Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

RAR, despre obligatia de a folosi anvelope de iarna

RAR, despre obligatia de a folosi anvelope de iarna
Registrul Auto Roman (RAR) ofera cateva informatii utile cu privire la obligatia de a folosi anvelope de iarna, odata ca instaurarea sezonului rece.

Conform RAR, legislatia din Romania nu prevede o data la care este obligatoriu ca autovehiculele sa fie echipate cu anvelope de iarna, dar acest tip de pneu este obligatoriu atunci cand se patrunde pe un drum public acoperit cu gheata, polei sau zapada, indiferent de perioada din an.

Registrul Auto Roman recomada sa nu ignoram importanta anvelopelor de iarna in sezonul rece, deoarece acestea sunt concepute ca la o temperatura de sub 7-8 grade Celsius sa ramana moi, spre deosebire de cele de vara, pentru a pastra aderenta la carosabil.

Anvelopele de iarna pot fi recunoscute, in general, dupa marcajul M+S, care se mai prezinta si sub formele M&S / M.S.

Iniante de a monta anvelopele, RAR mai recomanda sa verificam anul fabricatiei (DOT) si adancimea profilului. "Daca anvelopele au o vechime de peste 4-5 ani, solicitati parerea unui specialist, care sa observe daca exista urme specifice de uzura", adauga institutia in mesajul sau adresat soferilor.

La pneurile concepute special pentru circulatia in sezonul rece, indicatorul de uzura este pozitionat astfel incat sa marcheze o adancime a profilului de aproximativ 4 milimetri. In cazul unui control in trafic, daca se constata ca indicatorul de uzura este expus, legislatia din Romania incadreaza aceasta situatie in categoria "deficienta majora" si sunt prevazute sanctiuni pentru conducatorul auto. 

Este important de stiut ca o anvelopa de iarna, aflata in conditii optime, creste aderenta pe carosabilul acoperit cu zapada si scade distanta de franare.

Nu uitati! Amenda pentru lipsa anvelopelor de iarna, in conditiile specificate de lege, se incadreaza in clasa a IV-a de sanctiuni (9-20 puncte-amenda), adica intre 1.305 si 2.900 de lei. In plus, politistii rutieri pot retine certificatul de inmatriculare al vehiculului.

Florin Amariei
de Florin Amariei
Redactor

Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie.  In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.  

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 08 Decembrie 2020
Votati articolul "RAR, despre obligatia de a folosi anvelope de iarna":
Rating:

Nota: 3.42 din 5 din 12 voturi
Urmareste-ne pe Google News

ARTICOLE SIMILARE

Mai multe articole despre amenda roti de iarna
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016