Cu ocazia participarii sale la dezbaterea din 9 noiembrie 2012, organizata de Asociatia Magistratilor din Romania la Parlamentul Romaniei, sala “Drepturile Omului”, cu tema “ Independenta Justitiei si obiectivele mecanismului de cooperare si verificare” cu participarea judecatorilor, a procurorilor, a avocatilor precum si a reprezentantilor organizatiilor profesionale , ai societatii civile si ai mass-media, Decanul Baroului Bucuresti, s-a referit la necesitatea adoptarii unor propuneri concrete privind recomandarile date prin Raportul MCV din iulie 2012.
In acest sens, discutiile s-au purtat in legatura cu
necesitatea respectarii statului de drept si a independentei sistemului judiciar, eficacitatea actiunii judiciare, consecventa si transparenta actului de justitie.
Propunerile Decanului Baroului Bucuresti, in spiritul recomandarilor MCV iulie 2012, au fost axate pe invitarea tuturor partidelor politice si autoritatilor guvernamentale sa respecte independenta sistemului judiciar. În acest context este necesara asumarea angajamentului din partea partidelor politice si a autoritatilor guvernamentale de a impune sanctiuni tuturor membrilor de Guvern sau de partid care submineaza credibilitatea judecatorilor sau care exercita presiuni asupra institutiilor juridice. În aceeasi ordine de idei, Decanul Baroului Bucuresti considera ca este necesara elaborarea unor ghiduri clare de bune practici cu referire la aplicarea pedepselor, gestionarea si analizarea corespunzatoare a probelor in procesele penale cu un accent aparte pe cauzele penale care au ca obiect cazuri de criminalitate economica si de achizitii publice.
De remarcat ca au fost solutionate cantitativ foarte multe dosare in detrimentul calitatii.
O problema deosebita o reprezinta, in etapa actuala, imbunatatirea calitatii si disponibilitatii expertizei judiciare.
Considera Decanul Baroului Bucuresti ca se impune aplicarea in plan comun cu participarea magistratilor si avocatilor, a tuturor celor patru noi coduri adoptate de Parlamentul Romaniei. În acest context este demn de evidentiat Protocolul incheiat intre Institutul National Pentru Pregatirea si Perfectionarea Avocatilor (I.N.P.P.A.) si Institutul National al Magistraturii cu privire la implementarea acestor coduri.
Pentru a curma discutiile interminabile cu impact negativ asupra justitiei romane in spatiul public privind procesul transparent de numire a Procurorului General si a Procurorului Sef al Directiei Nationale Anticoruptie sunt necesare modificari legislative care sa aiba in vedere, asa cum recomanda raportul MCV din iulie 2012 “depunerea unor candidaturi deschise fondate pe criterii de experienta profesionala, integritate si rezultate pozitive in actiunea anticoruptie”.
DECAN,
Av. ION ILIE-IORDACHESCU
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: In Reges apar urmatoarele categorii de studii: Medii Medii/Scoala generala Medii cu curs de calificare Medii cu curs de calificare si licenta Medii cu licenta Medii cu licenta sau Scoala profesionala cu licenta NA Postliceale Postliceale/Medii Scoala generala Scoala maistri cu licenta Scoala profesionala cu licenta Studii de scurta durata Superioare Superioare cu licenta Vrea sa va intreb: 1. unde incadram studiile de master 2. unde incadram studiile de 8 clase la Scoala generala sau la...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Am vazut in raspunsul dat de dvs unei spete faptul ca in reges Online se vor declara studiile aferente pozitiei ocupate si nu studiile pe care le are angajatul in cauza. Vreau sa va intreb care credeti ca este argumentul pentru acest fapt, tinand cont ca am declara ceva implicit, asa cum este definit in nomenclatorul COR cu privire la fiecare functie. De ce ar mai fi nevoie sa declaram noi asta, cand este stabilita deja si este invariabila?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<