Legea ofera posibilitatea realizarii medierii de catre unul, doi sau chiar mai multi mediatori. Astfel, in conformitate cu dispozitiile art. 5 alin. (3) din Legea 192/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, medierea se poate realiza de catre unul sau mai multi mediatori.
Astfel partile conflictului pot conveni asupra data desfasurarii medierii cu participarea mai multor mediatori.
Participarea tertilor la mediere
In cadrul procedurii, alaturi de mediator sunt prezente partile aflate in conflict, insa alaturi de acestea pot participa la mediere si alte persoane.
Asistarea partilor
Partile aflate in conflict au dreptul sa fie asistate de avocat sau de alte persoane, in conditiile stabilite de comun acord, astfel cum prevede art. 52 alin. (1) din Legea 192/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
Reprezentarea partilor
In cursul medierii partile pot fi reprezentate de alte persoane, care pot face acte de dispozitie, in conditiile legii (art. 52 alin. 2 din Legea 192/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).
Solicitarea unor puncte de vedere specializate
Se poate intampla ca in solutionarea conflictului sa se resimta nevoia clarificarii unor aspecte atat juridice, dar si de alta natura (de exemplu in domeniul constructiilor), asa incat mediatorul are posibilitatea de a apela la cunostintele specializate ale unor persoane.
Pentru a putea apela la acesti specialisti mediatorul are nevoie de acordul partilor in acest sens.
Daca specialistii nu sunt angajati in cadrul formei de exercitare a profesiei, atunci mediatorul este tinut de obligatia de a nu dezvalui identitatea partilor aflate in conflict, supunand specialistului doar problemele controversate asupra carora solicita opinia.
Acest articol reprezinta un extras din Manualul Mediatorului de Succes, disponibile AICI pentru comenzi online!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: Va rog sa ma ajutati cu urmatoarea speta privind data de consemnare care se transmite in Revisal pentru noile contracte. Ca si exemplu, daca avem un angajat care incepe activitatea pe data de 19.04, iar contractul il semneaza pe data de 15.04 si tot pe 15.04 il declaram in Revisal, care este data de consemnare corecta care trebuie transmisa in Revisal, 15.04 cand a semnat si am declarat contractul in Revisal sau 19.04 cand angajatul isi incepe activitatea?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<