In sedinta de plen de miercuri, 18 iulie 2012, Consiliul Superior al Magistraturi ia in discutie concluziile Studiului privind operationalizarea sistemului judiciar in vederea intrarii in vigoare a noului Cod de procedura civila. Studiul a fost realizat avându-se în vedere 6 curti de apel relevante, selectate pe baza volumului de activitate, respectiv curtle de pel Alba Iulia, Bacau, Brasov, Bucuresti, Craiova si Oradea.
Intrarea in vigoare a noului Cod de procedura civila poate aduce perturbari in activitatea tuturor celor 6 curti de apel de referinta, precum si a unui numar de 15 tribunale si 34 judecatorii din circumscriptia acestora, potrivit concluziilor studiului. Numai la aceste instante este necesara suplimentarea statelor de functii cu 624 posturi de judecator si 2074 posturi de grefier. Necesarul de personal depaseste cu mult datele aratate in studiul de impact realizat de Ministerului Justitiei in prima parte a acestui an.
De asemenea, pot exista perturbari sub aspectul infrastructurii. Astfel, cele 6 curti de apel detin 40 de camere de consiliu si pot fi amenajate doar 101 camere de consiliu, in timp ce necesarul real este de 561 camere de consiliu, al caror cost estimat este de 1.810.000 euro.
Pe langa asigurarea spatiilor necesare, instantele au precizat ca sunt absolut necesare dotari suplimentare, constand in calculatoare, imprimante, fax-uri, scannere, mobilier etc., in lipsa carora intrarea in vigoare a noului Cod de procedura civila face imposibila desfasurarea activitatii.
Intreg studiul poate fi gasit
aici.
Sursa
costelgilca.ro
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Daca un angajator acorda tichete de masa, acestea trebuie trecute in regulamentul intern astfel incat sa beneficieze toti salariatii ? sau se fac acte aditionale si se acorda preferential?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: In cadrul aceleasi firmei ne dorim sa mutam o persoana pe un alt loc de munca de lucru practic intr-o alta echipa, nu este necasar schimbarea functiei COR si nici a fisei de post, va avea in continuare aceleasi atributii ca si pana acum. Conform unei proceduri interne a companiei am intocmit un formular de transfer si am instiiintat persoana in cauza, dar a refuzat semnarea transferului si a mutarii in alta echipa. Informarea despre transfer a fost facuta in prezenta martorilor care au si semnat...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<