Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Activitatea instantelor, modificata. De la 1 septembrie se aplica noi reguli

Activitatea instantelor, modificata. De la 1 septembrie se aplica noi reguli
CSM a decis printr-o hotarare ca activitatea instantelor sa fie modificata. Avem, asadar, noi reguli de respectat de la 1 septembrie. 

Va reamintim ca starea de alerta a fost prelungita, numarul de infectari noi cu coronavirus nu a scazut, asadar si magistratii impreuna cu personalul auxiliar isi vor desfasura activitatea sub auspiciul unor noi reguli.

Hotararea CSM nr. 734 din 2020 actualizata este disponibila la finalul articolului pentru consultare.

Din acest act extragem informatiile principale pe care ar trebui sa le retinem.

1. Obtinerea prin .fotografiere a unor copii de pe inscrisuri din dosarele instantei este permisa.

2. Presedintele completului va putea avea in vedere si identitatea de parti sau de avocati ori de alti participanti in procedurile judiciare.

3. Pentru cauzele complexe (de exemplu: cu mai multi martori de audiat, cu parti numeroase, derulate in sistem de videoconferinta) se recomanda fixarea unei ore distincte la finalul sedintei de judecata sau alocarea unei sedinte separate.

4. Judecatorul sa nu stabileasca in cadrul aceleiasi sedinte de judecata mai multe cauze care sa impuna administrarea unei probatiuni complexe.

5. Instantele pot stabili un interval orar la sfarsitul sedintei de judecata, destinat exclusiv dosarelor lasate la a doua strigare, in masura in care conditile instantei permit .fixarea unor intervale de timp in acest sens.

6. Depunerea de cereri sau inscrisuri la dosarul cauzei si transmiterea lor catre parti sa fie facuta prin posta sau prin mijloace de contunicare electronica, pe cat posibil nu in timpul sedintel de judecata.

7. In relatia instantelor cu profesionistii dreptului  (avocati, consilieri juridici, executori judecatoresti practicieni in insolventa) si cu institutiile publice, transmiterea inscrisurilor sa se faca in principal prin mijloace electronice de comunicare, cu exceptia situatillor in care dispozitiile procedurale prevad o alta forma.

Consultati in extenso Hotararea nr. 734 din 2020 a CSM actualizata mai jos!

HOTARAREA nr. 734 din 12.05.2020

In temeiul dispozitiilor art. 133 alin. (5) si (7) din Constitutia Romaniei, republicata, si ale art. 23 alin. (1) din Legea nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

retinand contextul exceptional generat de pandemia de COVID-19 si evolutia acesteia pe teritoriul Romaniei,

avand in vedere ca pentru limitarea infectiilor cu noul coronavirus     SARS-CoV-2 se recomanda implementarea masurilor de distantare sociala,

data fiind necesitatea adoptarii unor noi masuri care sa permita instantelor judecatoresti sa functioneze in conditii de siguranta si cu mijloace adecvate pentru gestionarea crizei,

tinand seama de necesitatea unei abordari coordonate in privinta acestei situatii, care sa asigure o implementare unitara a masurilor de preventie la nivelul tuturor instantelor din Romania, precum si garantii pentru toate persoanele care apeleaza la justitie,

avand in vedere dispozitiile art. 41 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 317/2004, republicata, cu modificarile si  completarile ulterioare si ale art. 1791 din Regulamentul de ordine interioara al instantelor judecatoresti, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1375/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, cu majoritatea voturilor membrilor prezenti (8 voturi DA, 2 voturi NU),

SECTIA PENTRU JUDECATORI A CONSILIULUI SUPERIOR AL MAGISTRATURII

HOTARASTE: 

Art. I – Prin derogare de la prevederile Regulamentului de ordine interioara al instantelor judecatoresti, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1375/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, in perioada 15.05.2020 – 31.08.2020, activitatea administrativ-judiciara a instantelor judecatoresti se va desfasura cu luarea in considerare a urmatoarelor reguli:

(1) Programul de lucru, inclusiv programul de lucru cu publicul, al instantelor poate fi adaptat prin decizia conducatorului instantei, in scopul prevenirii raspandirii COVID – 19 si al protectiei persoanelor care isi desfasoara activitatea in cadrul instantei.
(2) Pentru accesul in arhiva instantei in vederea consultarii dosarelor, presedintele poate stabili intervale orare alocate distinct avocatilor, consilierilor juridici, practicienilor in insolventa, expertilor si interpretilor.

