Sumele neincasate de catre pensionar, reprezentand pensia pe luna in care a avut loc decesul si/sau, dupa caz, drepturi restante de pensie, cuvenite si neincasate pana la deces, se platesc, la cerere, sotului supravietuitor, copiilor, parintilor sau, in lipsa acestora, mostenitorilor in conditiile dreptului comun.
...vezi si Acte necesare pentru ajutorul de deces in 2022
Acte necesare in vederea acordarii sumelor neincasate de pensionarul decedat
- cerere
- certificatul de deces, in original si in copie;
- actul de identitate al solicitantului (original si in copie);
- acte de stare civila ale solicitantului, din care sa rezulte gradul de rudenie cu decedatul (original si copie);
- certificatul de mostenitor (original si copie);
- copia talonului de plata a pensiei persoanei decedate, dupa caz.
Sumele vizate pot fi solicitate in cadrul termenului general de prescriptie de 3 ani, anunta Casa Nationala de Pensii Publice.
Model de CERERE pentru plata sumelor ramase neincasate de catre pensionarul decedat
Catre __________,
Subsemnatul(a),_______________________________avand codul numeric personal _________________domiciliat(a) in localitatea _____________ strada __________________ nr. ______ bloc _____ scara ______ etaj ______ ap ____ judetul (sectorul) ____________________ posesor( (posesoare) al (a) actului de identitate seria ________ nr.______________ eliberat de ________________la data de ______________ in calitate de fiu/ fiica/sot supravietuitor/ parinte/ mostenitor, va rog ca, in baza dosarului nr..____________________ si a celorlalte acte sa aprobati plata:
- Pensiei/indemnizatiei pe luna ________ anul _______.
Odata cu prezenta cerere depun si urmatoarele acte:
- certificat de deces, in copie;
- talon de plata a pensiei (cupon de pensie al decedatului);
- act de identitate solicitant;
- acte de stare civila (solicitant);
- certificat de mostenitor.
Data Semnatura
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Avand in vedere ca HG 295 din 31.03.2025, cu privire la Registrul General de Evidenta a salatiatilor, aduce modificari la HG 905/2017, cea din urma fiind valabila pana la 30.09.2025, pot fi aplicate in continuare prevederile din Hotararea 905? Fac referire in mod special la transmiterea suspendarilor in caz de incapacitate de munca, conf art. 5 lit. e din HG 295. As aprecia sa ne dati o lamurire cu privire la tipul de certificate medicale la care face referire legiuitorul un numar minim de zile...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: O salariata a obtinut venituri in urmatoarea perioada: - Contract de munca: martie 2023 - iunie 2023 - venituri din salarii - Contract de mandat pentru administrator: iunie - iulie 2024 - Contract de munca: august 2024 - prezent Copilul s-a nascut in luna martie 2025. Indeplineste conditiile pentru a primi indemnizatie pentru cresterea copilului?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<