Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Parlamentarii, inapoi la scoala

Un deputat ALDE vrea ca parlamentarii sa aiba un institut specializat pe proceduri parlamentare si parlamentarism, astfel incat cei care au ajuns in aceste functii sau doresc sa ajunga pot invata tot ce tine de lumea Legislativului inante de a intra pe functie sau in timp ce isi exercita prerogativele mandatului. 

Deputatul ALDE a depus un proiect de lege de infiintare al unui Institut de Politici Parlamentare, Parlamentarism si Proceduri Legislative, sub coordonarea Parlamentului, unde senatorii, deputatii si alesii locali, dar si cei care doresc sa ajunga in aceste functii sa urmeze cursuri de perfectionare. 

"Conform unor barometre, circa 15% dintre romani cunosc modul cum functioneaza Parlamentul Romaniei si doar 20% dintre cei care doresc sa devina demnitari ai Legislativului au anumite informatii despre procedurile parlamentare si modul de organizare al Senatului sau Camerei Deputatilor", spune deputatul ALDE in expunerea de motive, pe care o incheie astfel: "Orice alt argument pentru sustinerea acestui proiect parlamentar nu isi are rostul. Maturitatea decizionala a colegilor senatori si deputati este suficienta". 

 

Citeste si:

 

"Se infiinteaza Institutul de Politici Parlamentare, Parlamentarism si Proceduri Legislativ, for national stiintitiic, cu personalitate juridica, de drept public, sub coordonarea Parlamentului Romaniei prin cele doua Birouri Permanente ale Senatului si Camerei Deputatilor. Institutul reuneste personalitati reprezentantive din domeniul dreptului constitutional si public, ale stiintelor politico-administrative, sociologie politica, management public, de inalta competenta profesionala, cu experienta in activitatea de cercetare stiintifica ori in structurile de specialitate ale celor doua Camere ale Parlamentului sau care ocupa functii in administratia publica centrala sau in autoritatea judecatoreasca, precum si functionari publici parlamentari," prevede proiectul

"Institutul organizeaza cursuri de perfectionare pentru alesii locali si nationali dar si pentru cei care doresc, in viitorul apropiat, sa ocupe o pozitie parlamentara (senator sau deputat) sau o functie public parlamentara (de executie sau de conducere)" se arata in initiativa.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR


Care sunt etapele obligatorii pe care le urmati atunci cand faceti angajari Aflati informatii esentiale in lucrarea Procedura completa la angajare Caiet de lucru pentru angajatori si manageri de HR Include procedura completa la angajare si regulile referitoare la protectia datelor cu caracter personal Relatiile de munca intre angajator si...

Oferta Speciala
valabila 48h

 

Citeste si:

 

Mai mult, "pentru desfasurarea de cursuri postuniversitare, Institutul se asociaza cu insitutii similare aflate in subordinea Parlamentului European, precum si cu cele aflate in coordonarea parlamentelor nationale din tarile membre ale UE, dar se poate asocia si cu institutii de invatamant superior su cu institutii de profil din tara, acreditate in acest scop, organizand cursuri de specializare si de perfectionare. Pentru realizarea acestor cursuri se vor incheia partenerite cu beneficiarii interesati dar si cu forurile de conducere ale Parlamentului Romaniei."

Rapoartele stiintifice trimestriale ale Institutului vor cuprinde si propunerile de perfectionare a legislatiei, proiecte de acte normative cu impact asupra reformei institutionale a statului si de armonizare a procedurilor si activitatii parlamentare cu legislatia Uniunii Europene, mai prevede proiectul.

De asemenea, proiectul prevede ca Institutul sa editeze "Revista de parlamentarism", mediatizata la nivelul aparatului de specialitate al celor doua camere ale Parlamentului, precum si la nivelul senatorilor si deputatilor. 

 

Citeste si:

 

Cheltuielile curente si de capital ale Institutului se finanteaza din venituri proprii si din subventii de la bugetul de stat. Subventiile de la bugetul de stat vor fi acordate incepand cu data de 1 ianuarie 2019. 

Potrivit proiectului, sediul ar urma sa fie Palatul Parlamentului, avand in vedere ca adresa acestuia este Calea 13 septembrie nr. 1-3, aceasta fiind adresa Senatului. "In vederea realizarii scopului si atributiilor stabilite prin prezenta lege, imobilul proprietate publica a statutului, Corp B3 din zona Senatului Romaniei, se transmite din administrarea Camerei Deputatilor si Senatului Romaniei in administrarea Institutului.

Conducerea Institutului se asigura de adunarea generala, consiliul stiintific + secretarul general, vicepresedinti si presedinte. 

Salarizarea personalului aparatului de lucru al Institutului, care are calitatea de functionar public, se face potrivit dispozitiilor Legii nr. 7/2006 privind Statutul Functionarului Public Parlamentar. Personalul contractual din cadrul Institutului este salarizat potrivit Legii Salarizarii Unitare.

 

S-ar putea sa te intereseze si: Noi obligatii si sanctiuni pentru mediul de afaceri in domeniul protectiei datelor cu caracter personal

de

Data aparitiei: 27 Aprilie 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Parlamentarii, inapoi la scoala":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Contestatie la executare, am nevoie urgent de raspuns

Intrebare: Buna ziua, Am primit o comunicare ( nu personal ) am gasit plicul la peste o luna, in care un BEJ, a obtinut un titu executoriu, impotriva unui prieten, care prin procura notariala in reprezint, insa comunicarea nu sa fact la adresa unde locuiesc eu si este trecuta in procura , sa facut la adresa din CI.I a cunostintei. BEJ trebuia informat de catre banca ca exista aceasta procura notariala ? Si actele trebuia sa ajunga la adresa mea si nu a cunostintei , pentru a fi informat si a putea depune contestatie in anulare la executare? Mai mult BEJ a trimis o firma care sa evalueze imobilul, si in adresa scrie ca nu ne putem opune intrari in imobil Intre timp am depus contestatia la executare ( in ziua in care am luat cunostinta, respectiv ieri, iar evaluatorul vrea sa intre azi in imobil), iar pe rolul instanteleo se mai gasesc inca 2 contestati la executarea ( depuse de mineca reprezentat) pe rolul instantelor de judecata si o plangere penala impotriva banci, in care sa dispus inceperea cercetarilor in baza ar. Mai mult proprietarii nu sunt in tara de cativa ani , nu am cheie la imobil, si nu se poate intra, cum pot impiedica intrarea in imobil Am nevoie de raspuns urgent, azi au solicitat sa intre in imobil la ora 10, lasand o instiintare la imobil. Este legal sa intre in imobil fara acordul proprietarului? Au dreptul cei da la BEJ sa face aceste lucruri tinand cont ca pe rolul instantelor se gasesc 3 contestati la executare?

Raspuns: Si daca imobilul se vinde,iar instanta dupa vanzare admite cererea si suspenda executarea, ce se va ... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016