Un deputat ALDE vrea ca parlamentarii sa aiba un institut specializat pe proceduri parlamentare si parlamentarism, astfel incat cei care au ajuns in aceste functii sau doresc sa ajunga pot invata tot ce tine de lumea Legislativului inante de a intra pe functie sau in timp ce isi exercita prerogativele mandatului.
Deputatul ALDE a depus un proiect de lege de infiintare al unui Institut de Politici Parlamentare, Parlamentarism si Proceduri Legislative, sub coordonarea Parlamentului, unde senatorii, deputatii si alesii locali, dar si cei care doresc sa ajunga in aceste functii sa urmeze cursuri de perfectionare.
"Conform unor barometre, circa 15% dintre romani cunosc modul cum functioneaza Parlamentul Romaniei si doar 20% dintre cei care doresc sa devina demnitari ai Legislativului au anumite informatii despre procedurile parlamentare si modul de organizare al Senatului sau Camerei Deputatilor", spune deputatul ALDE in expunerea de motive, pe care o incheie astfel: "Orice alt argument pentru sustinerea acestui proiect parlamentar nu isi are rostul. Maturitatea decizionala a colegilor senatori si deputati este suficienta".
Citeste si:
"Se infiinteaza Institutul de Politici Parlamentare, Parlamentarism si Proceduri Legislativ, for national stiintitiic, cu personalitate juridica, de drept public, sub coordonarea Parlamentului Romaniei prin cele doua Birouri Permanente ale Senatului si Camerei Deputatilor. Institutul reuneste personalitati reprezentantive din domeniul dreptului constitutional si public, ale stiintelor politico-administrative, sociologie politica, management public, de inalta competenta profesionala, cu experienta in activitatea de cercetare stiintifica ori in structurile de specialitate ale celor doua Camere ale Parlamentului sau care ocupa functii in administratia publica centrala sau in autoritatea judecatoreasca, precum si functionari publici parlamentari," prevede proiectul.
"Institutul organizeaza cursuri de perfectionare pentru alesii locali si nationali dar si pentru cei care doresc, in viitorul apropiat, sa ocupe o pozitie parlamentara (senator sau deputat) sau o functie public parlamentara (de executie sau de conducere)" se arata in initiativa.
Citeste si:
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Modele de texte pentru nota 10 la Evaluarea Nationala clasa a VIII-a
Compuneri perfecte pentru clasele III-IV
Teste rezolvate de matematica pentru clasele V-VIII
Mai mult, "pentru desfasurarea de cursuri postuniversitare, Institutul se asociaza cu insitutii similare aflate in subordinea Parlamentului European, precum si cu cele aflate in coordonarea parlamentelor nationale din tarile membre ale UE, dar se poate asocia si cu institutii de invatamant superior su cu institutii de profil din tara, acreditate in acest scop, organizand cursuri de specializare si de perfectionare. Pentru realizarea acestor cursuri se vor incheia partenerite cu beneficiarii interesati dar si cu forurile de conducere ale Parlamentului Romaniei."
Rapoartele stiintifice trimestriale ale Institutului vor cuprinde si propunerile de perfectionare a legislatiei, proiecte de acte normative cu impact asupra reformei institutionale a statului si de armonizare a procedurilor si activitatii parlamentare cu legislatia Uniunii Europene, mai prevede proiectul.
De asemenea, proiectul prevede ca Institutul sa editeze "Revista de parlamentarism", mediatizata la nivelul aparatului de specialitate al celor doua camere ale Parlamentului, precum si la nivelul senatorilor si deputatilor.
Citeste si:
Cheltuielile curente si de capital ale Institutului se finanteaza din venituri proprii si din subventii de la bugetul de stat. Subventiile de la bugetul de stat vor fi acordate incepand cu data de 1 ianuarie 2019.
Potrivit proiectului, sediul ar urma sa fie Palatul Parlamentului, avand in vedere ca adresa acestuia este Calea 13 septembrie nr. 1-3, aceasta fiind adresa Senatului. "In vederea realizarii scopului si atributiilor stabilite prin prezenta lege, imobilul proprietate publica a statutului, Corp B3 din zona Senatului Romaniei, se transmite din administrarea Camerei Deputatilor si Senatului Romaniei in administrarea Institutului.
Conducerea Institutului se asigura de adunarea generala, consiliul stiintific + secretarul general, vicepresedinti si presedinte.
Salarizarea personalului aparatului de lucru al Institutului, care are calitatea de functionar public, se face potrivit dispozitiilor Legii nr. 7/2006 privind Statutul Functionarului Public Parlamentar. Personalul contractual din cadrul Institutului este salarizat potrivit Legii Salarizarii Unitare.
S-ar putea sa te intereseze si: Noi obligatii si sanctiuni pentru mediul de afaceri in domeniul protectiei datelor cu caracter personal
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri