Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

CCR: Legea privind infiintarea Fondului Suveran de Dezvoltare si Investii, neconstitutionala

Curtea Constitutionala a decis, miercuri, ca Legea privind infiintarea Fondului Suveran de Dezvoltare si Investitii este neconstitutionala, acceptand astfel sesizarile formulate de catre presedintele Klaus Iohannis, precum si de catre parlamentarii PNL, USR si PMP. Atat seful statului, cat si partidele din opozitie sustin ca infiintarea Fondului intra in atributiile autoritatilor publice centrale, nu ale Parlamentului, fiind astfel incalcata separatia puterilor in stat.

CCR a judecat obiectia de neconstitutionalitate a Legii privind infiintarea Fondului Suveran de Dezvoltare si Investitii S.A., precum si pentru modificarea unor acte normative, formulata de 51 de deputati ai Uniunii Salvati Romania, ai Partidului Miscarea Populara si de deputati neafiliati, obiectia de neconstitutionalitate formulata de 66 de deputati PNL, precum si sesizarea formulata de presedintele Klaus Iohannis.

In 4 iulie, presedintele Iohannis a sesizat Curtea Constitutionala asupra legii privind infiintarea Fondului Suveran de Dezvoltare si Investitii S.A., aratand ca o astfel de decizie trebuie sa se regaseasca intr-un act al administratiei centrale, nu intr-o lege adoptata de Parlament.

"Din faptul ca statul are calitatea de unic actionar pe toata durata existentei FSDI, iar scopul infiintarii FSDI este acela de a dezvolta si finanta din fonduri proprii si din fonduri atrase proiecte de investitii rentabile si sustenabile rezulta ca FSDI este o societate ce va desfasura o activitate comerciala, persoana juridica de drept public in sensul art. 191 alin. (2) din Codul civil. Prin urmare, infiintarea unei societati pe actiuni trebuia realizata printr-un act al autoritatilor administratiei publice centrale, iar nu prin lege", arata presedintele Klaus Iohannis in sesizarea trimisa CCR.

Seful statului mai spune ca legea este neclara, neexistand mentiuni referitoare la monitorizarea Fondului Suveran de Dezvoltare si Investitii de catre orice alta autoritate, inclusiv de catre Eurostat pe perioada existentei acestuia, iar in conturarea regimului juridic al FSDI nu se regasesc trimiteri referitoare la normele europene incidente si obligatorii pentru desfasurarea activitatii unui astfel de fond.

Presedintele invoca si lipsa de claritate a reglementarilor privind stabilirea componentie Consiliului de Supraveghere a FSDI si faptul ca termenii de alegere a componentei Consiliului de Supraveghere sunt generice, iar reglementarile referitoare la aceste aspecte sunt impredictibile.

Legea a fost atacata la CCR si de catre PNL, USR si PMP. 

Liberalii arata, in sesizare, ca forma adoptata de Senat este diferita de cea adoptata de Camera Deputatilor, iar infiintarea Fondului intra in atributiile autoritatilor publice centrale sau locale, nu ale Parlamentului, fiind astfel incalcata separatia puterilor in stat. Liberalii au acuzat PSD si ALDE  ca ”au dat cea mai puternica lovitura economiei nationale".

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari


Consilier - Codul Muncii va ofera solutii de actualitate Daca doriti sa Rezolvati mai usor problemele de serviciu Luati rapid decizii corecte si avantajoase Aveti singuranta aplicarii corecte a legislatiei Reduceti cu cel putin 75 timpul de rezolvare a unei probleme Evitati conflictele de munca folosind argumente legale Consilier Codul...

Oferta Speciala
valabila 48h

La randul lor, reprezentantii USR afirmau ca prin adoptarea acestei legi "s-a decis ca avutia Romaniei, cat mai exista si e profitabila, sa treaca intr-o administrare privata si sa devina resurse personale pentru domnii Tariceanu si Dragnea".

Legea privind infiintarea Fondului Suveran de Dezvoltare si Investitii - initiata de PSD-ALDE - a fost adoptata de Parlament in 6 iunie, iar potrivit acesteia din Fondul Suveran vor face parte 33 de companii de stat, printre care Engie Romania S.A., Societatea de Distributie si Furnizare a Energiei Electrice – Elecrtica S.A., E.ON Energie Romania S.A., OMV Petrom S.A, Telekom Romania Communication S.A., Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti S.A., Societatea Nationala de Gaze Naturale Romgaz S.A. Chimcomplex S.A., Antibiotice S.A., Compania Nationala pentru Controlul Cazanelor, Instalatiilor de Ridiciat si Recipientelor sub Presiune S.A., Compania Nationala Loteria Romana S.A., IAR S.A. si Compania Nationala Unifarm S.A. Actionarul fondului va fi statul roman, in timp ce capitalul social se va ridica la 9 miliarde de lei, arata News.ro. 

de

Data aparitiei: 18 Iulie 2018
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "CCR: Legea privind infiintarea Fondului Suveran de Dezvoltare si Investii, neconstitutionala":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Acord vecini direct afectati

Intrebare: Buna ziua, Am obtinut certificat de urbanism pentru a intra in legalitate cu unele modificari pe care le-am facut la apartament; stau la et. 1. Ma invecinez perete in perete cu trei vecini (sus, jos si intr-o laterala, ca in cealalta e scara vecina). Am obtinut acordul a doi vecini direct afectati, de deasupra si de dedesubt. De la cel din laterala, un apt. cu o camera, proprietatea unei tanere singure, nu am cum pt. ca respectiva nu locuieste acolo de cativa ani, de cand l-a cumparat. Am vorbit cu un unchi al sau, dar nici acesta nu mai stie de dansa, ca e plecata in strainatate de ani de zile si nu o poate contacta, nu-i stie adresa sau telefonul. Pot obtine o dovada de la Asociatie ca nu sta aici de ani buni si nici utilitati nu consuma. Ce pot face in aceasta situatie daca nu am cum sa obtin acordul vecinei? Va multumesc anticipat!

Raspuns: In primul rand, acordul vecinilor este necesar doar pentru “constructiile noi, amplasate adiacent co... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice

Conflictele de munca pot fi solutionate!

Cititi intreaga legislatie cu privire la neintelegerile si conflictele de munca!

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Litigiile de munca: legislatie comentata si exemple practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016