Utilizatorii de trotineta electrica se vor supune noilor prevederi care urmeaza a fi incluse in Codul rutier, dupa ce la Senat a aparut un proiect de lege care modifica OUG nr. 195/2002.
A aparut primul proiect de lege special pentru trotineta electrica, dupa ce acest mijloc de transport a devenit din ce in ce mai popular. Soferii vor avea o grija in minus! Iata cum va fi modificat Codul rutier. Pe scurt, modificarile propuse sunt asemanatoare prevederilor deja valabile pentru biciclisti.
In primul rand, trotineta electrica va fi definita in Codul rutier drept "vehicul, cu doua sau trei roti, a carui viteza maxima prin constructie nu depaseste 40 km/h si care este echipat cu un motor electric a carui putere nominala continua maxima nu depaseste 2kW".
Nu uitati! O instanta a decis deja ca trotinetele care depasesc 25 de km/h sunt mopede.
In al doilea rand, pista pentru biciclete, definita la art. 6, pct. 25 din Codul rutier, devine si loc de utilizare pentru trotineta electrica. Asadar, se modifica, dupa cum urmeaza: "subdiviziunea partii carosabile, a trotuarului ori a acostamentului sau pista separata de drum, special amenajata, semnalizata si marcata corespunzator, destinata numai circulatiei bicicletelor, mopedelor si a trotinetelor electrice".
Putem, asadar, intui ca se va putea circula cu trotineta electrica DOAR acolo unde pot circula si bicicletele.
In al treilea rand, art. 12, alin. (1) din Codul rutier se modifica pentru a nu fi nevoie de inmatricularea acestor mijloace de transport: "Pentru a circula pe drumurile publice, vehiculele, cu exceptia celor trase sau impinse cu mana, a bicicletelor si a trotinetelor electrice, trebuie sa fie inmatriculate sau inregistrate, dupa caz, si sa poarte placute cu numarul de inmatriculare sau de inregistrare, cu forme, dimensiuni si continut prevazute de standardele in vigoare".
In al patrulea rand, art. 41, alin. (3) va fi schimbat pentru a specifica in mod clar ca "daca un drum este prevazut cu o pista speciala destinata circulatiei bicicletelor si a trotinetelor electrice, acestea vor fi conduse numai pe pista respectiva".
In al cincilea rand, art. 63, alin. (5) va permite parcarea a cate doua trotinete, una langa alta, "pe partea carosabila, in paralel cu marginea acesteia".
Literatura romana Rezumatele textelor studiate in clasele V-VIII
Fise distractive pentru gradinita
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
In al saselea rand, varsta minima pentru conducerea unei trotinete electrice va fi de 14 ani. Acest lucru va fi stipulat in actul de care toti soferii tin seama prin modificarea alin. (2) al art. 70 din Codul rutier. In continuare, "bicicletele, trotinetele electrice si mopedele care circula pe drumurile publice trebuie sa fie echipate cu mijloace de iluminare si dispozitive reflectorizant-fluorescente". Circulatia pe timp de noapte fara aceste elemente va fi interzisa.
In al saptelea rand, casca de protectie este obligatorie doar pentru cei care folosesc trotineta electrica si au sub 18 ani, conform modificarii propuse pentru art. 70 din Codul rutier.
Finalmente, si Regulamentul de aplicare a Codului rutier va fi modificat. Legea de modificare a OUG nr. 195/2002 prevede ca "regulile privind circulatia pe drumurile publice a bicicletelor, a trotinetelor electrice, vehiculelor cu tractiune animala, a conducatorilor de coloane militare, cortegii, grupuri organizate, precum si de animale si stabilesc prin regulament".
Atentie! Proiectul de lege se afla in dezbatere la Senat, fiind prima Camera sesizata. Pentru a intra in vigoare este nevoie de votul senatorilor, a deputatilor, de promulgarea presedintelui si de publicarea in Monitorul Oficial!
Pentru L468/2019 au fost deja propuse si adoptate cateva amendamente. Vom include aceste noutati, dupa votul plenului Senatului.
Termenul de adoptare tacita se indeplineste pe 18 octombrie 2019, asadar anticipam ca Senatul va vota asupra acestui proiect de lege.
Vom reveni cu actualizari si noutati imediat ce acestea vor fi disponibile.
Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie. In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
ARTICOLE SIMILARE
ARTICOLE SIMILARE