Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Norme privind finantarea cu dobanda subventionala, proiecte prioritare, taxa auto

================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 053/21.01.2011

================================================

*** HOTARAREA  COMITETULUI  INTERMINISTERIAL DE FINANTARI, GARANTII SI ASIGURARI Nr. 167/2010 pentru aprobarea Normei privind finantarea cu dobanda subventionata a operatorilor economici (NI-FIN-06-V/0)

Firme interesate
Societatile comerciale care primesc credite in lei

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, Directorul Economic, consilier juridic, specialisti financiari din Administratia publica centrala, contabili, functionari bancari

Index
Un operator economic este eligibil pentru a beneficia de finantare si de ajutor de stat in cadrul prezentei scheme daca, la data depunerii cererii de finantare, indeplineste cumulativ urmatoarele criterii:

a) nu se afla in dificultate financiara, in conformitate cu prevederile Liniilor directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea firmelor in dificultate;
b) nu s-a instituit procedura insolventei, prevazuta de legislatia in vigoare;
c) prezinta garantii colaterale pentru garantarea creditului solicitat, conform reglementarilor interne ale EximBank, excluzand garantii ale statului. Pentru garantarea microcreditului pentru IMM si a creditului pentru femei antreprenor se solicita numai garantia personala a cel putin unuia dintre actionari/asociati/administratori, materializata prin avalizarea de catre actionari/asociati/administratori a unui bilet la ordin emis de imprumutat;
d) contribuie din surse proprii la finantarea proiectului de investitii cu cel putin 20% din costul total al acestuia. Acest criteriu se aplica doar operatorilor economici care solicita credite de investitii;
e) nu figureaza cu sume restante in baza de date a Centralei Riscurilor Bancare (C.R.B;
f) nu figureaza cu incidente majore cu cecuri si bilete la ordin in ultimele 12 luni in baza de date a Centralei Incidentelor de Plati (C.I.P.);
g) nu inregistreaza datorii restante catre bugetul general consolidat al statului, al caror mod de plata nu a fost reglementat conform prevederilor legale in vigoare;
h) in cazul in care a fost emisa o decizie de recuperare a unui ajutor de stat impotriva sa, aceasta a fost deja executata, creanta fiind integral recuperata;
i) nu se afla in litigiu, in calitate de parat, cu Ministerul Finantelor Publice, inclusiv cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului si cu EximBank;
j) suma ajutoarelor de minimis de care a beneficiat intr-o perioada de 3 ani fiscali (2 ani fiscali anteriori plus anul curent), inclusiv ajutorul de minimis solicitat conform prezentei scheme, nu depaseste echivalentul in lei a 200.000 euro (100.000 euro pentru transport rutier);
k) pentru a beneficia de creditul pentru femei antreprenor, IMM va indeplini si unul dintre urmatoarele criterii:

- peste 50% din actiuni/parti sociale si drepturile de vot corespunzatoare sunt detinute de femei; sau
- femeia actionar/asociat are si calitatea de administrator al IMM;

l) pentru a beneficia de microcreditul pentru IMM si de creditul pentru femei antreprenor, operatorul economic trebuie sa se incadreze in categoria de performanta financiara A sau B determinata in baza ultimelor doua situatii financiare depuse la administratia financiara.

Sunt eligibili pentru a fi selectati in cadrul prezentei scheme operatorii economici care activeaza in toate sectoarele economice, cu exceptia operatorilor economici care solicita finantari in lei pentru proiecte din sectorul/domeniul:


a) pescuitului si acvaculturii, acoperite de Regulamentul (CE) nr. 104/2000 al Consiliului din 17 decembrie 1999 privind organizarea comuna a pietelor in sectorul produselor pescaresti si de acvacultura;

b) productiei primare a produselor agricole enumerate in anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeana;
c) procesarii si marketingului produselor agricole listate in anexa nr. 1 la Tratatul instituind Comunitatea Europeana, in urmatoarele cazuri:

- cand cuantumul ajutorului este stabilit pe baza pretului sau a cantitatii produselor de acest tip cumparate de la producatorii primari sau puse pe piata de operatorii economici respectivi;

- cand ajutorul este conditionat de a fi partial sau integral cedat producatorilor primari (fermieri);

d) carbonifer, asa cum este definit in Regulamentul (CE) nr. 1.407/2002 al Consiliului din 23 iulie 2002 privind ajutorul de stat pentru industria carbunelui;

e) activitatilor legate de exportul catre state terte sau state membre ale Uniunii Europene, respectiv legate direct de cantitatile exportate, de organizarea si functionarea retelei de distributie sau de alte cheltuieli curente legate de activitatea de export;
f) activitatilor care favorizeaza utilizarea produselor nationale in detrimentul celor din import;
g) productiei de armament;
h) jocurilor de noroc;
i) comertului cu ridicata si cu amanuntul;
j) productiei produselor din alcool si tutun;
k) tranzactiilor imobiliare;
l) achizitiei de mijloace de transport utilizate pentru transport rutier de marfa pentru terti;
m) achizitiei de mijloace de transport de persoane, cu o capacitate de pana la 8 locuri;
n) servicii de contabilitate, consultanta, alte activitati similare, daca finantarea este destinata construirii/achizitionarii/ amenajarii/renovarii de imobile cu destinatie de sedii sociale/puncte de lucru;
o) activitatilor de posta si de curierat;
p) publicitate si activitati de studiere a pietei;
q) activitatilor de inchiriere si leasing;
r) activitatilor de investigare si protectie.

In cadrul schemei se acorda sprijin financiar sub forma subventiei de dobanda la toate tipurile de credit mentionate la art. 8 si a subventiei de garantie pentru microcreditele pentru IMM, creditul pentru femei antreprenor si creditul de investitii flexibil pentru IMM.


Subventia de dobanda se acorda pentru urmatoarele tipuri de credite:


a) credit de dezvoltare pentru IMM - pentru finantarea proiectelor de investitii (incluzand o componenta de finantare pentru capital de lucru de maximum 40% din valoarea creditului):


- suma creditului: maximum 1.500.000 euro, in echivalent lei;

- perioada creditului: maximum 10 ani;

b) credit pentru capital de lucru - pentru finantarea activitatii curente a IMM, cu exceptia platii taxelor si impozitelor datorate bugetului de stat:


- suma creditului: maximum 300.000 euro, in echivalent lei;

- perioada creditului: maximum un an;

c) microcredit pentru IMM - pentru proiecte de investitii si/sau activitate curenta:


- suma creditului: minimum 10.000 euro, in echivalent lei, maximum 35.000 euro, in echivalent lei;

- perioada de creditare: maximum un an pentru activitatea curenta/maximum 5 ani pentru proiecte de investitii;
d) credit pentru domenii prioritare - destinat operatorilor economici pentru finantarea proiectelor din domeniile prioritare de dezvoltare stabilite prin Legea nr. 96/2000, republicata:
- suma creditului: maximum 1.500.000 euro, in echivalent lei;
- perioada de creditare: maximum 10 ani, in functie de natura si de durata proiectului care face obiectul finantarii;
e) credit pentru femei antreprenor - pentru finantarea proiectelor de investitii (incluzand o componenta de finantare pentru capital de lucru de maximum 40% din valoarea creditului) si finantarea activitatii curente a IMM, cu destinatie bine determinata (plata furnizorilor de materii prime si servicii, plata salariilor etc.):
- suma creditului: maximum 100.000 euro, in echivalent lei;
- perioada creditului: maximum 5 ani pentru credit de investitii/un an pentru activitatea curenta;
f) credit de investitii flexibil pentru IMM - pentru finantarea proiectelor de investitii (incluzand o componenta de finantare pentru capital de lucru de maximum 40% din valoarea creditului);
- suma creditului: maximum 1.000.000 euro, in echivalent lei;
- perioada creditului: maximum 10 ani.
Gradul de acoperire cu garantii colaterale a creditelor cu dobanda subventionata este:
- pentru creditele enumerate la alin. (1) lit. a), b) si d): minimum 100%;
- pentru microcreditul pentru IMM si creditul pentru femei antreprenor: minimum 20%;
- pentru creditul de investitii flexibil pentru IMM: minimum 50%.
Ajutorul de minimis nu va fi cumulat cu niciun alt ajutor de stat acordat pentru aceleasi costuri eligibile (legate de acelasi proiect de investitii), in cazul in care un asemenea cumul ar duce la depasirea intensitatii maxime admise prevazute in legislatia specifica aplicabila, dupa caz.
Ajutorul de minimis va fi acordat numai dupa ce EximBank a verificat respectarea regulii cumulului, pe baza declaratiei pe propria raspundere a operatorului economic.
In cazul in care valoarea totala a ajutorului acordat unui operator economic depaseste plafoanele ajutorului de minimis, acest ajutor nu poate fi acordat nici chiar pentru o fractie ce nu depaseste aceste plafoane.

*** HOTARAREA COMITETULUI INTERMINISTERIAL DE FINANTARI, GARANTII SI ASIGURARI Nr. 168 din 23/2010 privind aprobarea Normei pentru finantarea proiectelor prioritare, in numele si in contul statului (NI-FIN-07-III/0)

Firme interesate
Societatile comerciale care benefciaza de instrumente structurale si de coeziune

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, Directorul Economic, consilier jurdic, functionari bancari,specialisti financiari din Administratia publica centrala


Index
Banca de Export-Import a Romaniei EXIMBANK - S.A., denumita in continuare EximBank, acorda operatorilor economici finantari in lei destinate sustinerii proiectelor prioritare, inclusiv a celor care beneficiaza de finantare din instrumente structurale si de coeziune.
Finantarile pentru proiecte prioritare vor sustine cu precadere proiectele din sectoarele de activitate productiva si servicii, cu valoare adaugata mare si impact asupra cresterii competitivitatii, precum si activitatea de export.
Pentru finantarea acordata conform prezentei norme, EximBank actioneaza in numele si in contul statului, ca administrator al fondurilor statului. Sursa de finantare a acestor operatiuni este, potrivit art. 10 lit. c) din Legea nr. 96/2000 privind organizarea si functionarea Bancii de Export-Import a Romaniei EXIMBANK - S.A., republicata, "fondul destinat stimularii operatiunilor de comert exterior, precum si pentru finantarea, cofinantarea si refinantarea activitatilor de dezvoltare a infrastructurii, a utilitatilor de interes public, dezvoltare regionala, sustinere a activitatii de cercetare-dezvoltare, protectia mediului inconjurator, ocupare si formare a personalului, sustinere si dezvoltare a intreprinderilor mici si mijlocii si a tranzactiilor internationale".
Fondul prevazut la alin. (1) va putea fi angajat in limita maxima de expunere stabilita de Comitetul Interministerial de Finantari, Garantii si Asigurari, denumit in continuare C.I.F.G.A.
Prezenta norma este elaborata cu respectarea conditiilor care exclud existenta ajutorului de stat, respectiv:
a) operatorul economic nu se afla in dificultate financiara, in conformitate cu prevederile Liniilor directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea intreprinderilor in dificultate;
b) operatorul economic este, in principiu, capabil sa obtina un credit in conditii de piata de pe piete financiare, fara interventia statului;
c) acordarea finantarii se realizeaza pe baza evaluarii riscurilor generate de operatiune, astfel incat comisioanele platite de operatorul economic sa asigure autofinantarea schemei de finantare;
d) comisioanele platite de operatorul economic acopera atat riscurile obisnuite asociate cu acordarea finantarii, cat si costurile administrative si permit obtinerea unui randament normal al capitalului initial;
e) schema de acordare a finantarilor pentru proiecte prioritare va fi analizata cel putin o data pe an.
In cazul proiectelor de investitii, finantarea pentru proiecte prioritare se acorda in completarea surselor de finantare proprii sau atrase ale operatorului economic.
Un operator economic este eligibil pentru a beneficia de finantare pentru proiecte prioritare daca la data depunerii cererii de finantare indeplineste cumulativ urmatoarele criterii:
a) nu se afla in dificultate financiara, in conformitate cu prevederile Liniilor directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea intreprinderilor in dificultate;
b) nu figureaza cu sume restante in baza de date a Centralei Riscurilor Bancare;
c) nu figureaza cu incidente majore cu cecuri si bilete la ordin in ultimele 12 luni in baza de date a Centralei Incidentelor de Plati;
d) nu inregistreaza datorii restante catre bugetul general consolidat al statului, al caror mod de plata nu a fost reglementat conform legislatiei in vigoare;
e) nu s-a instituit procedura judiciara a insolventei, conform legislatiei in vigoare;
f) nu se afla in litigiu, in calitate de parat, cu Ministerul Finantelor Publice, inclusiv cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului si cu EximBank;
g) in cazul proiectelor de investitii, contribuie din surse proprii la finantarea proiectului cu cel putin 20% din costul total al acestuia.

Sunt excluse de la finantare:

a) activitatile definite ca fiind ilegale sau daunatoare mediului ecologic, conform legislatiei in vigoare;

b) activitati de natura jocurilor de noroc;
c) activitati de productie, comert si servicii in domeniul armamentului;
d) productia si comertul produselor din alcool si tutun;
e) investitii in titluri de valoare;
f) investitii financiare (fonduri de investitii, fonduri mutuale de ajutor reciproc etc.);
g) tranzactii imobiliare (cumpararea/construirea de imobile in scopul vanzarii/inchirierii);
h) exporturile de marfuri cuprinse in lista marfurilor de export care nu pot beneficia de instrumentele de sustinere a comertului exterior derulate prin EximBank, stabilita periodic prin hotarare a Guvernului si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, in conditiile legii.

Sunt eligibile pentru finantare urmatoarele cheltuieli:


a) cheltuieli de investitii, constand in:


- achizitia de echipamente si lucrari de constructii-montaj aferente acestora (noi capacitati de productie, precum si dezvoltarea, modernizarea si/sau retehnologizarea celor existente etc.);

- terenuri si constructii (achizitia si construirea de cladiri, unitati de productie/servicii, dezvoltarea si modernizarea constructiilor existente, achizitia de terenuri in scopul realizarii proiectului de investitii etc.);
- imobilizari necorporale (licente, brevete, programe informatice, documentatii etc.);
- cheltuieli diverse legate de implementarea proiectului de investitii, de maximum 30% din valoarea finantarii;

b) cheltuieli aferente activitatii de export.


Operatorii economici vor depune la EximBank:


a) cererea de finantare;

b) documente privind situatia juridica, financiara si comerciala;
c) documente aferente proiectului de finantat;
d) documente aferente garantiilor propuse;
e) declaratia pe propria raspundere a operatorului economic privind faptul ca la data solicitarii nu se afla in litigiu, in calitate de parat, cu Ministerul Finantelor Publice, inclusiv cu Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului si cu EximBank;
f) alte documente solicitate de EximBank, in functie de specificul finantarii.

Operatorii economici care solicita finantare au obligatia deschiderii unui cont curent la EximBank.


La cererea operatorului economic, pe baza analizei situatiei economico-financiare a acestuia, EximBank poate emite o scrisoare de intentie/confort.

EximBank va analiza, potrivit reglementarilor proprii, solicitarea de finantare pe urmatoarele coordonate:

a) situatia economico-financiara a operatorului economic;

b) proiectul (studiul de fezabilitate, planul de afaceri, contractele de export, dupa caz);
c) garantiile propuse;
d) riscurile asociate;
e) alte elemente relevante pentru acordarea finantarii.

EximBank are dreptul sa solicite operatorului economic informatii suplimentare in situatia in care elementele cuprinse in cererea de finantare si in documentatia furnizata nu sunt suficiente pentru evaluarea riscurilor si pentru stabilirea conditiilor specifice ale operatiunii de finantare.


Acordarea finantarii se realizeaza pe baza aprobarii C.I.F.G.A.

EximBank monitorizeaza finantarile, prin actiuni si operatiuni specifice, pe intreaga perioada de acordare a acestora.

*** HOTARAREA COMITETULUI INTERMINISTERIAL DE FINANTARI, GARANTII SI ASIGURARI Nr. 169/2010 pentru modificarea Normei "Garantii EximBank in numele si in contul statului (NI-GAR-10-I/0)"

Firme interesate
Societatile comerciale care benefciaza de instrumente structurale si de coeziune

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, Directorul Economic, consilier jurdic, functionari bancari,specialisti financiari din Administratia publica centrala

Index
Pentru acordarea garantiei, solicitantul trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele criterii de eligibilitate, la data inregistrarii cererii de garantare, insotita de documentatia completa, in registrul unic de garantii in numele si in contul statului:

a) nu se afla in dificultate financiara in conformitate cu prevederile Liniilor directoare privind ajutorul de stat pentru salvarea si restructurarea firmelor in dificultate;

b) nu figureaza cu sume restante in baza de date a Centralei Riscurilor Bancare (C.R.B.).

Pentru solicitarile depuse la EximBank pana la data de 31 decembrie 2011, in cazul in care la data depunerii cererii de garantare criteriul nu este indeplinit, se poate accepta indeplinirea acestuia pana cel tarziu la data intrarii in vigoare a scrisorii de garantie. In aceasta situatie, solicitantul va prezenta o declaratie pe propria raspundere referitoare la achitarea restantelor din C.R.B., iar aprobarea va contine conditii specifice privind intrarea in vigoare a scrisorii de garantie;


Pentru solicitarile depuse la EximBank pana la data de 31 decembrie 2010, in cazul in care la data depunerii cererii de garantare criteriul nu este indeplinit, se poate accepta indeplinirea acestuia pana cel tarziu la data intrarii in vigoare a scrisorii de garantie. In aceasta situatie, solicitantul va prezenta o declaratie pe propria raspundere referitoare la achitarea restantelor din C.R.B., iar aprobarea va contine conditii specifice privind intrarea in vigoare a scrisorii de garantie;


c) nu figureaza cu incidente majore cu cecuri si bilete la ordin in ultimele 12 luni in baza de date a Centralei Incidentelor de Plati;

d) nu inregistreaza datorii restante catre bugetul general consolidat al statului al caror mod de plata nu a fost reglementat conform prevederilor legale in vigoare.

Pentru solicitarile depuse la EximBank pana la data de 31 decembrie 2011, in cazul in care la data depunerii cererii de garantare criteriul nu este indeplinit, se poate accepta indeplinirea acestuia pana cel tarziu la data intrarii in vigoare a scrisorii de garantie. In aceasta situatie, solicitantul va prezenta o declaratie pe propria raspundere referitoare la achitarea datoriilor la buget, iar aprobarea va contine conditii specifice privind intrarea in vigoare a scrisorii de garantie;

e) nu s-a instituit procedura judiciara a insolventei, conform legislatiei in vigoare;
f) prezinta beneficiarului garantiei garantii colaterale pentru cel putin 20% din valoarea creditului;
g) nu se afla in litigiu, in calitate de parat, cu Ministerul Finantelor Publice, inclusiv Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului si cu EximBank.

