Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager

Opinie: Proiectul de Lege privind modificarea si completarea Legilor 303/2004, 304/2004 si 317/2004

Prin proiectul de act normativ aflat in dezbatere la Ministerul Justitiei, prin art. I pct. 55 se propune modificarea art. 76 din Legea 303/2004, dupa cum urmeaza: (2) Judecatorii, procurorii, magistratii asistenti si personalul de specialitate juridica asimilat acestora cu o vechime de cel putin 18 ani in aceste functii, care au fost eliberate din functie din motive neimputabile, au dreptul sa devina, fara examen, avocati, mediatori, notari publici sau executori judecatoresti.

Propunerea de modificare a legii aduce o grava atingere principiilor fundamentale ale profesiei de avocat si are un vadit caracter neconstitutional.

Profesia de avocat este o profesie liberala si este reprezentata de vointa corpului profesional de a se supune unor standarde etice si profesionale reglementate la nivel national si European. In situatia data, se urmareste modificarea si completarea implicita actelor normative de organizare si exercitare a unor profesii liberale si care ar urma a fi reglementata intr-un act normativ distinct ce are ca obiect statutul judecatorilor si procurorilor.

Aceasta propunere de modificare a legii sfideaza profesiile liberale, fara a exista o consultare prealabila, fara a se tine cont ca primirea in profesia de avocat face obiectul unei legi speciale care reglementeaza legal accesul in profesia de avocat.


Nu putem agrea ideea ca prin posibilitatea data unui magistrat de a intra in profesia de avocat chiar prin indeplinirea conditiilor de vechime de 18 ani si ca eliberarea din functii din motive neimputabile, se creeaza ideea superioritatii acestor profesii in raport cu profesia de avocat. Nu lipsit de importanta este si argumentul care vizeaza faptul ca la ultimele examene de primire in profesia de avocat, rata de promovabilitate a fostilor magistrati candidati a fost una extrem de redusa.

Daca prin modificarile propuse s-ar tinde la unificarea profesiilor juridice am putea fi de acord cu discutii comune UNBR-CSM in vederea stabilirii unor criterii unanim acceptate. In concluzie, dispozitiile legale din proiectul de lege, mai exact art. I pct. 55 de modificare a art. 76 din Legea 303/2004 in sensul completarii art. 76 cu alin. 2 contravin principiului legalitatii consacrat de art. 1 alin. 5 din Constitutia Romaniei.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier - Codul Muncii abonament 12 actualizari


Consilier - Codul Muncii va ofera solutii de actualitate Daca doriti sa Rezolvati mai usor problemele de serviciu Luati rapid decizii corecte si avantajoase Aveti singuranta aplicarii corecte a legislatiei Reduceti cu cel putin 75 timpul de rezolvare a unei probleme Evitati conflictele de munca folosind argumente legale Consilier Codul...

Oferta Speciala
valabila 48h

Baroul Arges solicita Comisiei Permanente a UNBR sa formuleze un protest si punct de vedere in lumina celor aratate mai sus.

Punct de vedere al Baroului Arges referitor la proiectul de Lege privind modificarea şi completarea Legilor 303/2004, 304/2004 si 317/2004

de
Data aparitiei: 24 Octombrie 2016
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Opinie: Proiectul de Lege privind modificarea si completarea Legilor 303/2004, 304/2004 si 317/2004":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

ClubJuridic.ro - intrebarea zilei

Acreditarea furnizorului de servicii sociale

Intrebare: Buna ziua, Va rog frumos sa imi spuneti si mie care sunt pasii necesari acreditarii furnizorului de servicii sociale. Mai exact, care sunt acele documente obligatorii care trebuiesc depuse pentru dosarul acreditarii. Va multumesc!

Raspuns: Cand ati postat intrebarea, am cautat pe net acreditarea furnizorilor de servicii sociale si folosin... [citeste tot raspunsul aici...]

Atentie, Juristi!
5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016