,
intrucat toate aceste aspecte vizeaza interesul public si constituie situatii urgente si extraordinare a caror reglementare nu mai poate fi amanata,
in temeiul art.115, alin.(4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta
Click aici pentru a citi integral textul de Ordonanta de Urgenta
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Avand in vedere ca HG 295 din 31.03.2025, cu privire la Registrul General de Evidenta a salatiatilor, aduce modificari la HG 905/2017, cea din urma fiind valabila pana la 30.09.2025, pot fi aplicate in continuare prevederile din Hotararea 905? Fac referire in mod special la transmiterea suspendarilor in caz de incapacitate de munca, conf art. 5 lit. e din HG 295. As aprecia sa ne dati o lamurire cu privire la tipul de certificate medicale la care face referire legiuitorul un numar minim de zile...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O salariata a obtinut venituri in urmatoarea perioada: - Contract de munca: martie 2023 - iunie 2023 - venituri din salarii - Contract de mandat pentru administrator: iunie - iulie 2024 - Contract de munca: august 2024 - prezent Copilul s-a nascut in luna martie 2025. Indeplineste conditiile pentru a primi indemnizatie pentru cresterea copilului?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<