Solicitantul depune la EximBank cererea de garantare, completata impreuna cu beneficiarul garantiei, insotita de documentele necesare analizei solicitarii.

EximBank analizeaza solicitarea de garantare, potrivit reglementarilor proprii, pe urmatoarele coordonate:


a) situatia economico-financiara a solicitantului;

b) prevederile contractului de credit/proiectului contractului de credit/ofertei de creditare/scrisorii de garantie bancara, dupa caz;
c) descrierea proiectului (studiului de fezabilitate, planului de afaceri etc.) care constituie obiect al garantiei solicitate, dupa caz;
d) riscurile asociate;
e) alte elemente relevante pentru acordarea garantiei.

EximBank are dreptul sa solicite informatii suplimentare in situatia in care elementele cuprinse in cererea de garantare si in documentatia furnizata nu sunt suficiente pentru evaluarea riscurilor sau pentru stabilirea conditiilor specifice ale operatiunii de garantare.

In functie de caracteristicile fiecarei solicitari de garantare si in urma analizei riscurilor asociate tranzactiei, EximBank stabileste conditiile de acordare a garantiei referitoare la obiect, valoare, procent garantat, perioada de valabilitate, comisioane, alte conditii specifice de garantare.

La cererea solicitantului, pe baza analizei situatiei economico-financiare a acestuia, EximBank poate emite o scrisoare de intentie.


Acordarea garantiei se realizeaza pe baza aprobarii C.I.F.G.A.

EximBank monitorizeaza garantiile emise, prin actiuni si operatiuni specifice, pe intreaga perioada de valabilitate a acestora.

Beneficiarul garantiei este indreptatit la executarea garantiei numai daca s-a produs riscul de credit. Cererea de executare trebuie transmisa EximBank in cadrul perioadei de valabilitate a garantiei.


Beneficiarul garantiei are dreptul la plata valorii de executare a garantiei, in termenii si conditiile prevazute in conventia de impartire a riscului si in scrisoarea de garantie.


Dupa executarea garantiei, EximBank va lua toate masurile necesare pentru recuperarea sumelor platite din fondurile statului, atat impotriva solicitantului, cat si impotriva oricarei alte persoane asupra careia solicitantul si-a transferat obligatiile.


Recuperarea prin executare silita se efectueaza prin corpul executorilor fiscali al EximBank.


Beneficiarul garantiei si EximBank vor suporta proportional, corespunzator procentului de risc asumat de fiecare parte, pierderile survenite ca urmare a producerii riscului de credit, iar valoarea neta a sumelor recuperate prin executare silita va fi distribuita in acelasi mod intre EximBank si beneficiarul garantiei.


Prin conventia de impartire a riscului, beneficiarul garantiei isi asuma obligatia de a constitui garantiile la credit si in favoarea EximBank in calitate de cocreditor, cu rang egal, proportional cu procentul de garantare.


================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 056/21.01.2011
================================================

*** HOTARARE GUVERNULUI Nr. 38/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 277/2010 privind alocatia pentru sustinerea familiei

Firme interesate
Act de interes general

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Functionari publici din Administratia publica centrala si locala, inspector din domeniul asisitentei sociale, familii care primesc alocatii de sustinere

Index
Beneficiaza de alocatie familiile care indeplinesc conditiile prevazute la art. 2 din lege.
In perioada in care unul dintre soti este detasat pe perioada determinata in interes de serviciu ori efectueaza serviciul militar pe baza de voluntariat, conditia de a locui impreuna se considera indeplinita.

Sunt considerati copii aflati in intretinerea familiilor definite la art. 2 din lege, copiii naturali ai sotilor sau ai unuia dintre acestia ori, dupa caz, ai persoanei singure, copiii adoptati, copiii incredintati in vederea adoptiei, copiii aflati in plasament sau in plasament in regim de urgenta ori pentru care s-a instituit tutela in conditiile legii, cu exceptia celor aflati in plasament la asistentul maternal profesionist.

In situatia in care copiii in varsta de pana la 18 ani urmeaza o forma de invatamant in alta localitate decat cea de domiciliu sau de resedinta, conditia de a locui impreuna se considera indeplinita si pe aceasta perioada, daca se prezinta dovada ca sunt in intretinerea familiei ori a persoanei singure.

Asistentul maternal profesionist beneficiaza de alocatie in conditiile prevazute la art. 4 alin. (2) din lege.

Alocatia se acorda lunar, pe baza cererii si declaratiei pe propria raspundere intocmite de reprezentantul familiei, care se inregistreaza la primaria comunei, orasului, municipiului sau, dupa caz, a sectorului municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala familia isi are domiciliul ori resedinta.

In cazul familiei fara domiciliu sau resedinta si al celei fara locuinta, cererea de acordare a alocatiei se inregistreaza la primaria comunei, orasului, municipiului sau, dupa caz, a sectorului municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala aceasta traieste, insotita de o declaratie pe propria raspundere ca nu a solicitat alocatia de la alte primarii.

Pentru persoanele prevazute la art. 1 alin. (2), cererea se inregistreaza la primaria comunei, orasului, municipiului sau, dupa caz, a sectorului municipiului Bucuresti, in a carei raza teritoriala domiciliaza ori isi are resedinta familia.

Formularul "Cerere si declaratie pe propria raspundere pentru acordarea unor drepturi de asistenta sociala" este prevazut in anexa nr. 1.

Componenta familiei, filiatia copiilor si situatia lor juridica fata de reprezentantul legal se dovedesc cu livretul de familie.

In situatia in care livretul de familie nu este completat la zi cu modificarile survenite in componenta familiei, serviciul de stare civila al consiliului local are obligatia de a-l actualiza in termen de 10 zile de la data depunerii cererii de solicitare a alocatiei.

In cazul in care nu este eliberat livretul de familie sau situatia familiei nu este evidentiata in livretul de familie, reprezentantul familiei prezinta, dupa caz, in copie certificata sau, dupa caz, autentificata pentru conformitate cu originalul, urmatoarele documente:

a) certificatele de nastere ale copiilor aflati in intretinerea familiilor definite la art. 2 din lege;

b) certificatul de casatorie;
c) hotararea judecatoreasca de incredintare in vederea adoptiei, potrivit legii;
d) hotararea judecatoreasca de incuviintare a adoptiei, potrivit legii;
e) hotararea judecatoreasca sau, dupa caz, hotararea comisiei pentru protectia copilului pentru masura plasamentului, potrivit legii;
f) decizia directorului general al directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului sau, dupa caz, hotararea judecatoreasca pentru masura plasamentului in regim de urgenta, potrivit legii;
g) hotararea judecatoreasca de instituire a tutelei sau, dupa caz, dispozitia autoritatii tutelare, potrivit legii;
h) actul doveditor care atesta calitatea de reprezentant legal al persoanei minore lipsite de capacitate deplina de exercitiu al drepturilor civile, pentru situatia prevazuta la art. 12 alin. (3), respectiv parinte, tutore, curator, alta persoana desemnata reprezentant legal prin decizia directorului general al directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului sau, dupa caz, prin hotarare judecatoreasca;
i) hotararea judecatoreasca prin care sotul/sotia este declarat/declarata disparut/disparuta;
j) hotararea judecatoreasca prin care sotul/sotia este arestat/arestata preventiv pe o perioada mai mare de 30 de zile sau executa o pedeapsa privativa de libertate si nu participa la intretinerea copiilor;
k) dupa caz, alte acte doveditoare privind componenta familiei.

Pentru situatiile prevazute la art. 1 alin. (2) nu se solicita livretul de familie. Componenta familiei, filiatia copiilor si situatia lor juridica fata de reprezentantul legal se dovedesc cu documentele eliberate de autoritatile din tara de origine, traduse si legalizate, precum si cu alte documente eliberate de autoritatile romane competente.


La stabilirea venitului mediu net lunar pe membru de familie se iau in considerare toate veniturile pe care membrii acesteia le realizeaza sau, dupa caz, le-au realizat in luna anterioara solicitarii dreptului, asa cum sunt acestea prevazute la art. 8 alin. (1)-(7) din Legea nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile si completarile ulterioare.


Categoriile de venituri nete realizate si actele doveditoare sunt cele mentionate in formularul de cerere.


Veniturile nete realizate de membrii familiei, inscrise in cererea si declaratia pe propria raspundere, inclusiv cele care provin din drepturi de asigurari sociale de stat, asigurari de somaj, obligatii legale de intretinere, indemnizatii, alocatii si ajutoare cu caracter permanent si alte creante legale, cu exceptia burselor de studiu si a burselor sociale, precum si a sprijinului financiar prevazut de Hotararea Guvernului nr. 1.488/2004 privind aprobarea criteriilor si a cuantumului sprijinului financiar ce se acorda elevilor in cadrul
Programului national de protectie sociala "Bani de liceu", cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cele stabilite potrivit prevederilor art. 8 alin. (4) si (6) din Legea nr. 416/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, se dovedesc, dupa caz, prin documentele eliberate de angajator sau de alte autoritati competente, mandate postale de plata, extrase de cont, decizii de stabilire si altele asemenea si se verifica prin ancheta sociala prevazuta la art. 9.


