Va rugam sa ne specificati care este reglementarea fiscala pentru primirea de catre angajatii nostri a unei tablete, oferite cu titlu gratuit de compania -mama din Turcia .Tabletele sunt cu titlu gratuit fara taxe vamale si vor fi distribuite angajatilor cu ocazia sarbarorilor de Craciun.
Care sunt alternativele de a nu fi considerate avantaje in natura pentru care trebuiesc platite taxe angajat si angajator (impozit si contributii)
Pot fi distribuite ca obiecte de inventar angajatilor?
Raspuns:
Conform art. 55 alin. (1) din Codul fiscal, sunt considerate venituri din salarii toate veniturile in bani si/sau in natura obtinute de o persoana fizica ce desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca sau a unui statut special prevazut de lege, indiferent de perioada la care se refera, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acorda, inclusiv indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca.
La alin. (3) lit. b) al acestui articol, se prevede ca avantajele, cu exceptia celor prevazute la alin. (4), primite in legatura cu o activitate mentionata la alin. (1) si (2) includ si cazare, hrana, imbracaminte, personal pentru munci casnice, precum si alte bunuri sau servicii oferite gratuit sau la un pret mai mic decat pretul pietei.
Astfel, contravaloarea tabletelor oferite cu titlu gratuit salariatilor intra in baza de calcul al impozitului si al contirbutiilor sociale.
Tabletele nu vor intra in baza de calcul al impozitului pe venit si al contributiilor sociale daca raman propritatea societatii si sunt distribuite salariatilor pe baza de proces verbal in vederea utilizarii in scopul afacerii iar utilizarea acestora se justifica tinand cont de functia detinuta de fiecare salariat.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<