Declararea si plata impozitului pe veniturile din salarii in cazul sediilor secundare inregistrate fiscal
Contribuabilii care au sedii secundare inregistrate fiscal au obligatia de a declara, in numele sediilor secundare, impozitul pe venitul din salarii datorat, potrivit legii, de acestea. Declararea impozitului pe venitul din salarii datorat se face potrivit prevederilor H.G. nr. 1397/2010 privind modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate”.
Impozitul pe venitul din salarii datorat de sediile secundare se vireaza in contul 20.47.01.01 <<Venituri ale bugetului de stat - sume incasate pentru bugetul de stat in contul unic, in curs de distribuire>>, deschis pe codul de identificare fiscala al sediilor secundare la unitatea Trezoreriei Statului la care este arondat contribuabilul care le-a infiintat.
ATENTIE : Obligatiile fiscale reprezentand impozitul pe venitul din salarii datorate si neachitate la data de 1 iulie 2011, atat de sediul principal, cat si de sediile secundare, vor fi achitate in contul unic 20.47.01.01 <<Venituri ale bugetului de stat - sume incasate pentru bugetul de stat in contul unic, in curs de distribuire>>, deschis pe codul de identificare fiscala a contribuabilului care a infiintat sediile secundare, la unitatea Trezoreriei Statului la care acesta este arondat.
Competenta in cazul sediilor secundare
- inregistrare fiscala :
Competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal in a carui raza teritoriala se afla situate acestea.
Competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, infiintate de contribuabilii mijlocii, potrivit legii, revine administratiei finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiei generale a finantelor publice judeteana in a carei raza teritoriala acestea isi desfasoara activitatea.
Competenta pentru inregistrarea fiscala a sediilor secundare ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, infiintate de marii contribuabili, potrivit legii, revine administratiei finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiei generale a finantelor publice judeteana in a carei raza teritoriala acestea isi desfasoara activitatea.
- administrarea impozitului pe venitul din salarii :
Competenta pentru administrarea impozitului pe venitul din salarii datorat de sediile secundare inregistrate fiscal ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor, potrivit legii, revine organului fiscal competent pentru administrarea obligatiilor datorate de contribuabilul care le-a infiintat.
Temei legal :
* O.G. nr. 92/2003 republicata, privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare
* Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1314/ 2007 pentru aprobarea Metodologiei de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale inregistrate de catre acestia, cu modificarile si completarile ulterioare
* Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2730/2010 privind organizarea activitatii de administrare a marilor contribuabili, cu modificarile si completarile ulterioare
* Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2731/2010 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii la administratiile finantelor publice pentru contribuabilii mijlocii din cadrul directiilor generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, cu modificarile si completarile ulterioare
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: In ceea ce priveste obligativitatea legala de a remunera 1 salariat cu salariul minim brut pe tara maxim 24 luni, urmand ca suscesiv sa intervina obligatoriu o majorarea salariala, avem un dubiu. Daca salariatul a fost remunerat timp de 12 luni perioada 01.2022-12.2022 cu salariul minim pe economie, ulterior salariul de baza a fost majorat peste minimul pe economie, iar de la 01.07.2024 are, din nou, salariul contractual egal cu minimul brut garantat in plata, cum calculam cele 24 luni? Insumam...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Societate cu domeniu de activitate in constructii acorda salariatiilor indemnizatie de mobilitate de 50 lei/zi, cand durata deplasarii este mai mare de 12 ore si santierul se afla la o distanta mai mare de 5 km. Indemnizatia este specificata in CIM si declarata lunar in D112 ca si venit neimpozabil deoarece se incadreaza in limitele specificate la art.76 alin 4,1 din Codul fiscal. In Revisal s-a inregistrat o suma fixa de 1000 lei, ceea ce nu este corect in cazul in care numarul zilelor in care...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa imi spuneti daca urmatoarele venituri se declara in declaratia 112 in luna in care se plateste catre salariat sau in luna in care trebuie acordate si pe ce rand se declara fiecare: 1. Prestatii de mobilitate / clauza de mobilitate 2. Diurna externa si interna 3. Educatie timpurie 4. Cadou Craciun, Paste, 1 iunie si alte sarbatori.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<