Care sunt conditiile de efectuare a transferului unui leasing auto de la un finantator catre un alt finantator in vederea refinantarii, avand in vedere ca utilizatorul nu este inregistrat cu incidente la plata, iar contractul de leasing a depasit primul an de la data incheierii acestuia, respectiv de la data preluarii autoturismului?
Raspuns oferit de specialistii www.avocatulroman.ro
Conditiile unei refinantari nu vi le putem spune deoarece fiecare societate de leasing isi are regulile sale in aceasta privinta. Este important insa ca leasingul sa fie unul financiar si nu operational. Modalitatea de inlocuire a finantatorului se face, de regula, prin preaprobarea leasingului de catre refinantator, acesta luand legatura si cu finantatorul initial in vederea transferarii sumelor ramase de plata.
In consecinta, trebuie sa anuntati finantatorul ca doriti sa faceti aceasta modificare, daca nu este interzisa prin contract, si sa solicitati sa va comunice sumele ramase de plata in vederea incetarii contractului prin refinantare. Suma necesara va constitui suma pe care o veti solicita de la societatea cu ajutorul careia veti realiza refinantarea.
Practic, refinantatorul achita finantatorului initial suma ramasa de plata, urmand ca dumneavoastra sa incheiati un nou contract de leasing financiar in conditiile propuse de finantator. Va redam mai jos conditiile principale prevazute de diverse societati de leasing sau banci in vederea refinantarii.
Conditii minime de obtinere - persoane juridice
• firma nu a fost inregistrata in Centrala Incidentelor de Plati cu mai mult de 3 incidente majore in ultimele 6 luni si nu este in interdictie de a emite cecuri bancare;
• compania figureaza la creditele contractate in Centrala Riscurilor Bancare cu serviciul datoriei in ultimele 12 luni;
• acord de consultare in Centrala Riscurilor Bancare;
• structura actionariatului nemodificata in ultimele 24 luni;
• cifra de afaceri in scadere cu max 25% fata de aceeasi perioada a anului trecut;
• profit pozitiv din exploatare.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Dorim sa incepem un proces de evaluare a performantelor pentru colegii din departamentele cheie ale companiei. Precizam ca domeniul de activitate este Servicii, fiind furnizor de catering si cleaning industrial. Vom evalua doar sefii de departament si managerii de locatii. Ne-ati putea ajuta cu exemple de obiective inclusiv KPI pe care sa le aplicam pentru colegii din departamentele de mai jos? Resurse Umane Departament Achizitii Departament Financiar-Contabilitate Departament Operational IT...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Reprezentantul legal care era unic asociat si administrator a decedat. Cine va semna pana cand se va face succesiunea? In actul constitutiv este stipulat faptul ca in caz de deces societatea va continua prin mostenitorii legali ai asociatului unic.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Un ONG are proiecte cu finantare din fonduri europe in derulare, in cadrul careia exista o echipa de implementare a proiectului. Daca ONG-l are un angajat pe functia de asistent manager caruia doreste sa-i atribuie sarcini specifice de implementare a activitatii proiectului de exemplu Coordonator proiect, in acest caz cum se va proceda legal, este necesara incheierea unui act aditional sau este de ajuns daca se face o completare a fisei postului de asistent manager cu atributiile specifice...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<