In situatia in care familia definita la art. 2 din lege locuieste si gospodareste impreuna cu alte familii sau persoane, la stabilirea venitului familiei solicitante de alocatie se iau in calcul:


a) partea ce revine de drept din veniturile lunare nete, realizate in comun de persoanele din gospodarie;

b) sumele reprezentand obligatii legale de intretinere fata de copiii pentru care se solicita dreptul/si sau, dupa caz, fata de parintii acestora.

In cazul in care nu se poate determina partea prevazuta la alin. (4) lit. a), fiecare familie sau persoana singura va completa o declaratie pe propria raspundere pentru venitul rezultat din gospodarirea impreuna.


Familiile definite la art. 2 din lege, care au in intretinere copii de varsta scolara, beneficiaza de alocatie in conditiile in care copiii frecventeaza fara intrerupere cursurile unei forme de invatamant organizate potrivit legii si nu inregistreaza absente nemotivate in cursul unui semestru care sa conduca la scaderea notei la purtare sub 8.


La depunerea cererii de acordare a alocatiei, reprezentantul familiei prezinta la dosar o adeverinta eliberata de unitatea de invatamant la care sunt inscrisi copiii, care sa ateste ca acestia frecventeaza o forma de invatamant organizata potrivit legii.


Beneficiaza de alocatie si familiile care au in intretinere copii de varsta scolara, dar care intrerup temporar frecventarea cursurilor de invatamant organizate potrivit legii sau repeta anul scolar numai din motive de sanatate dovedite cu certificat medical.


Alocatia se acorda si in perioada vacantelor scolare.


Pentru familiile care au in intretinere copii cu handicap grav sau accentuat, de varsta scolara si care nu frecventeaza o forma legala de invatamant, alocatia se acorda cu conditia prezentarii certificatului de incadrare intr-un grad de handicap si a dovezilor prevazute la art. 8 alin. (2) din lege.


In aplicarea art. 28 alin. (2) din lege, diminuarea cu 20% a cuantumului alocatiei se calculeaza pentru un numar de 10 absente nemotivate si se mentine pana la inregistrarea unui numar de 20 de absente nemotivate pentru care se aplica diminuarea cu 50%.


In situatia in care mai multi copii inregistreaza absente nemotivate, diminuarea prevazuta la art. 28 alin. (2) din lege se aplica pentru fiecare copil in parte in functie de numarul de absente nemotivate inregistrate de acesta, de fiecare data raportand diminuarea la cuantumul alocatiei.


Cuantumul acordat in conditiile prevazute la alin. (7) se calculeaza ca diferenta intre cuantumul alocatiei prevazut de lege, stabilit prin dispozitie a primarului, si valoarea rezultata prin insumarea diminuarilor.


Formula de calcul pentru determinarea cuantumului diminuat potrivit alin. (8) este urmatoarea:


Exemplu:

Familie formata din sot si sotie si 2 copii de varsta scolara.
Cuantumul alocatie stabilit prin dispozitia primarului: 60 lei
Primul copil a inregistrat 10 absente scolare nemotivate.
Al doilea copil a inregistrat 20 de absente scolare nemotivate.
Calculul diminuarii:
Pentru primul copil: 60 lei x 20% = 12 lei
Pentru al doilea copil: 60 lei x 50% = 30 lei
Diminuarea totala pentru absentele nemotivate inregistrate:
12 lei + 30 lei=42 lei

Cuantumul diminuat rezultat: 60 lei - 42 lei= 18 lei.

In vederea solutionarii cererii pentru acordarea alocatiei, primarul dispune, in mod obligatoriu, verificarea prin ancheta sociala, la domiciliul sau, dupa caz, la resedinta solicitantului, a situatiei ce rezulta din datele inscrise in actele doveditoare.

In cazul familiilor prevazute la art. 3 alin. (2), verificarea prevazuta la alin. (1) se va efectua la locul indicat de solicitant, de catre o comisie formata din cel putin doua persoane.

Ancheta sociala se efectueaza, in termenul prevazut la art. 16 alin. (1) din lege, de la data inregistrarii cererii, de catre personalul serviciului public de asistenta sociala din subordinea consiliului local sau, dupa caz, de catre personalul din compartimentul cu atributii in domeniul asistentei sociale din aparatul de specialitate al primarului.

Pentru definitivarea anchetei sociale personalul prevazut la alin. (3) poate utiliza si informatii de la persoane sau institutii care cunosc situatia materiala, sociala si civila a familiei solicitantului de alocatie.


Ancheta sociala prevazuta la alin. (1), precum si anchetele sociale prevazute la art. 24 alin. (3), art. 26 alin. (1) si art. 29 alin. (2) din lege se intocmesc potrivit modelului prevazut in anexa nr. 2.


Dreptul la alocatie se stabileste prin dispozitie scrisa a primarului si se acorda incepand cu luna urmatoare inregistrarii cererii, inclusiv pentru situatiile prevazute la art. 6 alin. (2) si (3).


Dispozitia primarului de stabilire a dreptului la alocatie se transmite la agentiile pentru prestatii sociale judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, denumite in continuare agentii teritoriale, insotita de copia cererii si a declaratiei pe propria raspundere, certificata de primar.


Primarul are obligatia de a transmite agentiei teritoriale, pe baza de borderou, documentele prevazute la alin. (2), pana la data de 5 a lunii urmatoare, pentru luna anterioara. Borderoul se intocmeste potrivit modelului prevazut in anexa nr. 3.


Actele doveditoare care au stat la baza emiterii dispozitiei primarului impreuna cu ancheta sociala se pastreaza la primarie in dosarul titularului.


Plata drepturilor de alocatie se face prin decizie a directorului executiv al agentiei teritoriale, emisa pe baza documentelor prevazute la art. 10 alin. (2).


Plata alocatiei se asigura lunar de catre agentiile judetene pe baza de mandat postal sau, dupa caz, in cont personal ori in cont de card, potrivit dispozitiilor art. 23 din lege, tinand seama de optiunea beneficiarului. Plata se efectueaza in luna curenta pentru drepturile lunii anterioare.


In cazul familiilor prevazute la art. 11 alin. (3) din lege, plata alocatiei se asigura prin stat de plata si se efectueaza pana la data de 15 a lunii in curs, pentru luna anterioara. Agentiile teritoriale impreuna cu primarii organizeaza activitatea de plata a drepturilor de alocatie pentru aceste situatii.


Pentru copiii de varsta scolara din familiile care beneficiaza de alocatie, inspectoratele scolare judetene, respectiv ale municipiului Bucuresti, denumite in continuare inspectorate scolare, au obligatia de a comunica agentiilor teritoriale, pana la data de 15 a lunii urmatoare incheierii semestrului scolar, situatia privind absentele scolare nemotivate inregistrate de catre acesti copii, conform formatului electronic convenit cu agentiile teritoriale.


Evidenta prevazuta la alin. (1) cuprinde si elevii inscrisi in unitatile de invatamant private acreditate ori autorizate in conditiile legii.


In vederea indeplinirii obligatiei prevazute la alin. (1), agentiile teritoriale transmit inspectoratelor scolare, pana la data de 15 a ultimei luni a semestrului scolar, evidenta electronica a copiilor de varsta scolara din familiile beneficiare de alocatie.

Evidenta electronica, in formatul transmis de agentiile teritoriale, va fi completata de catre inspectoratele scolare pe baza situatiei centralizate a absentelor scolare nemotivate comunicate de unitatile de invatamant la care sunt inscrisi copiii din familiile beneficiare de alocatie.

Evidenta electronica a absentelor scolare nemotivate pentru copiii de varsta scolara din familiile beneficiare de alocatie va contine in mod obligatoriu numele, prenumele, codul numeric personal ale copiilor si reprezentantilor familiei, adresa de domiciliu sau de resedinta si numarul de absente nemotivate inregistrate.


Procedura de transmitere a situatiei centralizate a absentelor scolare nemotivate, prevazuta la alin. (3), de catre unitatile de invatamant va fi stabilita de catre Ministerul Educatiei Cercetarii, Tineretului si Sportului.


Pentru anul scolar 2010-2011, in vederea aplicarii prevederilor alin. (1)-(5), inspectoratele scolare transmit prima situatie a absentelor scolare nemotivate pana la data de 15 a lunii urmatoare incheierii celui de-al II-lea semestru scolar.


Dupa stabilirea dreptului la alocatie, titularul acesteia are obligatia de a depune, la termenul prevazut la art. 25 din lege, la primaria comunei, orasului, municipiului sau, dupa caz, a sectorului municipiului Bucuresti, in a carui raza teritoriala isi are domiciliul sau resedinta familia acestuia, o declaratie pe propria raspundere privind componenta familiei si veniturile realizate de membrii acesteia. Modelul declaratiei este prevazut in anexa nr. 1.


In cazul in care intervin modificari cu privire la componenta familiei si/sau a veniturilor realizate de membrii acesteia, titularul alocatiei are obligatia ca, in termen de maximum 10 zile, sa comunice in scris primarului modificarile intervenite.

In functie de modificarile intervenite in situatia familiei titularului, se aplica in mod corespunzator prevederile art. 24 alin. (2)-(5) din lege.

