Ministrul Justitiei a initiat demersurile institutionale pentru implementarea metodologiei de monitorizare a SNA, prioritatea constituind-o evaluarile la nivelul institutiilor publice pe cele trei teme aprobate pentru anul 2013: declararea averilor, accesul la informatii de interes public si conflictele de interese.
Pentru asigurarea implementarii SNA, inclusiv la nivel local, MJ in parteneriat cu Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a demarat un program sustinut de activitati la nivelul primariilor si consiliilor judetene. Aceste actiuni beneficiaza si de sustinerea financiara a Uniunii Europene prin intermediul a doua proiecte gestionate de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice:
„Dezvoltarea unui mecanism de monitorizare a implementarii actiunilor anticoruptie din cadrul SNA 2012-2015 la nivelul administratiei publice locale, precum si promovarea acestuia in vederea cunoasterii de catre toate institutiile implicate” -finantat prin Programul Operational Dezvoltarea Capacitatii Administrative;
„Politici anticoruptie pentru cetatean, intr-o administratie responsabila (PACAR)” -cofinantat prin Fondul Social European prin Programul Operational „Dezvoltarea Capacitatii Administrative”.
In prezent, urmare unui demers de comunicare directa cu autoritatile publice locale lansat in octombrie 2012, Secretariatul tehnic al SNA, constituit la nivelul Ministerului Justitiei, a inregistrat aderarea la valorile si principiile SNA 2012 – 2015 a unui numar de 1 874 de primarii si 20 de consilii judetene.
Pe parcursul anului 2013 vor fi evaluate 25% din institutiile publice care au aderat la SNA (5 institutii independente sau agentii anticoruptie, 5 ministere, 850 primarii si 5 consilii judetene).
In perioada 13 – 15 februarie urmeaza a se organiza a treia runda a reuniunilor platformelor de cooperare instituite prin SNA: platforma administratiei publice centrale, platforma administratiei publice locale, platforma autoritatilor independente, platforma mediului de afaceri, platforma societatii civile.
Demersurile MJ de monitorizare si implementare a SNA la nivel central si local, masurile adoptate la nivelul mai multor ministere, inclusiv proiectele in derulare gestionate de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, Ministerul Educatiei Nationale si Ministerul Sanatatii sunt evidentiate pozitiv in raportul MCV.
Extras Raport MCV 30 ianuarie 2013
„…raportul din luna iulie a salutat Strategia Nationala Anticoruptie. Exista ministere care au adoptat unele masuri importante, iar participarea autoritatilor locale pare sa inregistreze progrese(21). Ministerul Justitiei a instituit structuri menite sa contribuie la indeplinirea obiectivelor si care par sa fi impulsionat procesul in pofida numarului lor redus. Misiunile pe teren si identificarea celor mai bune practici dovedesc existenta unui grad binevenit de atitudine proactiva. Este important sa se asigure furnizarea resurselor corespunzatoare pentru buna punere in aplicare a strategiei. In plus, o serie de proiecte anticoruptie sunt finantate din fonduri ale UE, inclusiv in cadrul Ministerelor Educatiei, Sanatatii si Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice. Punerea in aplicare progreseaza si in prezent sunt asteptate rezultatele acestor proiecte”.
(21) In ianuarie 2013, 1 874 de primarii si 20 de consilii judetene erau inregistrate la Secretariatul Strategiei Nationale Anticoruptie.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: La solicitarea salariatilor si cu acceptul acestora se poate accepta un program de lucru de 16 ore urmat de 48 de ore de sau minim 32 libere? motivatia este lipsa de personal calificat pe piata muncii - salvamar
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca este specificat undeva cite zile libere se acorda la casatoria unui salariat. Suntem intreprindere mica si nu avem contract colectiv de munca doar regulament unde am prevazut 2 zile libere pentru casatorie. Este alta reglementare in afara de Codul muncii unde spune ca se acorda zile libere pentru casatorie conform contrat colectiv de munca sau regulament? Societatea a fost infiintata in anul 2020.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Daca dorim sa angajam un candidat cu experienta si certificari in domeniul achizitiilor publice, dar cu diploma de Inginer diplomat, Profilul Inginerie economica, Specializarea Inginerie si manangement in alimetatie publica si agroturism, Facultatea de Management, inginerie economica in agricultura si dezvoltare rurala Universitatea de Stiinte Agronomice si Medicina Veterinara, o putem face pe postul de Economist cu atributii specifice achizitiilor publice pana la introducerea in Nomenclatorul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<