Sumele neincasate de catre pensionar, reprezentand pensia pe luna in care a avut loc decesul si/sau, dupa caz, drepturi restante de pensie, cuvenite si neincasate pana la deces, se platesc, la cerere, sotului supravietuitor, copiilor, parintilor sau, in lipsa acestora, mostenitorilor in conditiile dreptului comun.
...vezi si Acte necesare pentru ajutorul de deces in 2022
Acte necesare in vederea acordarii sumelor neincasate de pensionarul decedat
- cerere
- certificatul de deces, in original si in copie;
- actul de identitate al solicitantului (original si in copie);
- acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul (original si copie);
- certificatul de mostenitor (original si copie);
- copia talonului de plata a pensiei persoanei decedate, dupa caz.
Sumele vizate pot fi solicitate in cadrul termenului general de prescriptie de 3 ani, anunta Casa Nationala de Pensii Publice.
Model de CERERE pentru plata sumelor ramase neincasate de catre pensionarul decedat
Catre __________,
Subsemnatul(a),_______________________________avand codul numeric personal _________________domiciliat(a) in localitatea _____________ strada __________________ nr. ______ bloc _____ scara ______ etaj ______ ap ____ judetul (sectorul) ____________________ posesor( (posesoare) al (a) actului de identitate seria ________ nr.______________ eliberat de ________________la data de ______________ in calitate de fiu/ fiica/sot supravietuitor/ parinte/ mostenitor, va rog ca, in baza dosarului nr..____________________ si a celorlalte acte sa aprobati plata:
- Pensiei/indemnizatiei pe luna ________ anul _______.
Odata cu prezenta cerere depun si urmatoarele acte:
- certificat de deces, in copie;
- talon de plata a pensiei (cupon de pensie al decedatului);
- act de identitate solicitant;
- acte de stare civila (solicitant);
- certificat de mostenitor.
Data Semnatura
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Este specificat in CIM, la obligatiile angajatorilor: "sa informeze salariatul cu privire la obligatia de a adera la un fond de pensii administrat privat, in conditiile legii". As dori un model de document cu toate detaliile obligatorii care trebuie sa existe privind aceasta informare. Sau am putea sa inseram un paragraf in Minuta de informare privind acest aspect? Daca da, va rog, sa imi spuneti exact ce informatii trebuie sa contina pt a fii conform legii.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Avem situatia unui certificat medical emis pt un cod de diagnostic 585 din 01/05 in 04/05. Certificatul are bifa pe "In continuare", desi nu este relevant in acest context. Ulterior am primit un alt certificat medical pt perioada 05/05-19/05 cu acelasi cod de diagnostic 585, cu bifa pe "Initial". Acest certificat medical nu trebuie sa aiba bifa pe "In continuare" fiind emis imediat dupa primul si avand acelasi cod de diagnostic? Medicul i-a spus angajatei ca data de...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cazul unui salariat angajat ca sofer distributie marfa in tara va rog sa-mi comunicati daca locul de munca este mobil in contractul de munca? In aceasta situatie ar trebui trecut ca zona toata tara? In baza clauzei de mobilitate se acorda prestatii in natura nu in bani, respectiv telefon, card combusibil, este ok?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<