Unul dintre subiectele pe care le dezbatem foarte des in ultima perioada este cel referitor la controalele derulate de Directia Antifrauda.
Conform Magister.ro, sunt 10 reguli de care sa tinem cont pentru a evita sanctiunile legii:
1. Emiteti bonul fiscal pentru absolut toate produsele sau serviciile vandute.
2. Daca aveti restaurant sau cafenea, adaugati un serviciu nou in lista de articole cu denumirea "Servicii servire ospatar“. In mod concret, cand cineva ofera bacsis unui ospatar, acesta trebuie sa introduca in casa de marcat suma primita folosind articolul mai devreme mentionat si sa plaseze respectiva suma in sertar. La finalul zilei, managerul poate decide ce sa faca cu aceasta suma cumuland vanzarile de peste zi. In caz contrar, evitati orice fel de "tips".
3. Intocmiti registrul prevazut de lege pentru declararea sumelor pe care casierii le au asupra lor atat in momentul intrarii, cat si la iesirea din schimb.
4. Listati toate documentele de intrare sau iesire generate de SmartCash.
5. Daca aveti de-a face cu transferuri de marfa efectuate in cadrul retelelor de magazine, folosind avize de insotire, emiteti avizele respective si efectuati receptia marfurilor atunci cand transferul de marfa se intampla efectiv.
6. Este esential sa verificati periodic pe durata zilei de lucru cu ajutorul unui Raport X, emis de la casa de marcat, valoarea inregistrata si comparati cu listarea vanzarilor curente din programul SmartCash Shop pentru respectiva casa de marcat. Verificati de asemenea regulat data si ora de pe bonurile fiscale.
7. Mare grija la faptul ca folosirea caselor de marcat in regim de imprimanta fiscala este o solutie de compromis (utilizata in opinia noastra la limita legii, fara a trece prin vreun proces de avizare impreuna cu programul identificabil de vanzare) care va expune la riscuri datorita posibilitatii acesteia de a emite sau anula bonuri fiscale si in afara comunicatiei cu calculatorul.
8. Utilizat imprimante fiscale autorizate de Ministerul Finantelor impreuna cu programul SmartCash POS.
9. Utilizati registrul de casa din SmartCash Shop in fiecare magazin, acesta preluand automat vanzarile prin casa de marcat si putand fi gestionat rapid si la sursa fara a prelungi durata controlului Directiei Antifrauda.
10. Produsele alimentare cu unitati de vanzare alternative (bucata/kilogram) trebuie sa aiba specificat pe eticheta de raft si pretul pe unitatea alternativa.
Detalii mai multe aici >>>
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rugam sa ne transmiteti reglementarile legislative conform carora angajatul poate beneficia la cerere de concediu fara plata pana la varsta de 3 pentru copil fara handicap, in continuarea concediului de crestere copil pana la 2 ani, astfel incat sa nu revina la serviciu pana la implinirea varstei de 3 ani?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Un SRL platitor de impozit pe venit microintreprindere are 2 angajati, unul fiind asociat unic si administrator. Se doreste acordarea pensiei facultative de 400 eur/an la fiecare angajat. Cum se opereaza acest lucru in Saga? Cum apare in D112? ce trebuie sa stiu din punct de vedere fiscal? Pensia va fi platita de angajator, nu de salariat.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<