================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 057/24.01.2011
================================================

*** ORDINUL COMISIEI DE SUPRAVEGHERE A  ASIGURARILOR Nr. 1/2011 pentru punerea in aplicare a Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor, capitalurilor proprii si a tranzactiilor privind activitatea de asigurare si de reasigurare ale asiguratorilor/reasiguratorilor si brokerilor de asigurare/reasigurare

Firme interesate
Cele din domeniul asigurarilor si reasigurarilor

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, Directorul Economic, consilier juridic, specialisti financiari din Administratia publica centrala, broker de asigurare/reasigurare

Index
Prevederile prezentelor norme referitoare la inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii reprezinta dispozitii generale specifice domeniului asigurarilor si se completeaza cu normele emise in acest sens de Ministerul Finantelor Publice, in masura in care acestea nu contravin prezentelor reglementari.

In sensul prezentelor norme inventarierea reprezinta ansamblul operatiunilor prin care se constata existenta tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor, capitalurilor proprii si tranzactiilor privind activitatea de asigurare si de reasigurare, respectiv cantitativ-valoric sau numai valoric, dupa caz, la data la care aceasta se efectueaza.

Inventarierea are ca scop principal stabilirea situatiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor, capitalurilor proprii si a tranzactiilor privind activitatea de asigurare si de reasigurare ale fiecarei entitati, precum si a bunurilor si valorilor detinute cu orice titlu, apartinand altor persoane juridice sau fizice, in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale care trebuie sa ofere o imagine fidela a pozitiei financiare si a performantei entitatii pentru respectivul exercitiu financiar.

In temeiul prevederilor reglementarilor contabile specifice domeniului asigurarilor si ale Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, entitatile au obligatia sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii detinute, la inceputul activitatii, cel putin o data in cursul exercitiului financiar pe parcursul functionarii lor, in cazul transferului de portofoliu, fuziunii, divizarii, lichidarii sau incetarii activitatii sau retragerii autorizatiei de functionare, precum si in urmatoarele situatii:

a) la cererea Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor si a altor institutii de control ale statului, cu prilejul efectuarii controlului;
b) cand sunt indicii ca exista lipsuri sau plusuri in gestiune, care nu pot fi stabilite cert decat prin inventariere;
c) ori de cate ori intervine o predare-primire de gestiune;
d) cu prilejul reorganizarii gestiunilor;
e) ca urmare a calamitatilor naturale sau a unor cazuri de forta majora;
f) in alte cazuri prevazute de lege.

In cazul in care, in situatiile enumerate la alin. (1), sunt inventariate toate elementele de natura activelor dintr-o gestiune, aceasta poate tine loc de inventariere anuala, cu aprobarea administratorului, consiliului de administratie, respectiv membrilor directoratului, dupa caz, cu conditia ca in registrul-inventar sa se cuprinda valoarea activelor faptice inventariate si inscrise in listele de inventariere, actualizate cu intrarile si iesirile din perioada cuprinsa intre data inventarierii si data incheierii exercitiului financiar.


Toate elementele de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii trebuie sa fie date in administrare/raspundere gestionara sau in folosinta, dupa caz, persoanelor semnificative ale entitatii, gestionarilor ori administratorilor, dupa caz. In acest sens, entitatile trebuie sa emita decizii insotite de proceduri proprii referitoare la desemnarea nominala a persoanelor care sunt responsabile de administrarea fiecarui element de activ, datorie si capitaluri proprii.


Inventarierea anuala a elementelor de natura activelor, datoriilor, capitalurilor proprii si a tranzactiilor privind activitatea de asigurare si de reasigurare ale asiguratorilor se face obligatoriu cu ocazia incheierii exercitiului financiar.


La asiguratorii/reasiguratorii cu activitate complexa, inventarierea/verificarea gestiunilor intermediarilor in asigurari/reasigurari poate fi efectuata pe parcursul exercitiului financiar, cu conditia asigurarii valorificarii si cuprinderii rezultatelor inventarierii/verificarii in situatiile financiare anuale, intocmite pentru exercitiul financiar respectiv.


Inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se efectueaza de catre comisii de inventariere in baza procedurilor proprii aprobate in acest sens. Comisiile de inventariere sunt numite prin decizie scrisa, emisa de administrator, consiliul de administratie, respectiv membrii directoratului, dupa caz.


In decizia de numire se mentioneaza in mod obligatoriu componenta comisiei de inventariere (numele presedintelui si membrilor comisiei), modul de efectuare a inventarierii, metoda de inventariere utilizata, gestiunea supusa inventarierii, data de incepere si de terminare a operatiunilor de inventariere.


Comisiile de inventariere sunt coordonate, acolo unde este cazul, de catre o comisie centrala, numita prin decizie scrisa, emisa de persoanele prevazute la alin. (1). La nivelul subunitatilor fara personalitate juridica organizarea inventarierii se asigura tot de catre comisii de inventariere coordonate de catre comisia centrala. In cazul brokerilor de asigurare si/sau reasigurare cu un numar de salariati redus, inventarierea poate fi efectuata de catre o singura persoana. In aceasta situatie, raspunderea pentru corectitudinea inventarierii revine administratorului.


Comisia centrala de inventariere are sarcina sa organizeze, sa instruiasca, sa supravegheze, sa controleze modul de efectuare a operatiunilor de inventariere si sa asigure inregistrarea rezultatelor inventarierii in situatiile financiare anuale. Comisia centrala se asigura ca programul referitor la desfasurarea inventarierii anuale se desfasoara pana la finalizarea lucrarilor de incheiere a exercitiului financiar. Rezultatele din procesul verbal, intocmit cu scopul de a lua deciziile care se impun, sunt prezentate pentru valorificare administratorului, consiliului de administratie, respectiv membrilor directoratului, dupa caz.


Comisia centrala de inventariere raspunde de efectuarea tuturor lucrarilor de inventariere, potrivit prevederilor legale.


Pentru desfasurarea in bune conditii a operatiunilor de inventariere, comisiile de inventariere vor fi alcatuite din cel putin 2-4 persoane cu pregatire corespunzatoare de specialitate din cadrul departamentelor de asigurari de viata si/sau asigurari generale, daune, reasigurari, juridic si alte departamente, membri ai comisiilor de investitii, ai comitetului de daune, conform structurii organizatorice, care sa asigure sau sa certifice efectuarea corecta si la timp a inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, precum si a tranzactiilor privind activitatea de asigurare si reasigurare, inclusiv evaluarea lor conform reglementarilor contabile specifice domeniului asigurarilor.

Inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, precum si a tranzactiilor privind activitatea de asigurare si reasigurare ale entitatilor se efectueaza numai cu salariati proprii.

Din comisia de inventariere nu pot face parte gestionarii stocurilor de materiale sau ai altor disponibilitati banesti aflate in casierii sau salariatii/intermediarii cu atributii de incasare a primelor de asigurare supuse inventarierii, contabilii care tin evidenta gestiunilor respective si nici auditorii interni sau statutari.


Pentru inventarierea documentelor de asigurare date spre administrare si utilizare salariatilor proprii si/sau intermediarilor persoane fizice sau persoane juridice, entitatile emit obligatoriu proceduri proprii astfel incat sa se asigure inventarierea cel putin o data pe an a acestor gestiuni si cuprinderea rezultatelor inventarierii in situatiile financiare anuale.


Entitatile pot stabili prin proceduri interne ca la efectuarea operatiunilor de inventariere sa participe si contabilii care tin evidenta gestiunii respective, fara ca acestia sa faca parte din comisia de inventariere faptica.


Membrii comisiilor de inventariere nu pot fi inlocuiti decat in cazuri bine justificate si numai prin decizie scrisa, emisa de catre cei care i-au numit.


Administratorul, consiliul de administratie, respectiv membrii directoratului, dupa caz, sunt obligati sa ia masuri pentru crearea conditiilor corespunzatoare de lucru comisiei de inventariere, asigurandu-se cel putin:


- participarea tuturor membrilor comisiei de inventariere la lucrarile de inventariere;

- identificarea tuturor elementelor de activ, datoriilor si capitalurilor proprii care vor fi inventariate, conform normelor si reglementarilor contabile specifice domeniului asigurarilor;
- securitatea sediilor, gestiunii, casieriei si depozitelor etc.;
- dotarea comisiei de inventariere cu instrumente adecvate, cu birotica necesara si cu mijloace tehnice de calcul si de sigilare a spatiilor inventariate;
- tinerea la zi, cu ajutorul programelor informatice, a evidentei tehnice de gestiune a contractelor de asigurare, a valorilor materiale specifice domeniului asigurarilor (evidenta la zi a contractelor de asigurare distribuite) a celorlalte valori, a evidentei contabile, precum si efectuarea confruntarii datelor dintre evidenta tehnica de gestiune si evidenta contabila;
- verificarea gestiunilor privind documentele de asigurare si a disponibilitatilor banesti aflate la dispozitia tuturor intermediarilor in asigurari;
- verificarea gestiunilor privind documentele de asigurare si a disponibilitatilor banesti aflate la dispozitia personalului propriu cu sarcini in incheierea politelor si incasarea primelor de asigurare;
- protectia membrilor comisiei de inventariere in conformitate cu normele de protectie a muncii.

Listele de inventariere se intocmesc pentru fiecare categorie de active, datorii si capitaluri proprii, atat in format letric, cat si in format electronic.


