Politia indeamna soferii sa foloseasca rotile de iarna, in caz contrar acestia riscand amenzi destul de mari si sanctiuni complementare neplacute!
Soferii care tin pasul cu legislatia stiu ca Romania nu are o data fixa la care sa fie obligatorie instalarea de pneuri de iarna sau verificarea celor mixte pentru asigurarea profunzimii legale prevazut de
Regulamentul de aplicare a Codului rutier.
Anvelopele de iarna pot fi recunoscute, in general, dupa marcajul M+S, care se mai prezinta si sub formele M&S / M.S. Inainte de a monta anvelopele, se recomanda sa verificam anul fabricatiei (DOT) si adancimea profilului. Daca anvelopele au o vechime de peste 4-5 ani, solicitati parerea unui specialist, care sa observe daca exista urme specifice de uzura.
La pneurile concepute special pentru circulatia in sezonul rece, indicatorul de uzura este pozitionat astfel incat sa marcheze o adancime a profilului de aproximativ 4 milimetri. In cazul unui control in trafic, daca se constata ca indicatorul de uzura este expus, legislatia din Romania incadreaza aceasta situatie in categoria „deficienta majora” si sunt prevazute sanctiuni pentru conducatorul auto.
Este important de stiut ca o anvelopa de iarna, aflata in conditii optime, creste aderenta pe carosabilul acoperit cu zapada si scade distanta de franare.
Amenda pentru conducerea unui autovehicul pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, fara ca acesta sa fie dotat cu anvelope de iarna este prevazuta in
clasa a IV-a de sanctiuni (de la 9 la 20 puncte amenda, respectiv intre 1.305 lei si 2.900 de lei), retinandu-se si certificatul de inmatriculare al autovehiculului, fiind eliberata o dovada inlocuitoare, fara drept de circulatie.
Se recomanda participantilor la trafic sa respecte cu strictete regulile de circulatie, sa adapteze permanent viteza la conditiile de drum si sa se informeze cu privire la conditiile meteo si tronsoanele de drum pe care le vor parcurge.