La programarea sedintelor de judecata, presedintii de instanta vor tine seama de necesitatea asigurarii unui echilibru intre principiul solutionarii cu celeritate a cauzelor si principiul asigurarii sanatatii publice.

Se recomanda ca accesul sa fie permis:
a) participantilor la procedurile judiciare, in salile de sedinta, cu 10 de minute anterior intervalului orar in care sunt fixate cauzele respective;
b) la compartimentele care desfasoara activitati cu publicul, potrivit unei programari prealabile realizate online sau telefonic, cu respectarea regulilor de distantare sociala si doar in masura in care justitiabilii nu au posibilitatea de a consulta dosare ori evidente in format electronic. In cazuri exceptionale, presedintele instantei sau persoana desemnata de acesta va putea permite accesul si fara o programare prealabila.

Programul sedintelor de judecata, programul de lucru cu publicul si informatiile necesare programarii prealabile pentru accesul la compartimentele care desfasoara activitati cu publicul se aduc la cunostinta prin afisare la loc vizibil, prin publicare pe pagina de internet a instantei, precum si prin orice alt mijloc de informare publica.

(1) Accesul justitiabililor, al altor participanti la procesele civile si penale si al publicului in sediul instantei se recomanda a fi permis astfel incat sa fie respectat intervalul de timp prevazut la pct. 3 si poate fi limitat in scopul respectarii regulilor de distantare sociala.
(2) Atunci cand refuza primirea unei persoane ce prezinta simptome de infectare cu SARS-CoV-2, persoana responsabila din cadrul detasamentului de paza instiinteaza de indata presedintele instantei sau persoana desemnata de acesta si, daca este cazul, presedintele completului de judecata, pentru a fi dispuse masurile administrative sau judiciare necesare.
(3) In masura in care este posibil, se recomanda ca intrarea si iesirea din sediul instantei sa se faca pe cai de acces separate.

Pe intreaga perioada in care se afla in incinta instantei, personalul acesteia, justitiabilii, alti participanti la procesele civile si penale, precum si publicul sunt obligati sa poarte echipamentele de protectie individuale, in conditiile stabilite prin decizia conducatorului instantei.

Presedintele completului de judecata sau, dupa caz, presedintele instantei ori persoana desemnata de acesta pot dispune inlaturarea din sala de judecata si, respectiv, din incinta instantei, a persoanelor care nu respecta, in mod nejustificat, obligatia prevazuta la pct. 6.

(1) Presedintele completului de judecata dispune intocmirea listei de sedinta prin gruparea cauzelor pe intervale orare, urmarindu-se limitarea numarului de persoane prezente concomitent in sala de sedinta si valorificarea eficienta a intervalelor orare stabilite, astfel incat sa se asigure respectarea regulilor de distantare sociala. In acest sens, presedintele completului va putea avea in vedere si identitatea de parti sau de avocati ori de alti participanti in procedurile judiciare, in cauzele aflate pe lista de sedinta. Lista, continand intervalele orare alocate fiecarui grup de cauze, se comunica prin publicare pe pagina de internet a instantei si prin orice alt mijloc de informare publica.
(2) La stabilirea listei de sedinta pe intervale orare, presedintele completului va avea in vedere duratele de timp necesare, de suspendare a sedintei de judecata pentru aerisirea/dezinfectarea salii de sedinta.
(3) Gruparea pe intervale orare se aplica si dosarelor in privinta carora a fost fixat termen de judecata dupa data de 14.05.2020, in acest caz intervalul orar urmand a fi adus la cunostinta participantilor fata de care procedura de citare a fost legal indeplinita, in conditiile alin. (1). Pentru cauzele in care termenul de judecata   se fixeaza incepand cu data de 14.05.2020, intervalele orare aferente vor fi mentionate in citatiile care se vor emite ulterior acestei date.

Grefierul va fi prezent in sala de sedinta cu 15 minute inainte de inceperea sedintei de judecata. Punerea la dispozitie a dosarelor spre consultare procurorului, partilor, reprezentantilor sau avocatilor acestora se realizeaza in timpul sedintei, doar in intervalele orare alocate cauzelor respective, dupa o prealabila verificare a identitatii si calitatii.

Sedinta de judecata poate fi suspendata pentru motive justificate. Durata suspendarii va fi anuntata si afisata pe usa salii de sedinta, prin grija grefierului.
(1) Strigarea cauzelor pentru amanare fara discutii se poate face doar in intervalul orar alocat grupului de cauze din care acestea fac parte.
(2) Lasarea dosarelor la a doua strigare se incuviinteaza de presedintele completului de judecata, in intervalul orar prestabilit pentru grupul de cauze din care face parte si cauza respectiva. Dispozitiile art. 121 alin. (5) teza I din Regulamentul de ordine interioara al instantelor judecatoresti nu sunt aplicabile.

(1) In cauzele nonpenale, daca este posibil, instantele judecatoresti pot dispune masurile necesare pentru desfasurarea sedintei de judecata prin videoconferinta, cu respectarea principiilor care guverneaza procesul civil.
(2) In cauzele penale, desfasurarea sedintei de judecata prin videoconferinta se va face in conditiile Codului de procedura penala sau ale legilor speciale, cu respectarea principiilor care guverneaza procesul penal.

Transmiterea cererilor de chemare in judecata, a cailor de atac, precum si a oricaror alte cereri adresate instantei care nu se depun direct in sedinta, precum si comunicarea acestora catre parti se recomanda a fi realizate prin mijloace electronice, presedintele instantei sau al completului de judecata urmand a aprecia situatiile derogatorii in care este permisa depunerea sau transmiterea documentelor in forma fizica.

Se recomanda ca depunerea de cereri sau inscrisuri la dosarul cauzei si transmiterea lor catre parti sa fie facuta prin posta sau prin mijloace de comunicare electronica, pe cat posibil nu in timpul sedintei de judecata.
(1) Cererile adresate instantei pentru eliberarea certificatelor, a copiilor de pe inscrisuri si pentru restituirea inscrisurilor originale se vor depune in principal prin mijloace de comunicare electronica sau prin posta, in conditii care sa asigure verificarea identitatii solicitantului.
(2) Inscrisurile eliberate in temeiul cererilor prevazute la alin. (1) se vor transmite in principal prin posta sau, daca persoana care a formulat cererea solicita, prin posta electronica.

Pentru anul calendaristic 2020, vacanta judecatoreasca este de o luna, in intervalul 1 – 31 august. Concediul de odihna anual pentru intregul personal al instantelor judecatoresti poate fi efectuat si in afara duratei vacantei judecatoresti, fara a perturba buna desfasurare a activitatii instantei.

Completele de judecata pot stabili ca pe durata vacantei judecatoresti sa fie solutionate si alte tipuri de cauze decat cele urgente, stabilite de colegiul de conducere al instantei. Cu toate acestea, instanta va avea in vedere cererile de amanare a cauzei intemeiate pe efectuarea concediilor de odihna in perioada vacantei judecatoresti, formulate de parti, reprezentantii lor conventionali sau legali sau alti participanti la procedura judiciara.

Art. II – Regulamentul de ordine interioara al instantelor judecatoresti, aprobat prin Hotararea Plenului Consiliului Superior al Magistraturii nr. 1375/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica, in masura in care prevederile prezentei hotarari nu sunt contrare.

Art. III – Prezenta hotarare se publica pe pagina de internet a Consiliului Superior al Magistraturii si se comunica instantelor judecatoresti, Ministerului Public, Uniunii Nationale a Barourilor din Romania, Uniunii Nationale a Executorilor Judecatoresti din Romania, Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa din Romania.

Florin Amariei
de Florin Amariei
Redactor

Florin Amariei scrie pentru E-Juridic.ro din anul 2018, explicand noutatile legislative si prezentand cele mai relevente stiri din domeniu. Si-a inceput activitatea la 9AM.ro, a continuat la legestart.ro si a acoperit dintotdeauna cele mai relevante subiecte din domeniile politica, social si justitie.  In prezent, scrie pentru dumneavoastra despre tot ceea ce inseamna domeniile legislativ, justitie si politico-social, cu accent pe explicarea detaliata a ce este important de retinut, cum ne afecteaza aceste informatii si de ce este bine sa aplicam legea in forma ei la zi.  

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Activitatea instantelor, modificata. De la 1 septembrie se aplica noi reguli":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News

Poate sunteti interesat si de:

©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

MODIFICARILE din Contractele Civile si Actele Comerciale se aplica deja!

Folositi NOILE Modele de Documente pentru 2024

Descarcati GRATUIT Raportul Special "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016