Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Regimul legal de circulatie al trotinetelor electrice

Trotinetele electrice par sa fie din ce in ce mai multe, mai ales in traficul din Capitala. Asadar, am considerat oportun sa analizam regimul legal de circulatie al trotinetelor electrice.

 

De ceva vreme, pe strazile si bulevardele din mai multe orase ale tarii, inclusiv pe cele din Bucuresti, se pot vedea adulti care circula cu trotinete, multe dintre aceste vehicule fiind electrice. Legislatia rutiera in vigoare nu reglementeaza in mod expres circulatia trotinetelor electrice pe drumurile publice, dar incercam astazi sa vedem daca putem incadra trotinetele intr-o categorie de vehicule prezenta in Codul rutier si care ar fi obligatiile conducatorilor acestora.

 

Potrivit art. 6 din Codul rutier, poate fi considerat moped un "autovehicul, cu doua sau trei roti, a carui viteza maxima prin constructie este mai mare de 25 km/h, dar nu depaseste 45 km/h si care este echipat cu un motor cu ardere interna, cu aprindere prin scanteie, cu o capacitate cilindrica ce nu depaseste 50 cmc sau cu un alt motor cu ardere interna ori, dupa caz, electric, a carui putere nominala continua maxima nu depaseste 4 kW, iar masa proprie a vehiculului nu depaseste 350 kg, neincluzand masa bateriilor in cazul vehiculului electric".


Asadar, cele mai multe trotinete electrice pot fi considerate mopede. Totusi, pentru a circula cu un moped, conducatorii acestora trebuie sa indeplineasca o serie de conditii. Spre exemplu, acestia trebuie sa aiba o varsta minima. In conditiile in care varsta minima pentru a conduce o bicicleta pe drumurile publice este de 14 ani, varsta necesara pentru a conduce un moped pe aceleasi drumuri este, in mod evident, mai mare, si anume ea este de 16 ani.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
202 Modele de fise de post actualizate conform GDPR


ACTUALIZATE conform Noului GDPR Scapati de stresul controlului Va oferim 202 modele de fise de post redactate impecabil EDITABILE si conforme noului COR & GDPR Atentie Cand vine vorba despre fise de post stiti bine Trebuie sa fie in deplina conformitate cu Regulamentul General privind Protectia Datelor Personale GDPR –...

Oferta Speciala
valabila 48h

Apoi, tot din Codul rutier aflam si ca bicicletele si mopedele "care circula pe drumurile publice trebuie sa fie echipate cu mijloace de iluminare si dispozitive reflectorizant-fluorescente. Este interzisa circulatia acestora pe timp de noapte fara aceste mijloace si dispozitive in stare de functionare". Asadar, inca o conditie pe care trebuie s-o indeplineasca cei ce conduc trotinete electrice pe sosele.


Dupa cum stipuleaza acelasi Cod rutier amintit mai sus, pentru a conduce un moped, conducatorul acestuia trebuie sa detina un permis de conducere de categoria AM. Totusi, legislatia permite conducerea unui moped in baza oricarei categorii de permis auto. Mai exact, un moped poate fi condus de orice persoana care detine un permis de conducere, indiferent de categoria acestuia.


Legislatia rutiera stabileste ca "pe timpul deplasarii pe drumurile publice, conducatorii motocicletelor, mopedelor si persoanele transportate pe acestea au obligatia sa poarte casca de protectie omologata" si, pentru ca am stabilit deja ca o trotineta electrica poate fi considerata moped, conducatorul unei astfel de trotinete este si el obligat sa poarte echipament de protectie.


E necesara inmatricularea trotinetelor electrice? Ne lamureste, din nou, Codul rutier: pentru a circula pe drumurile publice,"vehiculele, cu exceptia celor trase sau impinse cu mana si a bicicletelor, trebuie sa fie inmatriculate ori inregistrate, dupa caz, si sa poarte placute cu numarul de inmatriculare sau de inregistrare, cu forme, dimensiuni si continut prevazute de standardele in vigoare". Conform aceluiasi act normativ, mopedele trebuie inregistrate (nu inmatriculate) la nivelul primarilor comunelor, ai oraselor, ai municipiilor si ai sectoarelor municipiului Bucuresti. Asadar, a cincea conditie este: trotineta electrica trebuie sa aiba o placuta de inregistrare.


Teoretic, acestea sunt regulile pe care ar trebui sa le respecte un conducator de trotineta electrica atunci cand circula pe drumurile publice, dar, in lipsa unor reglementari clare, acest set de reguli este doar orientativ.

de
Data aparitiei: 13 Iulie 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Votati articolul "Regimul legal de circulatie al trotinetelor electrice":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

    Poate sunteti interesat si de:

    ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

    Asa-zisul "Control de rutina" al politistilor nu au un temei legal

    Intrebare: Buna seara. O tema destul de discutata este motivul opririi unui conducator auto de catre un echipaj de politie ,,Controlul de rutina" nu este un temei legal de a opri un conducator auto pe un drum public, fapt pt. care acesta nu este un motiv. As dori sa intreb, ce cai de atac exista pentru oprirea abuziva de catre echipajul de politie (inclusiv numai pt. verificare actelor) (mai bine spus ce art. obliga echipajul rutier de a opri masinile in trafic pentru un motiv anume, si nu dupa bunul plac al militianului). Am auzit cazuri in care politia abuzeaza de functie, oprind mai multe masini, fara motiv intemeiat. Daca nu ma insel, exista si in legislatia europeana un articol care prevede obligativitatea organului de politie, pe langa de a se prezenta, de a declara motivul opririi Va multumesc anticipat

    Raspuns: Apreciez raspunsul argumentat al d-rei Antonia Popescu. ... [citeste tot raspunsul aici...]

    Atentie, Juristi!
    5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

    Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

    Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

    Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


    Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016