Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Plata ore proiect european administrator public

Administratorul public angajat in cadrul aparatului de specialitate al primarului cu atributii de ordonator principal de credite si alte atributii delegate de catre primar, are dreptul  sa fie nominalizat in echipa de management al unui proiect finantat din fonduri nerambursabile europene si sa i se acorde o crestere salariala de pana la 25 clase de salarizare la salariul de baza , in functie de orele prestate pe proiect ?

Raspuns:
Potrivit prevederilor art. 34 alin.(2) teza a II a din Legea 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, activitatile prestate in cadrul proiectelor finantate din fondurile prevazute la alin. (1) de catre personalul institutiei publice nominalizat in echipele de proiect sunt reflectate corespunzator in cuprinsul fisei postului, conform prevederilor legale in vigoare.

Totodata, potrivit prevederilor alin. (3) al aceluiasi articol se prevede ca, pentru fiecare proiect contractat din fonduri comunitare nerambursabile postaderare, conducatorul institutiei nominalizeaza, prin act administrativ, persoanele care fac parte din echipa de proiect. O persoana poate fi nominalizata simultan in cadrul echipelor pentru maximum 4 proiecte.

Majorarea salariala se acorda numai pe perioada de implementare a proiectului asa cum a fost stabilita in contractul/acordul/ordinul de finantare semnat, pe raspunderea ordonatorului de credite in cadrul caruia este organizata echipa de proiect.

De asemenea, potrivit prevederilor art. 34 alin.(9) se mentioneaza ca prevederile prezentului articol nu sunt aplicabile demnitarilor si inaltilor functionari publici si nici personalului care beneficiaza de prevederile Legii nr. 490/2004 , cu modificarile si completarile ulterioare.

In ceea ce priveste delegarea calitatii de ordonator de credite de catre primar si indeplinirea atributiilor ce decurg din calitatea de administrator public si membru al echipei de proiect apreciem ca, intrucat nu exista prevederi legale exprese care sa prevada o stare de incompatibilitate intre aceste functii sau o situatie de conflict de interese,  apreciem ca aceste doua functii/calitati, respectiv cea de ordonator de credite si cea de membru in echipa de proiect nu se exclud automat, ci sunt strict legate de activitatea derulata in proiect.

In acest context, apreciem ca persoana care are delegata calitatea de ordonator de credite nu poate ocupa functia de responsabil financiar, contabil sau manager de proiect. In acest sens sunt si prevederile Ordinului 1792/2012 conform carora executia bugetara se bazeaza pe principiul separarii atributiilor persoanelor care au calitatea de ordonator de credite de atributiile persoanelor care au calitatea de contabil.

Astfel, tinand cont de activitatile proiectului si de faptul ca in majoritatea cazurilor trebuie intocmite documente (note de fundamentare, referate de necesitate, situatii financiare, etc) care trebuie semnate de managerul de proiect si vizate de ordonatorul de credite, apreciem ca aceste doua calitati/functii nu pot fi exercitate de aceeasi persoana.

Asadar, apreciem ca un document elaborat in cadrul unui proiect nu poate fi intocmit si supus avizarii de catre aceeasi persoana. Un alt exemplu in acest sens ar fi si functia de consilier juridic, intrucat in aceasta calitate consilierul juridic semneaza toata documentatia de achizitii, inclusiv nota de fundamentare, formuleaza puncte de vedere cu privire la legalitatea documentelor, iar ordonatorul de credite avizeaza toata aceasta documentatie si aproba efectuarea propriu-zisa a cheltuielilor. Si in aceasta situatie exercitarea celor doua functii de catre aceeasi persoana ar putea fi considerata situatie de conflict de interese/incompatibilitate.

Astfel, pentru asigurarea principiului separarii atributiilor, dar si pentru asigurarea conformitatii documentelor si operatiunilor financiare apreciem ca aceste doua calitati/functii ar trebui exercitate de persoane diferite.

In concluzie, apreciem ca, desi nu exista o prevedere legala care sa interzica in mod expres exercitarea acestor tipuri de functii de catre aceeasi persoana, se impune totusi separarea corespunzatoare a atributiilor si eliminarea pe cat posibil a suspiciunilor legate de modul de alocare si cheltuire a banilor publici. In acest context, apreciem ca anterior nominalizarii acestei persoane in cadrul echipei de proiect ar fi oportuna solicitarea avizului autoritatii de management asupra aspectelor semnalate pentru a nu fi considerata situatie de incomptabilitate sau conflict de interese si pentru a nu declara ulterior cheltuielile efectuate ca fiind neeligibile.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 09 August 2013
Votati articolul "Plata ore proiect european administrator public":
Rating:

Nota: 4.75 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016