Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2020 

Institutiile statului, fortate sa construiasca statii de incarcare pentru masini

Codul rutier se schimba! De data aceasta, avem noi obligatii pentru institutiile statului. Parlamentarii vor ca masinile electrice sa aiba locuri cate mai multe de incarcare, asadar introduc noi obligatii. Important este, insa, faptul ca incarcarea va fi complet gratuita!

"Preocuparile din ce in ce mai ridicate ale statelor cu privire la schimbarile climatice si imbolnavirea populatiei - in conditiile in care, pe de o parte, activitatea de transport genereaza un sfert din emisiile de gaze cu efect de sera iar transportul rutier in mediul urban genereaza 40% din emisiile generate de transportul rutier si, pe de alta parte, 9 din 10 cetafeni europeni sunt expusi la emisiile de particule nocive si zgomote asociate transportului care depasesc limitele acceptabile - au determinat trecerea la noi sisteme de propulsie pentru vehicule.

Astfel, s-a ajuns la concluzia ca introducerea vehiculelor electrice, prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera, a poluarii aerului si a poluarii fonice va incetini schimbarile climatice si va imbunatati starea de sanatate a populatiei; in plus, in conditiile utilizarii surselor de energie regenerabile si cu continut redus de carbon, va creste siguranta alimentarii cu energie", spun semnatarii proiectului de lege.

Acestia arata ca in tara noastra exista masuri de stimulare a inlocuirii parcului auto national cu masini cu motoare mai mici, mai curate si mai eficiente. In plus, exista sprijin financiar si pentru achizitionarea de masini hibrid, plug-in hybrid si complet electrice.

"Cu toate acestea, constatam ca, in prezent, numarul statiilor de reincarcare pentru vehiculele electrice si electrice hibrid plug-in este insuficient, impactul programelor de finantare fiind aproape inexistent, cu 4 proiecte finalizate si 4 proiecte in derulare.

Ori, este evident, consumatorii nu vor cumpara vehicule electrice si electrice hibrid plug-in daca nu sunt disponibile statii de reincarcare, acestea oferind nu numai un suport fizic ci si un suport psihologic, prin rezolvarea problemei autonomiei", mai sustin parlamentarii.

Acestia continua prin sublinierea faptului ca statul "trebuie sa intervina prin putere exemplului si sa se implice direct in dezvoltarea infrastructurii de alimentare verde".

In acest sens, se propune ca in termen de un an de la data publicarii acestei legi in Monitorul Oficial:

  • urmatoarele institutii:
    • Parlamentul Romaniei;
    • Administratia Prezidentiala;
    • Guvernul;
    • autoritatiie aflate sub control parlamentar, cu exceptia celor din domeniul sigurantei nationale;
    • ministerele si alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, precum si serviciile publice descentralizate ale acestora, cu exceptia celor din domeniul apararii si ordinii publice;
    • institutiile prefectului;
    • consiliile locale, cu exceptia celor din comune;
    • consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti.
  • trebuie sa: 
    • instaleze minimum o statie de reincarcare a vehiculelor electrice si plug-in hybrid;
    • sa asigure un mimin de locuri de parcare cel putin egal cu numarul statiile de reincarcare destinate doar masinilor electrice si plug-in hibrid;
    • sa asigure accesul publicului la statiile de reincarcare in mod nediscriminatoriu;
    • sa asigure functionarea non-stop a statiilor de reincarcare;
    • sa asigure utilizarea gratuita a statiilor de reincarcare.

 

Daca legea nu va fi respectata de institutiile de mai sus, se vor aplica sanctiuni! Conform proiectului de lege, vor putea fi aplicate de la 21 la 100 de puncte amenda in situatia in care nu vor fi implementate masurile in termenul specificat in act. Vezi AICI cat e punctul amenda in 2020.

Ca informatiile de mai sus sa fie aplicabile, se modifica actualul Cod rutier dupa cum urmeaza:

  • la art. 130 prin introducerea unui nou articol, art. 130^1;
  • la art. 105, dupa pct. 30 se introduce un nou punct, pct. 31.

 

Trebuie, totusi, mentionat faptul ca propunerea legislativa vine in intampinarea Directivei 2010/31/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 19 mai 2010 privind performanta energetica a cladirilor, in ceea ce priveste obligatia statelor membre de a asigura instalarea punctelor de reincarcare in parcarile cladirilor nerezidendale.

Pentru sustinerea acestei initiative au semnat: Badulescu Dorin-Valeriu - senator Independent; Lungu Vasile-Cristian - senator PMP; Bichinet Corneliu - deputat PMP; Bozianu Nicoleta-Catalina - deputat PMP; Codreanu Constantin - deputat PMP; Cristache Catalin - deputat PMP; Mocanu Adrian - deputat ALDE; Moise Costin-Sebastian - deputat PMP; Pascan Emil-Marius - deputat PMP; Samartinean Cornel-Mircea - deputat PMP; Teaca Alexandru - deputat PMP; Todoran Adrian-Mihaita - deputat PMP.

Senatul a fost prima camera sesizata cu privire la acest B94/2020, asadar deputatii vor avea votul final.

Procedura de urgenta nu a fost solicitata.

Guvernul nu a oferit inca un punct de vedere.

Atentie! Aceasta propunere nu se aplica inca. Pentru a intra in vigoare sunt necesare voturile senatorilor, al deputatilor, promulgarea presedintelui Romaniei si publicarea in Monitorul Oficial!

Aceasta informatie a fost publicata anterior in PortalInstitutiiPublice.ro, locul unde gasesti toate informatiile necesare pentru administratia publica. Incearca-l GRATUIT dand click AICI!

de Florin Amariei

Data aparitiei: 05 Martie 2020
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Institutiile statului, fortate sa construiasca statii de incarcare pentru masini":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2020 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016