Prin proiectul de act normativ aflat in dezbatere la Ministerul Justitiei, prin art. I pct. 55 se propune modificarea art. 76 din Legea 303/2004, dupa cum urmeaza: (2) Judecatorii, procurorii, magistratii asistenti si personalul de specialitate juridica asimilat acestora cu o vechime de cel putin 18 ani in aceste functii, care au fost eliberate din functie din motive neimputabile, au dreptul sa devina, fara examen, avocati, mediatori, notari publici sau executori judecatoresti.
Propunerea de modificare a legii aduce o grava atingere principiilor fundamentale ale profesiei de avocat si are un vadit caracter neconstitutional.
Profesia de avocat este o profesie liberala si este reprezentata de vointa corpului profesional de a se supune unor standarde etice si profesionale reglementate la nivel national si European. In situatia data, se urmareste modificarea si completarea implicita actelor normative de organizare si exercitare a unor profesii liberale si care ar urma a fi reglementata intr-un act normativ distinct ce are ca obiect statutul judecatorilor si procurorilor.
Aceasta propunere de modificare a legii sfideaza profesiile liberale, fara a exista o consultare prealabila, fara a se tine cont ca primirea in profesia de avocat face obiectul unei legi speciale care reglementeaza legal accesul in profesia de avocat.
Nu putem agrea ideea ca prin posibilitatea data unui magistrat de a intra in profesia de avocat chiar prin indeplinirea conditiilor de vechime de 18 ani si ca eliberarea din functii din motive neimputabile, se creeaza ideea superioritatii acestor profesii in raport cu profesia de avocat. Nu lipsit de importanta este si argumentul care vizeaza faptul ca la ultimele examene de primire in profesia de avocat, rata de promovabilitate a fostilor magistrati candidati a fost una extrem de redusa.
Daca prin modificarile propuse s-ar tinde la unificarea profesiilor juridice am putea fi de acord cu discutii comune UNBR-CSM in vederea stabilirii unor criterii unanim acceptate. In concluzie, dispozitiile legale din proiectul de lege, mai exact art. I pct. 55 de modificare a art. 76 din Legea 303/2004 in sensul completarii art. 76 cu alin. 2 contravin principiului legalitatii consacrat de art. 1 alin. 5 din Constitutia Romaniei.
Portal Codul Muncii
Cartea verde a contabilitatii
Pachet Teste REZOLVATE pentru reusita la examenul de titularizare in invatamantul primar - INVATATORI 2 culegeri
Consilier Ghid complet de Salarizare ReviSal si Contributii sociale
Baroul Arges solicita Comisiei Permanente a UNBR sa formuleze un protest si punct de vedere in lumina celor aratate mai sus.
Punct de vedere al Baroului Arges referitor la proiectul de Lege privind modificarea şi completarea Legilor 303/2004, 304/2004 si 317/2004
Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri