Newsletter Infojuridic Stiri, Noutati, Articole, Dezbateri
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Citeste GRATUIT un Raport Special exclusiv "7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

Adauga mai jos adresa de email si vei primi raportul in Inbox

E-JURIDIC.RO cauta meniuMeniu
Consultanta in afaceri | Manager
E-JURIDIC.ROE-JURIDIC.RO » Noutati Juridice 2024 
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Banca Transilvania, amendata pentru GDPR dupa o reclamatie privind aplicatia de Mobile Banking

Banca Transilvania, amendata pentru GDPR dupa o reclamatie privind aplicatia de Mobile Banking
Banca Transilvania a fost sanctionata pentru incalcarea GDPR, dupa ce un client a reclamat o posibila incalcare a dispozitiilor Regulamentului (UE) 2016/679 in ceea ce priveste aplicatia de mobile banking.

Autoritatea Nationala de Supraveghere anunta, intr-un comunicat, ca a finalizat in luna martie  2023 o investigatie la operatorul Banca Transilvania SA si a constatat incalcarea dispozitiilor art. 5 alin. (1) lit. a) si alin. (2), art. 12 si art. 13, coroborat cu art. 83 alin. (5) lit. a) si b) din Regulamentul (UE) 2016/679.

...afla mai multe despre prevederile GDPR si ce masuri trebuie sa iei pentru a avea siguranta ca respecti legea ...click pentru detalii si comenzi<<

Ca atare, operatorul a fost sanctionat contraventional cu amenda in cuantum de 9841,80 lei (echivalentul sumei de 2 000 EURO).

Investigatia a fost demarata ca urmare a unei plangeri transmisa de o persoana fizica ce a semnalat o posibila incalcare a dispozitiilor Regulamentului (UE) 2016/679.

Astfel, petentul (client) a solicitat Bancii Transilvania SA eliberarea unui card pe numele unei rude, cu posibilitatea accesarii de catre acesta doar a contului in EURO. La momentul ridicarii cardului, clientul si persoana care avea drept de operare pe contul in euro utilizau o anumita aplicatie de Internet Mobile Banking a Bancii Transilvania care permitea restrictionarea vizualizarii unor conturi.

In cadrul investigatiei, din cererea de actualizare date (Achizitie produse/servicii bancare) pentru o noua aplicatie mobila destinata prestarii de servicii a rezultat ca se aplica in continuare restrangerea dreptului de operare doar la contul in euro pentru ruda desemnata de client. In aceasta situatie, a reiesit ca petentul si-a manifestat in mod clar vointa in ceea ce priveste posibilitatea de vizualizare doar pe contul in euro.

Cu toate acestea, dupa activarea serviciului Internet Mobile Banking pentru utilizarea noii aplicatii, ruda petentului a putut accesa neautorizat toate conturile titularului.

Ca atare, s-a constatat ca operatorul nu a facut dovada ca, la momentul utilizarii datelor clientului sau, a furnizat acestuia, intr-o forma concisa, transparenta, inteligibila si usor accesibila, informatii privind destinatarii sau categoriile de destinatari ai datelor cu caracter personal, astfel cum prevede art. 13 alin. (1) lit. e) coroborat cu art. 12 din Regulamentul (UE) 2016/679.

Prin urmare, operatorul nu a facut dovada informarii persoanei vizate (clientului) cu privire la faptul ca, in cadrul noii aplicatii, datele bancare aferente tuturor conturilor sale, urmau sa fie dezvaluite catre persoana desemnata (ruda acestuia).

...afla mai multe despre prevederile GDPR si ce masuri trebuie sa iei pentru a avea siguranta ca respecti legea ...click pentru detalii si comenzi<<

In acelasi timp, operatorului i s-au aplicat si urmatoarele masuri corective:

-sa ia masuri adecvate pentru respectarea prevederilor art. 5 alin. (1) lit. a) si ale art. 12 si 13 din Regulamentul (UE) 2016/679, raportat la prelucrarea datelor cu caracter personal in cadrul serviciilor acordate clientilor, inclusiv a  serviciilor de Internet/Mobile Banking;

-sa adopte masuri tehnice adecvate, destinate sa puna in aplicare in mod eficient principiile de protectie a datelor si sa integreze garantiile necesare in cadrul prelucrarii, atat in momentul stabilirii mijloacelor de prelucrare, cat si in cel al prelucrarii in sine, pentru a indeplini cerintele Regulamentul (UE) 2016/679 si a proteja drepturile persoanelor vizate, in conformitate cu prevederile art. 25 din Regulamentul (UE) 2016/679. In acest sens, s-a dispus implementarea de masuri tehnice si organizatorice adecvate care sa asigure ca, in toate cazurile,  sunt prelucrate numai date cu caracter personal care sunt necesare pentru scopul specific al prelucrarii si in acord cu manifestarea de vointa libera, specifica, informata si lipsita de ambiguitate a persoanelor vizate (clienti).

Redactia E-juridic
de Redactia E-juridic

Redactia E-Juridic are un colectiv de 4 autori specializati din domeniul juridic cu toate ramificatiile sale. Zilnic aducem in atentia dvs. tot ce este nou legat de proiecte de legi, acte adoptate si noutati legislative. Va explicam in mod detaliat modificarile aparute si oferim solutii practice pentru orice dilema generata de noutatile cotidiene.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Data aparitiei: 03 Aprilie 2023
Votati articolul "Banca Transilvania, amendata pentru GDPR dupa o reclamatie privind aplicatia de Mobile Banking":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi
Urmareste-ne pe Google News
©2024 RENTROP & STRATON
Toate drepturile rezervate.
SATI
Atentie, Juristi!

Modificarile din

Contractele Civile si Actele Comerciale

se aplica deja!

Descarcati GRATUIT Raportul Special

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"

7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016