Sumele neincasate de catre pensionar, reprezentand pensia pe luna in care a avut loc decesul si/sau, dupa caz, drepturi restante de pensie, cuvenite si neincasate pana la deces, se platesc, la cerere, sotului supravietuitor, copiilor, parintilor sau, in lipsa acestora, mostenitorilor in conditiile dreptului comun.
...vezi si Acte necesare pentru ajutorul de deces in 2022
Acte necesare in vederea acordarii sumelor neincasate de pensionarul decedat
- cerere
- certificatul de deces, in original si in copie;
- actul de identitate al solicitantului (original si in copie);
- acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul (original si copie);
- certificatul de mostenitor (original si copie);
- copia talonului de plata a pensiei persoanei decedate, dupa caz.
Sumele vizate pot fi solicitate in cadrul termenului general de prescriptie de 3 ani, anunta Casa Nationala de Pensii Publice.
Model de CERERE pentru plata sumelor ramase neincasate de catre pensionarul decedat
Catre __________,
Subsemnatul(a),_______________________________avand codul numeric personal _________________domiciliat(a) in localitatea _____________ strada __________________ nr. ______ bloc _____ scara ______ etaj ______ ap ____ judetul (sectorul) ____________________ posesor( (posesoare) al (a) actului de identitate seria ________ nr.______________ eliberat de ________________la data de ______________ in calitate de fiu/ fiica/sot supravietuitor/ parinte/ mostenitor, va rog ca, in baza dosarului nr..____________________ si a celorlalte acte sa aprobati plata:
- Pensiei/indemnizatiei pe luna ________ anul _______.
Odata cu prezenta cerere depun si urmatoarele acte:
- certificat de deces, in copie;
- talon de plata a pensiei (cupon de pensie al decedatului);
- act de identitate solicitant;
- acte de stare civila (solicitant);
- certificat de mostenitor.
Data Semnatura
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca prin decizie si confirmat prin certificat constatator administrator pe societatea mamei mele SRL , pot renunta la calitatea de angajat cu contract individual de munca fiind conducator serviciu extern SSM SINGURUL ANGAJAT AL SOCIETATII , Trebuie o noua reabilitare SSM Detalii ?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem urmatoarea speta: salariat angajat din data de 14.02.2024 aduce concediu medical initial cod 06 pt perioada 08.04.2024-12.04.2024 si mai adauce un alt concediu medical initial cod 01 pt perioada 17.04.2024-24.04.2024. Mentionez ca salariatul nu are stagiu complet de cotizare de 6 luni. Concediul cu cod 06 il inregistrez, dar ce fac cu cel cod 01? Suspend salariatul in baza concediului medical fara sa transmit in Revisal?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<