Asiguratorii au obligatia sa organizeze si sa intocmeasca liste de inventariere pentru fiecare categorie de activ, pentru fiecare tip de rezerva tehnica aferenta celor doua categorii de asigurari (de viata si generale).


Informatiile cuprinse in situatiile privind inventarierea activitatii de asigurare sau intermediere se obtin cu ajutorul sistemelor informatice din evidenta tehnica de gestiune a entitatilor.


Asiguratorii care administreaza fonduri de pensii facultative vor intocmi liste de inventariere distincte pentru elemente de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aferente activitatii de administrare de fonduri de pensii facultative.

Inventarierea imobilizarilor necorporale se efectueaza prin constatarea existentei si apartenentei acestora la entitatile detinatoare, iar in cazul brevetelor, licentelor, marcilor si al altor imobilizari necorporale este necesara dovedirea existentei acestora pe baza titlurilor de proprietate sau a altor documente juridice de atestare a unor drepturi legale.

In listele de inventariere a imobilizarilor necorporale aflate in curs de executie se mentioneaza pentru fiecare obiect in parte, pe baza constatarii la fata locului: denumirea obiectului si valoarea determinata potrivit stadiului de executie, pe baza valorii din documentatia existenta (devize), precum si in functie de volumul lucrarilor realizate la data inventarierii.


Inventarierea terenurilor se efectueaza pe baza documentelor care atesta dreptul de proprietate al acestora si a altor documente, potrivit legii (extras de carte funciara etc.).


Cladirile se inventariaza prin identificarea lor pe baza titlurilor de proprietate existente (numai documente originale) si a dosarului tehnic al acestora. Pentru cladirile care reprezinta active admise sa acopere rezervele tehnice ale asiguratorului, in conformitate cu cerintele normelor emise de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, se solicita de la autoritatile competente documente din care sa rezulte mentiunea ca sunt libere de sarcini.


In listele de inventariere a plasamentelor in terenuri si constructii, reprezentand active admise sa acopere rezervele tehnice ale societatilor de asigurare/reasigurare, se adauga mentiuni potrivit celor consemnate in documentele justificative, care trebuie anexate (extrase de carte funciara etc. - aflate in perioada de valabilitate), in care se specifica ca acestea sunt libere de sarcini si ca sunt asigurate conform unui contract de asigurare, distinct incheiat cu un alt asigurator, sau ca sunt autoasigurate, cu conditia cedarii riscului in reasigurare unor societati de reasigurare de pe piata internationala.


Investitiile puse in functiune total sau partial, carora nu li s-au intocmit formele de inregistrare ca imobilizari corporale, se inscriu in liste de inventariere distincte. De asemenea, lucrarile de investitii care nu se mai executa, fiind sistate sau abandonate, se inscriu in liste de inventariere distincte, mentionandu-se cauzele sistarii sau abandonarii, aprobarea de sistare ori abandonare si masurile ce se propun in legatura cu aceste lucrari.


Inventarierea se efectueaza, de asemenea, pentru lucrarile si serviciile in curs de executie sau neterminate.


Inventarierea lucrarilor de modernizare nefinalizate sau de reparatii ale cladirilor, instalatiilor, mijloacelor de transport si ale altor bunuri se face prin verificarea la fata locului a stadiului fizic al lucrarilor. Astfel de lucrari se consemneaza intr-o lista de inventariere distincta, in care se indica denumirea obiectului supus modernizarii sau reparatiei si valoarea determinata potrivit costului de deviz si celui efectiv al lucrarilor executate.


In listele de inventariere a imobilizarilor corporale, aflate in curs de executie, se mentioneaza pentru fiecare obiect in parte, pe baza constatarii la fata locului: denumirea obiectului si valoarea determinata potrivit stadiului de executie, pe baza valorii din documentatia existenta (devize), precum si in functie de volumul lucrarilor realizate la data inventarierii.


Inventarierea plasamentelor in imobilizari financiare se efectueaza pe baza documentelor originale care atesta detinerea acestora (registrul actionarilor, documente care au stat la baza achizitiei sau primirii cu titlu gratuit, contracte de depozit etc.) sau a confirmarilor cu emitentii, cu respectarea legislatiei in vigoare.


Inventarierea plasamentelor financiare se efectueaza intocmindu-se liste separate pentru plasamentele detinute in cadrul grupului, plasamentele in imobilizari financiare cotate pe piete reglementate si necotate si pe categorii de instrumente financiare (titluri de stat si bonuri de tezaur, obligatiuni emise de autoritati ale administratiei publice locale, actiuni si alte participatii cu randament variabil sau asimilat acestora pe o piata reglementata, imprumuturi pe termen lung, investitii in unitati de fond, alte instrumente financiare etc.).


In listele de inventariere aferente plasamentelor financiare ale asiguratorilor se mentioneaza cel putin denumirea emitentului, contractul, valoarea nominala, data achizitiei, data scadentei, valorile rezultate din evaluarile in conformitate cu reglementarile contabile specifice domeniului asigurarilor, dobanzi de incasat, valoarea pierderilor din creante, precum si orice restrictii sau limitari care ar influenta baza de calcul al determinarii coeficientului de lichiditate sau transferul (tranzactionabilitatea) titlurilor (de exemplu, gaj).


Lista de inventariere a plasamentelor financiare necotate este efectuata pe baza documentelor justificative care au stat la baza determinarii valorilor stabilite cu ocazia inventarierii, precum si a metodelor de determinare a acestora si ajustarilor de valoare calculate si este insotita de aceste documente.


Creantele si obligatiile fata de terti supuse verificarii si confirmarii pe baza extraselor soldurilor debitoare si creditoare ale conturilor de creante si datorii care detin ponderea valorica in totalul soldurilor acestor conturi, precum si datoriile sau creantele fata de asiguratori constituite in baza prevederilor art. 22 si 54 din Legea nr. 136/1995 privind asigurarile si reasigurarile in Romania, cu modificarile si completarile ulterioare, trebuie sa fie confirmate potrivit "Extrasului de cont" (cod 14-6-3) sau punctajelor reciproce scrise.

Nerespectarea prevederilor alin. (1), precum si refuzul de confirmare constituie abateri de la prezentele norme si se sanctioneaza potrivit legii.
In situatia entitatilor care efectueaza decontarea creantelor si obligatiilor pe baza de deconturi interne sau deconturi externe periodice (lunare) confirmate de catre parteneri, aceste documente pot tine locul extraselor de cont confirmate.

Inventarierea soldului creantelor si/sau a obligatiilor fata de bugetele locale sau bugetul consolidat al statului se efectueaza pe baza certificatelor de atestare fiscala eliberate de autoritatile competente, pentru data de 31 decembrie sau pentru sfarsitul perioadei pentru care se efectueaza inventarierea.

Stabilirea stocurilor faptice se face prin numarare sau cantarire, dupa caz. Bunurile aflate in ambalaje originale intacte se desfac prin sondaj, acest lucru urmand a fi mentionat si in listele de inventariere respective.

In listele de inventariere a materialelor se mentioneaza modul in care s-a facut inventarierea, precum si datele tehnice care au stat la baza calculelor respective.
Bunurile aflate asupra angajatilor la data inventarierii (echipamente, mobilier etc.) se inventariaza si se trec in liste de inventariere distincte, specificandu-se persoanele care raspund de pastrarea lor. In cadrul evidentierii acestora pe spatii/locuri de munca, bunurile sunt centralizate si comparate cu datele din evidenta tehnico-operativa, precum si cu cele din evidenta contabila.

Comisia de inventariere are obligatia sa controleze toate locurile in care pot exista bunuri care trebuie supuse inventarierii.


================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 059/24.01.2011
================================================

*** HOTARAREA GUVERNULUI Nr. 40/2011 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 717/2009 privind aprobarea normelor de implementare a programului "Prima casa"

Firme interesate
Intreprinderile Mici si Mijlocii, societatile bancare

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, consilier juridic, specialisti financiari din Administratia publica centrala, cetateni interesati de programul "Prima Casa"

Index
Pentru anul 2011 plafonul garantiilor care pot fi emise potrivit prevederilor art. 1 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 368/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, este de 200 milioane euro, din diferenta neutilizata din plafoanele alocate pentru anii 2009 si 2010.

In cazuri temeinic justificate, pe baza cererii motivate a finantatorului, cu consultarea FNGCIMM, Ministerul Finantelor Publice poate aproba preluarea finantarii garantate si a dreptului de proprietate asupra locuintei achizitionate/construite in cadrul programului de catre:


a) orice alte persoane fizice care indeplinesc criteriile de eligibilitate; sau

b) unul dintre coproprietari, in vederea intregirii dreptului de proprietate; sau
c) unul dintre soti, ca efect al partajului, in conditiile legii.

Beneficiarul se obliga sa constituie, conform prevederilor titlului VI din Legea nr. 99/1999 privind unele masuri pentru accelerarea reformei economice, cu modificarile ulterioare, in favoarea finantatorului, o garantie reala mobiliara - gaj fara deposedare asupra soldurilor creditoare ale tuturor conturilor deschise la institutia de credit finantatoare, valabila pe toata durata finantarii.


In cazul daunelor partiale produse locuintelor achizitionate sau construite in cadrul programului, pentru despagubirile a caror valoare este de pana la 20% din suma asigurata, fara a depasi echivalentul in lei al sumei de 10.000 euro, societatea de asigurare efectueaza plata direct catre proprietarul locuintei.


FNGCIMM analizeaza, in conditiile legii, potrivit reglementarilor proprii si prezentelor norme, solicitarea de garantare si, in cazul in care constata ca aceasta indeplineste conditiile de acordare, incheie contractul de garantare.


================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 060/25.01.2011
================================================

*** ORDINUL Nr. 76/2011 al ministrului Finantelor Publice privind aprobarea Procedurilor si modalitatilor de incasare a sumelor rezultate din recuperarea creantelor Romaniei provenite din activitatea de comert exterior si cooperare economica internationala, derulata inainte de 31 decembrie 1989, si din drepturile care decurg din acordurile comerciale si de plati guvernamentale si aranjamente tehnice bancare corespunzatoare, inregistrate in conturile de cliring, barter si cooperare economica internationala, precum si de retinere si gestionare a cheltuielilor legale

Firme interesate
Statul roman, purtator de drepturi si obligatii in dreptul international public

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Inalti functionri din Administratia publica centrala, consilier juridic, reprezentantii Ministerului Finantelor Publice, ambasador

Index
Sumele rezultate din recuperarea creantelor Romaniei provenite din activitatea de comert exterior si cooperare economica internationala, derulata inainte de 31 decembrie 1989, reglementate in baza Legii nr. 29/1994 privind autorizarea Guvernului de a aproba negocierea in vederea recuperarii creantelor Romaniei provenite din activitatea de comert exterior si cooperare economica internationala, derulata inainte de 31 decembrie 1989, cu modificarile ulterioare, si sumele rezultate din recuperarea drepturilor care decurg din acordurile comerciale si de plati guvernamentale si aranjamente tehnice bancare corespunzatoare, reglementate conform Ordonantei Guvernului nr. 59/1994 privind reglementarea operatiunilor de import-export care se deruleaza prin cliring, barter si cooperare economica internationala in baza acordurilor comerciale si de plati guvernamentale, republicata, se fac venit la bugetul de stat.

Banca Comerciala Romana - S.A. va retine din sumele incasate in conturile tranzitorii din recuperarea creantelor Romaniei comisioanele cuvenite bancii pentru operatiunile bancare legate de recuperarea creantelor Romaniei, conform conventiei incheiate de banca cu Ministerul Finantelor Publice.


Banca Comerciala Romana - S.A. va efectua operatiunile de schimb valutar al sumelor ramase in conturile tranzitorii, dupa retinerea comisioanelor cuvenite bancii, conform conventiei incheiate de banca cu Ministerul Finantelor Publice, si va vira contravaloarea in lei a acestor sume la bugetul de stat, capitolul "Venituri din valorificarea unor bunuri", cod 39.01, subcapitolul "Venituri obtinute in procesul de stingere a creantelor bugetare", cod 39.01.06.


Banca Comerciala Romana - S.A. va prezenta Ministerului Finantelor Publice, la fiecare operatiune efectuata la instructiunile acestuia, documentele aferente virarii sumelor prevazute la pct. 2 si pct. 3.


Operatiunile privind vanzarea valutei pentru plata sumelor in lei cuvenite bugetului de stat se inregistreaza in contabilitate la cursul de schimb utilizat de Banca Comerciala Romana S.A. la data tranzactiei.


Disponibilitatile din contul in lei deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice la Trezoreria Operativa Centrala, corespunzatoare cotei de 3% din sumele incasate in lei din recuperarea drepturilor inregistrate in conturile de cliring, barter si cooperare economica internationala, precum si disponibilitatile in lei din sume incasate din recuperarea creantelor externe conform Legii nr. 29/1994, cu modificarile ulterioare, se vor vira la bugetul de stat, capitolul "Venituri din valorificarea unor bunuri", cod 39.01, subcapitolul "Venituri obtinute in procesul de stingere a creantelor bugetare", cod 39.01.06, cu exceptia unei sume care sa acopere plata cheltuielilor legale previzionate pentru un an bugetar, prezentate la pct. 7.


Ministerul Finantelor Publice va utiliza soldul disponibilitatilor din contul deschis pe numele sau la Trezoreria Operativa Centrala, rezultat dupa viramentul in contul de venituri bugetare prezentat la pct. 2, pentru plata:


a) cheltuielilor cuvenite operatorilor economici exportatori, stabilite pe baza cursului de 0,0015 lei pentru un dolar SUA, ale caror credite nu au fost preluate la datoria publica in baza Legii nr. 7/1992 privind acoperirea financiara a obligatiilor statului ramase neregularizate la 31 decembrie 1990 si preluarea de catre stat si bancile comerciale a pierderilor inregistrate in anii 1989 si 1990 de agentii economici cu capital de stat, precum si a creditelor bancare neperformante;


b) comisioanelor Bancii Comerciale Romane - S.A., calculate trimestrial la valoarea soldurilor conturilor de cliring, barter si cooperare economica internationala pentru operatiunile bancare efectuate pentru derularea operatiunilor in cadrul conturilor de cliring, barter si cooperare economica internationala.


Ministerul Finantelor Publice va instructa Banca Comerciala Romana - S.A., ori de cate ori este necesar, sa vireze in contul in lei deschis pe numele sau la Trezoreria Operativa Centrala suma necesara pentru asigurarea disponibilitatilor pentru platile previzionate pe un an de zile pe destinatiile legale prevazute la pct. 7, dupa efectuarea operatiunii de schimb valutar al sumelor incasate de la extern in conturile tranzitorii, conform conventiei incheiate de banca cu Ministerul Finantelor Publice.


================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 068/26.01.2011
================================================

*** CIRCULARA A BANCII NATIONALE A ROMANIEI Nr. 4/2011 privind punerea in circulatie, in scop numismatic, a unei monede din argint dedicate aniversarii a 90 de ani de la infiintarea Institutului National de Medicina Aeronautica si Spatiala "General doctor aviator Victor Anastasiu"

Firme interesate
Act de interes general

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, Directorul Economic, consilier juridic, specialisti in numismatica

Index
In conformitate cu prevederile Legii nr. 312/2004 privind Statutul Bancii Nationale a Romaniei, Banca Nationala a Romaniei va pune in circulatie, in scop numismatic, incepand cu data de 17 ianuarie 2011, o moneda din argint, dedicata aniversarii a 90 de ani de la infiintarea Institutului National de Medicina Aeronautica si Spatiala «General doctor aviator Victor Anastasiu».
Caracteristicile monedei din argint sunt urmatoarele:
*T*
 +-----------------------------------------------------+
 ¦ Valoare nominala     ¦  10 lei              ¦
 +-----------------------------+-----------------------¦
 ¦ Metal                     ¦  argint               ¦
 +-----------------------------+-----------------------¦
 ¦ Titlu                       ¦  925 la mie        ¦
 +-----------------------------+-----------------------¦
 ¦ Forma                    ¦  rotunda            ¦
 +-----------------------------+-----------------------¦
 ¦ Diametru                 ¦  37 mm            ¦
 +-----------------------------+-----------------------¦
 ¦ Greutate                 ¦  31,104 g         ¦
 +-----------------------------+-----------------------¦
 ¦ Calitate                   ¦  proof              ¦
 +-----------------------------+-----------------------¦
 ¦ Margine                  ¦  zimtata           ¦
 +-----------------------------------------------------+
*ST*

Aversul prezinta o imagine reprezentandu-l pe medicul aviator lt. Victor Anastasiu, intemeietorul Centrului Medical Aeronautic, masurand tensiunea arteriala a unui candidat la scoala de pilotaj; deasupra imaginii, de sus in jos, inscriptia in arc de cerc "ROMANIA", stema Romaniei si valoarea nominala a monedei "10 Lei".

Reversul prezinta stema Institutului National de Medicina Aeronautica si Spatiala inconjurata de inscriptia semicirculara pe trei randuri INSTITUTUL NATIONAL DE MEDICINA AERONAUTICA SI SPATIALA "GL. DR. AV. VICTOR ANASTASIU", o reprezentare a eroului mitologic Icar si inscriptia in arc de cerc "1920-2010".

Monedele din argint, ambalate in capsule de metacrilat transparent, vor fi insotite de brosuri de prezentare a emisiunii numismatice, redactate in limbile romana, engleza si franceza.

Brosurile includ si certificatul de autenticitate, pe care se gasesc semnaturile guvernatorului Bancii Nationale a Romaniei si casierului central.

Monedele din argint din emisiunea numismatica "Aniversarea a 90 de ani de la infiintarea Institutului National de Medicina Aeronautica si Spatiala "General doctor aviator Victor Anastasiu"" au putere circulatorie pe teritoriul Romaniei.


*** ORDINUL AGENTIEI NATIONALE DE ADMINISTRARE FISCALA  Nr. 52/2011 privind actualizarea, din oficiu, a vectorului fiscal privind impozitul pe venitul din salarii si contributii sociale si procedura de declarare a obligatiilor prevazute in Nomenclatorul "Creante fiscale" din anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 1.397/2010 privind modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", aferente unor perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011

Firme interesate
Act de interes general

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, Directorul Economic, consilier juridic, specialsiti financiari din Administratia publica centrala, inspector fiscal, expert contabil, consultant fiscal, inspector din domeniul recuperarii creantelor bugetare

Index
Incepand cu data de 1 februarie 2011, organele fiscale actualizeaza, din oficiu, vectorul fiscal privind impozitul pe venitul din salarii, incepand cu perioada fiscala ianuarie 2011, al contribuabililor care au organizate sedii secundare cu minimum 5 angajati, potrivit legii, dupa cum urmeaza:

a) se inscrie obligatia de declarare a impozitului pe venitul din salarii in vectorul fiscal al contribuabililor platitori de salarii care, la data mentionata, nu au inscrisa in vectorul fiscal aceasta obligatie declarativa;


b) se anuleaza obligatia de declarare a impozitului pe venitul din salarii din vectorul fiscal al sediilor secundare cu minimum 5 angajati, potrivit legii.


Incepand cu aceeasi data se transfera evidenta electronica a indeplinirii obligatiilor declarative privind impozitul pe venitul din salarii de la organele fiscale la care sunt inregistrate sediile secundare cu minimum 5 angajati la organul fiscal competent pentru administrarea contribuabilului care a infiintat respectivele sedii secundare.


Incepand cu data de 1 februarie 2011, impozitul pe venitul din salarii datorat de sediile secundare cu minimum 5 angajati, aferent unor perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011, se declara si se corecteaza de catre contribuabilul care le-a infiintat, la organul fiscal competent pentru administrarea acestuia, dupa cum urmeaza:


a) formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", aprobat prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 101/2008 privind aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor, taxelor si contributiilor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa, cu modificarile si completarile ulterioare, se depune impreuna cu formularul prevazut in anexa nr. 1 "Situatia privind impozitul pe venitul din salarii, defalcat pe sedii secundare, aferent unor perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011";


b) formularul 710 "Declaratie rectificativa", aprobat prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.340/2009 privind aprobarea modelului si continutului formularului 710 "Declaratie rectificativa", cod 14.13.01.00/r, se depune impreuna cu formularul prevazut in anexa nr. 2 "Situatia privind rectificarea impozitului pe venitul din salarii, defalcat pe sedii secundare, aferent unor perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011". La corectarea impozitului pe venitul din salarii, aferent perioadelor de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011, se au in vedere si dispozitiile Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.


In situatia in care impozitul pe venitul din salarii, aferent unei perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011, se refera atat la activitatea sediilor secundare, cat si la activitatea contribuabilului care le-a infiintat, obligatia de plata se declara cumulat, dupa caz, in formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat" sau in formularul 710 "Declaratie rectificativa", insotite de situatiile prevazute la alin. (1).


*** HOTARAREA GUVERNULUI Nr. 45/2011 privind modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 686/2008

Firme interesate
Actul de interes general

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, Directorul Economic, consilier juridic, specialisti financiari din Administratia publica centrala, inspector din domeniul recuperarii creantelor bugetare

Index
Taxa se aplica, de asemenea, la reintroducerea in parcul national a unui autoturism, in cazul in care, la momentul scoaterii sale din parcul national, i s-a restituit ultimului proprietar valoarea reziduala a taxei, in conformitate cu prevederile art. 8 din ordonanta.
In vederea calcularii taxei de catre autoritatea fiscala, persoana fizica sau persoana juridica in numele careia se efectueaza inmatricularea, denumita in continuare contribuabil, trebuie sa prezinte, in copie si in original, urmatoarele documente:

a) cartea de identitate a vehiculului;

b) documente care atesta dobandirea autovehiculului pentru care se solicita plata taxei pe poluare de catre contribuabil; si
c) in cazul autovehiculelor rulate achizitionate din alte state, un document din care sa rezulte data primei inmatriculari a acestora si, dupa caz, declaratia pe propria raspundere prevazuta la art. 5 alin. (4), precum si rezultatul expertizei tehnice efectuate de Regia Autonoma «Registrul Auto Roman» ori rezultatul evaluarii individuale efectuate potrivit art. 5 alin. (20).

In cazul prevazut la alin. (1), calculul taxei se face pe baza cotei de reducere rezultate din cota prevazuta in anexa nr. 4 la ordonanta, majorata cu reducerea suplimentara prevazuta in anexa nr. 1. Atunci cand noua cota de reducere este mai mare de 90%, se aplica cota de reducere de 90%.


Coeficientul deprecierii totale (D), calculat conform formulei prevazute la alin. (7), se inmulteste cu cota de reducere a taxei din anexa nr. 4 la ordonanta, stabilita initial, rezultand noua cota de reducere pentru calculul taxei. Atunci cand noua cota de reducere este mai mare de 90%, se aplica cota de reducere de 90%.


Contribuabilul care urmeaza sa inmatriculeze un autovehicul rulat poate solicita ajustarea taxei atat pentru cazul prevazut la alin. (1), cat si pentru cazul prevazut la alin. (6). In aceasta situatie, la calculul taxei se ia in considerare cota de reducere rezultata din inmultirea coeficientului de depreciere determinat potrivit alin. (7) cu suma dintre cota de reducere prevazuta in anexa nr. 4 la ordonanta si reducerea suplimentara prevazuta in anexa nr. 1. Atunci cand noua cota de reducere este mai mare de 90%, se aplica cota de reducere de 90%.


================================================
ACTE PUBLICATE IN MONITORUL OFICIAL NR. 070/27.01.2011
================================================

*** ORDINUL COMISIEI NATIONALE A VALORILOR MOBILIARE Nr. 6/2011 privind aprobarea Regulamentului nr. 1/2011 pentru modificarea Regulamentului nr. 3/2006 privind autorizarea, organizarea si functionarea Fondului de compensare a investitorilor, aprobat prin Ordinul Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare nr. 12/2006

Firme interesate
Societatile de servicii de investitii financiare autorizate de C.N.V.M., institutiile de credit autorizate de Banca Nationala a Romaniei, CNVM

Cine ar trebui sa citeasca aceste acte
Directorul Executiv, Directorul Economic, consilier juridic, broker de asigurare, specialisti financiari din Administratia publica centrala

Index
Resursele financiare ale Fondului se constituie din:

a) contributia initiala a membrilor;

b) contributiile anuale si/sau speciale;
c) venituri din investirea resurselor financiare prevazute la lit. a), b), f) si g);
d) venituri din recuperarea creantelor compensate de Fond, decurgand din subrogarea in drepturile investitorilor;
e) imprumuturi pe termen scurt care sa acopere in exclusivitate nevoi cu caracter temporar generate de acordarea compensarilor;
f) donatii, sponsorizari, asistenta financiara;
g) alte venituri, inclusiv contributia membrilor pentru cheltuielile de administrare si functionare a Fondului si majorarile de intarziere.

In cazurile in care consiliul de administratie al Fondului apreciaza ca resursele financiare ale acestuia sunt insuficiente pentru onorarea obligatiilor de plata a compensatiilor, fiecare membru va plati o contributie speciala egala cu cel mult dublul contributiei anuale aferente exercitiului financiar respectiv, al carei cuantum va fi aprobat de AGA.


Fondul poate contracta imprumuturile prevazute la art. 20 lit. e) numai atunci cand resursele sale financiare nu sunt suficiente pentru a acoperi in intregime obligatiile sale efective. Deciziile de contractare a imprumuturilor se iau de catre consiliul de administratie al Fondului si se aproba in prealabil de catre C.N.V.M.


Fiecare dintre categoriile de resurse financiare prevazute la art. 20 va fi evidentiata distinct in contabilitatea societatii.


Resursele financiare mentionate la art. 20 lit. a), b), d) si e) vor fi utilizate numai pentru compensarea investitorilor, in situatiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 297/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.


Resursele financiare prevazute la art. 20 lit. c), f) si g) vor putea fi utilizate pentru acoperirea cheltuielilor legate de administrarea si functionarea Fondului, in conditiile stabilite de consiliul de administratie al acestuia.


In cazul in care resursele financiare prevazute la alin. (3) nu sunt suficiente pentru acoperirea cheltuielilor legate de administrarea si functionarea Fondului, conducerea Fondului va proceda, in conditiile stabilite de consiliul de administratie al acestuia, la majorarea cuantumului contributiilor membrilor pentru cheltuielile de administrare si functionare a Fondului si a celui aferent majorarilor de intarziere la plata contributiilor anuale, prevazute la art. 20 lit. g).


S.C. Fondul de Compensare a Investitorilor - S.A. are obligatia intocmirii si transmiterii lunare la C.N.V.M., pana la data de 25 a lunii urmatoare, a unei situatii financiare, purtand viza auditorului intern al societatii, in care sa fie evidentiate plasamentele investitionale ale Fondului si sursele de constituire a acestora.


Resursele financiare ale Fondului pot fi investite numai in titluri de stat sau in alte instrumente cu venit fix garantate integral de stat, precum si in alte active cu risc scazut, dupa cum urmeaza:


a) obligatiuni ale administratiei publice centrale si locale, cu respectarea principiului dispersiei riscului;

b) maximum 25% din volumul resurselor financiare in depozite la termen la institutii de credit, cu conditia ca expunerea Fondului pentru fiecare institutie de credit sa nu depaseasca 10% din volumul total al resurselor financiare. Limita de 25% poate fi depasita pana la maximum 75%, cu avizul C.N.V.M., in baza unei cereri motivate a Fondului
Data aparitiei: 31 Ianuarie 2011
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Norme privind finantarea cu dobanda subventionala, proiecte prioritare, taxa auto":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
©2020 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016