Legea ofera posibilitatea realizarii medierii de catre unul, doi sau chiar mai multi mediatori. Astfel, in conformitate cu dispozitiile art. 5 alin. (3) din Legea 192/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, medierea se poate realiza de catre unul sau mai multi mediatori.
Astfel partile conflictului pot conveni asupra data desfasurarii medierii cu participarea mai multor mediatori.
Participarea tertilor la mediere
In cadrul procedurii, alaturi de mediator sunt prezente partile aflate in conflict, insa alaturi de acestea pot participa la mediere si alte persoane.
Asistarea partilor
Partile aflate in conflict au dreptul sa fie asistate de avocat sau de alte persoane, in conditiile stabilite de comun acord, astfel cum prevede art. 52 alin. (1) din Legea 192/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.
Reprezentarea partilor
In cursul medierii partile pot fi reprezentate de alte persoane, care pot face acte de dispozitie, in conditiile legii (art. 52 alin. 2 din Legea 192/2006, cu modificarile si completarile ulterioare).
Solicitarea unor puncte de vedere specializate
Se poate intampla ca in solutionarea conflictului sa se resimta nevoia clarificarii unor aspecte atat juridice, dar si de alta natura (de exemplu in domeniul constructiilor), asa incat mediatorul are posibilitatea de a apela la cunostintele specializate ale unor persoane.
Pentru a putea apela la acesti specialisti mediatorul are nevoie de acordul partilor in acest sens.
Daca specialistii nu sunt angajati in cadrul formei de exercitare a profesiei, atunci mediatorul este tinut de obligatia de a nu dezvalui identitatea partilor aflate in conflict, supunand specialistului doar problemele controversate asupra carora solicita opinia.
Acest articol reprezinta un extras din Manualul Mediatorului de Succes, disponibile AICI pentru comenzi online!
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Intrebare: O societate a avut un salariat cu 6 popriri emise de 6 executori judecatoresti. Dupa aproximativ 2 luni de la incetarea contractului individual de munca, aceasta s-a reintors la firma, avand un nou contract de munca. Avand in vedere ca acum e incadrat cu alt contract de munca, societatea e obligata sa popreasca salariul si sa vireze in continuare catre executori sumele respective?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Va rugam sa ne clarificati aspectele ce tin de durata contractului de munca cu timp partial in cazul cumului de functii. Avem un angajat cu CIM norma intreaga - 8 ore si se doreste incheierea unui CIM cu timp partial pe o alta functie. Ne interesaza durata zilnica a timpului de munca pentru cel de al doilea CIM.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Intrebare: Se poate intocmi un CIM in care sa fie facuta mentiunea ca angajatul isi desfasoara activitatea atat de la biroul angajatorului cat si de la distanta? Fara a se specifica nimic altceva? Va rog sa-mi spuneti cum ar trebui corectat contractul atasat, din toate punctele de vedere, pentru a fi conform cu legislatia in vigoare. Va rog totodata sa argumentati si cu baza legala.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<